Skip to main content
Vraag

Postvak In in outlook per ongeluk volledig gewist

• August 24, 2026
  • 7 reacties
  • 50 Bekeken

Beste,

Ik heb gisteravond per ongeluk mijn Postvak IN gewist en Outlook heeft de server direct opgeschoond. Kan er door iemand van Proximus (Technische dienst, IT) een back-up van mijn mailbox terugzetten naar de situatie van afgelopen maandag?

Groeten,

Patricia

7 reacties

Mutlie
  • August 25, 2026

Ik kan - eerlijk waar - niet zeggen of dit mogelijk is. Wat ik wel weet is dat Proximus in ieder geval eerst moet weten over welke mailbox(en) het gaat voor dat ze kunnen voldoen (als dat gaat dus).
Daartoe vul je best  je  → ForumProfiel  aan.
Zonder die noodzakelijke info zal alles eerst nog moeten opgevraagd worden.
Je kan in het veld "Ticket"  nog nodige informatie vermelden (mailadres(sen))
Die gegevens zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers omwille van privacyredenen.
Klik daarna onderaan op "sla wijzigingen op" en meld hier even dat je hebt voldaan.

Martin
  • August 25, 2026

@Patris In de veronderstelling dat je het over de mailbox(en) van Proximus hebt:
 Als je ze niet ergens terugvindt  in https://webmail.proximus.be dan zal dit voor Proximus niet meer mogelijk zijn volgens mij.
Maar laat ons hopen dat ik ongelijk heb en wachten we het verder af wat de medewerkers van Proximus zullen antwoorden.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 25, 2026

@Patris Indien ze niet meer zichtbaar zijn via de webmail vrees ik dat wij ze ook niet meer op de server hebben staan.

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • August 25, 2026

Ik begrijp wat ​@DaisyS bedoelt, namelijk dat ze de mails niet meer op de “live” server hebben staan. Maar dat Proximus daar geen back-up van heeft is gewoon onmogelijk.

Proximus neemt, zoals elk groot bedrijf, back-ups van al hun data, inclusief data van de klanten, zoals de mails.

Kan jij je voorstellen, dat er eens bij Proximus iets gebeurt (brand, aardbeving, cyberaanval, menselijke fout, whatever …) en dat Proximus alle data kwijt is 🤔

Er zou een bom ontploffen in België als Proximus zou zeggen: we hebben geen back-ups van onze data. Natuurlijk hebben ze back-ups van jouw mails, zelfs meerdere en op meerdere plaatsen 🤗

Maar ik begrijp ​@DaisyS wel dat het voor Proximus quasi onmogelijk is om voor individuele gebruikers een restore te doen van de data 🙄

Geen idee of ​@DaisyS dit heeft nagevraagd aan de achterliggende IT diensten, of gewoon haar eigen mening gepost heeft (“ik vrees dat ...”) 🤔

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • August 25, 2026

Ik heb gisteravond per ongeluk mijn Postvak IN gewist en Outlook heeft de server direct opgeschoond. 

Patricia

Als je alle mails (per vergsissing) gewist hebt, dan komen die één voor één terecht in je Outlook “Verwijderde Items”.

Pas als je deze dan nog eens verwijdert uit de Map “Verwijderde Items” zijn ze “definitief” verloren. Maar bij deze handeling wordt nog een expleciet jouw toelating gevraagd:

Je kan dit dus toch niet “per ongeluk” gedaan hebben? 

1. je hebt de mails gewist uit jouw “Postvak IN”.
  2. je hebt daarna de gewiste mails verwijderd uit de map “Verwijderde Items”.
  3. En je hebt voor iedere mail (of voor alle gelijktijdig) nog eens de waarschuwing bevestigd dat de mails permanent verwijderd worden (Doorgaan > Ja)

PS

Als je Outlook hebt staan op verschillende computers of toestellen, kan het gebeuren dat je de mails nog terugvindt op een toestel dat niet online staat.

Start de 2de PC op zonder netwerk (géén WiFi, géén LAN verbinidng) en start Outlook op.

Misschien zie je daar nu een “offline versie” van je IMAP Inbox.

Het is belangrijk dat je off-line blijft, want van zodra je on-line gaat, zal de Map gesynchroniseerd worden en dus ook opgeschoond.

• Auteur
  • Apprentice
  • August 25, 2026

Aan iedereen die gereageerd heeft,

Ik heb vanmorgen om 8u naar Proximus gebeld met de vraag of hun IT-backofficeteam een server-restore konden doen van mijn mailbox. Dit is niet mogelijk zeiden ze me.

Blijkbaar wordt er niets bewaard van back-up en kunnen ze mij dan ook niet verder helpen. Vermits dat de mails ook niet meer zichtbaar zijn in webmail, zijn deze dan ook niet meer op te halen.

De reden dat ik per ongeluk al mijn inkomende mails heb gewist is dat ik dacht dat ik in Outlook “Verwijderde Items”. zat en niet in “Postvak In” 😳

Niet slim van mij en mijn eigen fout dus.

Mutlie
  • August 25, 2026

Wacht even.

De reden dat ik per ongeluk al mijn inkomende mails heb gewist is dat ik dacht dat ik in Outlook “Verwijderde Items”. zat en niet in “Postvak In” 😳

Je dacht : ik ben in “verwijderde items” maar was in “postvak in”.
Daar heb je de mails verwijderd toch?
Staan ze dan niet in “verwijderde items”? Of met andere woorden, als dat zo is zijn ze toch niet weg en je kan ze terug zetten.