Nieuwe klant wordt verwent, bestaande klant afgezet

  • 21 May 2021
  • 7 reacties
  • 196 Bekeken

Reputatie 1

Na heel de mediacampagne die proximus heeft opgezet om fiber aan te bieden (mails ontvangen, telefoontjes gekregen en overstelpt via sociale media) het besluit genomen om in te gaan op het aanbod.

Tijdens mijn keuzemoment viel het me plots op dat je als nieuw klant een promo krijgt. Nieuwsgierig als ik ben dit eens vergeleken met wat men tov een trouwe klant dan wel aangeboden krijgt. Groot is mijn verbazing dan ook dat je als nieuwe klant 45€ korting krijgt gedurende het 1ste jaar.

Voor mijn pack betekend dit dat je ipv 106,99€ slechts 65,99€ moet betalen. Dus rap bekeken bijna 500€ korting.

Heb daar slechts 1 bedenking bij SCHANDALIG.

Proximus bedankt om u trouwe klanten af te zetten

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Ron_09  Graag kijk ik dit verder voor je na. Noteer je even jouw klantgegevens in de profielinstellingen? Groetjes, Antonella

Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op  + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Reputatie 1

@AntonellaD

heb mijn klantnummer ingegeven bij mijn profielgegevens. Aan de hand daarvan kan u alle nodige info wel terugvinden denk ik.

Mvg Ron

Reputatie 7
Badge +3

@Ron_09 

we hebben dossier 48279530 opgemaakt voor de collega’s Fiber om na te kijken en te bespreken.

groeten,

Tina

Reputatie 1

@tina.b is er ondertussen al iets uit de bus gekomen?

Reputatie 7
Badge +3

@Ron_09  Ik heb net een mail gestuurd naar de dossierbeheerder met de vraag zo spoedig mogelijk contact met jou op te nemen. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Vandaag nog maar eens keihard geconfronteerd met hoe Proximus omgaat met trouwe klanten.

Na voorgaand verhaal en tussenkomst van @AntonellaD werd ik daags nadien gecontacteerd door een vriendelijke persoon om voor mij te bekijken wat er mogelijk was. Hij deed me mits enkele kortingen een voorstel waar ik me in kon vinden en gaf dit ter bevestiging door via mail.

Toen in dan 2 dagen later via proximus de ‘bevestiging van wijziging’ toegestuurd kreeg bleek van de afgesproken kortingen geen sprake meer én had men de (niet gevraagde) optie ‘1giga’, +15€ toegevoegd??

Na 3 telefoontjes, enkele chatsessies en 2 bezoekjes aan de shop ontvang je dan een 1ste factuur waar nog niets is op aangepast. Nogmaals naar de shop leverde dan de belofte dat de facturatiedienst de ‘fouten’ gaat rechtzetten.

Vanmiddag kreeg ik dan uiteindelijk telefoon van ‘mevrouw facturatiedienst’. Gesprek start met sorry maar de kortingen (op 1 na dan) zijn niet van toepassing op u pakket????????? En verder de (voor mij vriendelijke persoon) is volgens ‘mevrouw facturatiedienst’ een leugenaar die mij een voorstel heeft gedaan dat niet kan. Resultaat de uiteindelijke factuur komt ruim 13% duurder uit dan het voorstel van 6 weken geleden.

Eerste bedenking waarom heeft niemand in al die contacten dit opgemerkt/gemeld. Pas nadat de omschakeling gebeurt is wordt deze info doorgegeven. Klant kan dan toch niet meer terug.

Tweede bedenking ‘mevrouw facturatiedienst’ omschrijft de situatie vrij eenvoudig, “de medewerker heeft u voorgelogen” en vermeld er vlotjes bij dat proximus daar niet kan voor verantwoordelijk gehouden worden omdat hij niet voor hen werkt. Dat hij niet BIJ proximus werkt dat zou kunnnen maar dat hij wel degelijk VOOR proximus werkt lijkt ze niet te snappen en op die manier wel in naam van proximus een klant foute informatie geeft en daardoor in naam van proximus de klant ‘misleid’. Komt daar dan nog bij dat de toeslag van 15€ voor de giga optie wel door een ‘echte’ medewerker van is toegevoegd alhoewel die nooit gevraagd werd.

Ten slotte laat ‘mevrouw facturatiedienst’ fijntjes doorschemeren dat indien ik mijn frustratie niet beter kanaliseer ze het gesprek zal beëindigen en alles laat zoals het is. Om dan even later af te sluiten met de melding ‘dit gesprek had heel anders kunnen verlopen’. Wat mij dan weer de slotvraag deed stellen, “hoezo hadden er dan wel kortingen kunnen toegekend worden?”

Wel ik kan u vertellen dat ik dit nog nooit heb meegemaakt dat een trouwe klant zo behandelt wordt. En dan is men verwondert dat de frustratie wat oploopt.

Bedankt proximus voor alweer een staaltje lang leven de nieuwe klant en gelieve niet te moeilijk te doen trouwe klant……….

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Ron_09 ik voeg bovenstaande info toe aan dossier 48642174, dat intussen bij de klachtendienst in behandeling is. Groetjes, Heidi

Reageer