Vraag

Kan het dat twee naamgenoten hetzelfde emailadres hebben?

  • 20 June 2023
  • 4 reacties
  • 75 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Practitioner
  • 99 reacties

Ik ontving per mail een factuur van een winkel waar ik nog nooit geweest ben.

Bij navraag bij die winkel blijkt dat de bestemmeling en ikzelf exact dezelfde naam en voornaam hebben met vanzelfsprekend een verschillend postadres.

Is het mogelijk dat twee verschillende personen hetzelfde emailadres hebben?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Neen, wat wel kan is dat de betrokken winkelmedewerker X zich vergist heeft (qua e-mail en/of klantnr bij de toewijzing) of dat de koper Y misbruik heeft gemaakt van uw gegevens

Best info m.b.t. deze factuur in uw forum login profile (veld ticket) vermelden, aldaar enkel zichtbaar voor Proximus medewerkers (en veiligheidshalve indien nodig deze factuur betwisten)

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @user het mailadres in je profiel hier is bij ons maar 1 keer in gebruik, op jouw klantnummer. De laatste bestelling/aanpassing op jouw klantgegevens was op 09/01/2023. Groetjes, Heidi

Reputatie 2
Badge

@M_016, @HeidiE,

Hallo jullie beiden, heel erg bedankt voor jullie reactie.

De factuur wordt door de winkel niet betwist omdat mijn naamgenoot een ander postadres heeft: hij woont in de omgeving van de winkel, ikzelf bijlange niet. Hoe deze fout ontstaan is blijft onbekend.

 

Dat kan misschien gekomen zijn door ‘auto aanvullen’ in de winkelier zijn apparatuur. Men begint een naam te typen en de computer vult dan het e-mail of adres aan.

Reageer