Skip to main content

Hallo,

 

Sinds kort kan ik mijn ipcamera's niet meer remote bekijken.

Nochtans heb ik aan de instellingen niets gewijzigd. Ook de portforwards staan open.

Type is Wanscam en heb verschillende versies. Dus het zou mij verwonderen mocht Wanscam hieraan iets hebben veranderd. Zijn p2p cams.

In bijlage kan je wat info bekijken.

Mijn vraag : heeft dit met de modem te maken of is er toch wat anders.

Heb ook al getracht te herstarten, ook camera op ander ip gezet, ook gekeken of het iets met android versie te maken heeft, maar werkt noch op 9,10 of 11.

 

Alle reacties zijn welkom ;)

 

mvg

 

 

staan de poorten wel op →  MyProximus lage beveiliging

stonden de external port end poorten ook op 0 vroeger en dus niet gelijk aan de external port start

mss toch eens kijken of One SSid opstaat en mss dat die roet in het eten strooit 


staan de poorten wel op →  MyProximus lage beveiliging

stonden de external port end poorten ook op 0 vroeger en dus niet gelijk aan de external port start

mss toch eens kijken of One SSid opstaat en mss dat die roet in het eten strooit 

Halle, bedankt voor de reactie.

De poorten staan op lage beveiliging in MyProximus - gisteren nog nagekeken.

Ja de external port end stond vroeger ook zo. Zelfs als ik het herdoe, nl, begin en end op bv 80 zet bij portforwarding dan komt dat bij toekenning default op 0 te staan.

Maar zoals gezegd was dat vroeger ook zo.

Hoe kan ik One SSID nakijken?

EDIT: die staat nu op disabled zie ik….

EDIT 2 : heb dit enabled maar doet niets - kan met de e-view7 app van wanscam nog steeds niet remote kijken.

 

Ik zal ook dat de firewall op dat device op medium staat. Kan ik dat ergens nog verminderen?

 

 


Als One SSID opstaat zou ik eerder problemen verwachten.

je probeert toch niet remote te kijken van op je eigen netwerk thuis


Als One SSID opstaat zou ik eerder problemen verwachten.

je probeert toch niet remote te kijken van op je eigen netwerk thuis

Zal one ssid terug disabled zetten.

Het bekijken van de camera's doe ik met een app die ik al jaren gebruik. En kon dit vroeger remote via 4g of op een wifi waar ik dan op dat moment was.

 


Thuis kun je inderdaad ook wel via 4G proberen maar niet via uw wifi

Je kunt altijd als test eens even de firewall op Low zetten 

 


Thuis kun je inderdaad ook wel via 4G proberen maar niet via uw wifi

Je kunt altijd als test eens even de firewall op Low zetten 

 

Idd, heb nooit via mijn eigen wifi getest, uiteraard kan ik ze dan zien op de app. Mijn via 4G gaat het dus niet meer.

Waar kan ik de firewall best op LOW zetten? EDIT : gevonden 

 


Je kan altijd eens proberen en als het dan ook niet werkt kun je die terug op medium zetten natuurlijk 

 


Je kan altijd eens proberen en als het dan ook niet werkt kun je die terug op medium zetten natuurlijk 

 

Ja had het gevonden 😉 Maar helpt niet.

Heb ook Enable DMZ ON geplaats maar doet niets….

 


Mss ga je toch eens moeten proberen door van nul te beginnen door de bbox eerst te resetten en portforwarding regel per regel opnieuw in te voeren !

Dan kijk je best eens of One SSID niet hierdoor actief komt te staan zodat je die kunt uitzetten om te testen.

PS: bbox resetten = 20 sec het reset knopje achteraan ingedrukt houden tot alleen nog de Power led oplicht vooraan en dan pas lossen


Mss ga je toch eens moeten proberen door van nul te beginnen door de bbox eerst te resetten en portforwarding regel per regel opnieuw in te voeren !

Dan kijk je best eens of One SSID niet hierdoor actief komt te staan zodat je die kunt uitzetten om te testen.

Kan ik doen maar dan vermoed ik dat mijn sip.internetcalls.com instellingen ook verloren gaan?

Staan nu perfect ingesteld om via mijn modemlijn naar mijn gsm te bellen bij alarm. (heb geen vaste tel lijn meer, vandaar)


Dat zou inderdaad kunnen dat je die verliest, dat weet ik niet zeker.

in principe moet je alles dat je zelf invoert na reset terug invoeren

Dat is ook een probleem met de bbox dat je de instellingen niet kunt backuppen, want vroeg of laat zal het toch eens voorvallen dat je de bbox3 moet resetten.


Dat zou inderdaad kunnen dat je die verliest, dat weet ik niet zeker.

Dat is ook een probleem met de bbox dat je de instellingen niet kunt backuppen, want vroeg of laat zal het toch eens voorvallen dat je de bbox3 moet resetten.

ok geen probleem - ik probeer het straks even of het lukt door de modem te resetten en 1 camera toe te voegen 


Dat zou inderdaad kunnen dat je die verliest, dat weet ik niet zeker.

in principe moet je alles dat je zelf invoert na reset terug invoeren

Dat is ook een probleem met de bbox dat je de instellingen niet kunt backuppen, want vroeg of laat zal het toch eens voorvallen dat je de bbox3 moet resetten.

Hallo Martin,

 

Heb al echt alles geprobeerd en nog steeds zijn mijn WANSCAM camera's niet meer zichtbaar via 4G. Op wifi kan ik echter alles zien.

Heb eveneens geprobeerd via een ddns en mijn extern ip met port forward op vb 8080 is zichtbaar via https://www.portchecktool.com/. Maar zelfs als ik dan probeer in te loggen via het externip:8080 dan lukt het zelfs ook niet wat toch zou moeten?. Zelfs ook niet via mijn hostname.ddns.net:8080. Heb alles goed ingevuld, ook in de modem want het is ook niet de eerste keer dat ik een no-ip.com hostname gebruik, dus ben echt ten einde raad.

Er moet toch iets concreets veranderd zijn aan de modem bboxv3+ niet?

 

ps : heb alles al gereset e.d.

 


best dat de prox forummedewerkers dit eens voorleggen aan de specialisten !


best dat de prox forummedewerkers dit eens voorleggen aan de specialisten !

ok - moet ik de vraag dan ergens opnieuw voorleggen?


Nee; dit kunnen de prox forum medewerkers doen van zodra hier iemand van hende draad opneemt 

 


Nee; dit kunnen de prox forum medewerkers doen van zodra hier iemand van hende draad opneemt 

 

EDIT :  het is me toch gelukt om via het extern adres:poort in ieder geval te kunnen inloggen - beeld krijg ik ook te zien nu.

Vraag is dan waarom het op de app niet lukt. Maar ik val in herhaling…

Het is zeker iets dat vanuit de modem wordt tegengehouden omdat ik via de app via wifi de camera goed kan bekijken. Dus wat mij betreft is de app nog ok.

 

EXTRA : kan ik het extern ip adres van mijn modem statisch maken?


statisch bbox wan ip adres is niet gratis


Hallo,

Is dit opgelost? Ik heb een gelijkaardig probleem. Kan mijn camera beelden wel thuis via WIFI bekijken, maar niet op 4G of op een WIFI netwerk buiten mijn huis sinds de nieuwe modem en Fiber geïnstalleerd is. 


Als je met nieuwe modem de bbox4 / HGW4 / “internet box” bedoelt,  dan moet je er wel rekening mee houden dat voorlopig nog niet alle instellingen mogelijk zijn.

Edit: het gaat dus niet om de nieuwe internet box maar om de bbox3v+ 

zie → Sinds nieuwe BBOX V3+ en fiber geen verbinding meer met camera's via 4G of externe WIFI | Proximus Forum


Hallo,

Is dit opgelost? Ik heb een gelijkaardig probleem. Kan mijn camera beelden wel thuis via WIFI bekijken, maar niet op 4G of op een WIFI netwerk buiten mijn huis sinds de nieuwe modem en Fiber geïnstalleerd is. 

Bij mij was het dat Wanscam met de e-view app bepaalde types ip-camera’s van een paar jaar oud niet meer remote ondersteunde. Ik kon ze dus nog wel zien via wifi maar niet meer remote.


De oplossing voor mij was dat ik de camera’s koppelde aan vb https://my.noip.com/ via een hostname. Ik heb 3 camera’s en heb deze verschillende poorten gegeven zoals 8080, 8082 en 8084. Het wijst zichzelf wel uit als je het wat opzoekt.

Deze heb ik dan in de camera settings geplaatst en klaar.

Via de app TinyCam monitor Pro kan ik alle nodige gegevens ingeven en werkt goed nu.

 

In mijn geval had het dus niet te maken met de bbox3+. Was gewoon toeval.

Hopelijk heb je hier wat aan. 


Ok, bedankt raysteff66, interessant om te weten hoe het bij jou in orde gekomen is. Bij mij zijn en waren de camera’s altijd al via een no-ip aangesloten en dan via een hostname. Nu kan hij gewoon die gateway niet meer vinden. Ik zoek naarstig verder.


Reageer