De helpdesk van Proximus is de meest incompetente waar ik ooit te maken mee heb gehad

  • 25 January 2024
  • 0 reacties
  • 35 Bekeken

Ik ben echt niet het Karen-type dat voor het minste de manager wenst te spreken, maar hoo boy, wat ik nu met Proximus aan het meemaken ben is ronduit hysterisch. Mijn ervaring is zo slecht dat ik na het typen van dit bericht asap voor een andere provider ga en ik hoop dat zeer veel mensen deze post zullen lezen in inzien met wat voor incompetente dienstverlening ze te maken hebben.

 

Ik heb zelf jaren voor helpdesks gewerkt, een tweetal decennia terug. Toen ik voor Planet Internet werkte verliep alles ook niet altijd vlot, maar het personeel daar kende wel hun job - zelfs de meesten van de 1e lijn konden hulp bieden bij een verkeerd ingestelde proxy, een html-fout, problemen bij e-mail en dergelijke; rasechte tech-geeks met passie voor het onderwerp.

 

Ik heb sinds gistermiddag meer dan 10 verschillende Proximus-medewerkers gesproken en geen enkele had ook maar enig vaag besef wat mijn vraag was, ondanks ik het in glashelder, duidelijk gearticuleerd Nederlands uitlegde - tot vervelens toe, want blijkbaar houdt niemand daar belgeschiedenis bij of maken ze tickets aan.

 

S’lands grootste telecomoperator, dames en heren.

 

Dit is het gevolg van het moderne woke diversity-hire beleid, waar huidskleur-en-geslachtsquota’s voorrang krijgen op het aannemen van gekwalificeerd personeel.

 

Het probleem is dat ik toegang nodig heb tot MyProximus, om daar een kleine aanpassing te doen, maar blijkbaar wordt die database door incompetent personeel gerund aangezien mijn account er nog wel inzat maar het gekoppeld klantennummer verwijderd was.

 

Hierdoor kon ik geen nieuw paswoord aanvragen of een nieuwe account creeren.

 

Heel eenvoudig probleem; je wist mijn account uit de database zodat ik die opnieuw kan aanmaken of je voegt mijn klantennummer toe. 

 

Ik heb het probleem nu zelf opgelost door een 2e e-mailadres aan te maken en daar mijn MyProximus op te registreren. Ik heb mijn aanpassing kunnen doen.

 

Geen enkele helpdeskmedewerker was intelligent genoeg om zelf dat voor te stellen.

 

Ik bespaar jullie de details van het spectaculair onprofessionalisme en het totale gebrek van enige vorm van competentie. Een van hun medewerksters (Betty? Betsy?) heeft me gisteren 120 uren - 2 volle uren - naar wachtmuziek doen luisteren.

 

Als ik de verantwoordelijkheid droeg over dat callcenter was Betsy ontslagen. (En het HR-personeel dat dit niveau van personeel aanneemt ook.)

 

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer