Vraag

Coronavirus: altruïsme van Proximus

  • 20 March 2020
  • 8 reacties
  • 507 Bekeken

Dag allemaal,

Graag wil ik jullie reacties op de maatregelen van Proximus en hierover een discussie met jullie opzetten . Ik heb hier zo mijn mening over, met name over al die voetnoten, waarin ik een soort pseudo-altruïsme zie.

Ik had geantwoord op de mail van de heer Boutin, maar ja, dat was uiteraard weer eens te optimistisch in het kader van het grote onbereikbaarheidsplan van vele grote ondernemingen tegenwoordig.

Hieronder de tekst van de mail die ‘helaas niet kon worden afgeleverd’:

Geachte heer Boutin,

Ik dank u hartelijk voor uw bericht, waarin u uw begrip uitspreekt voor de uitzonderlijke situatie waarin België en haar inwoners zich bevinden.

Echter, ik kan mij niet onttrekken aan de indruk dat u vergeet, dat u ook klanten hebt met familie in het buitenland, zoals ikzelf.

Waarom voetnoot nr. 3? Waarom biedt u geen onbeperkt bellen via vaste lijn naar vaste lijn voor in uw land woonachtige klanten met familie in het buitenland?

Want ook ik zit verplicht thuis, woon alleen en mijn 1000 belminuten per maand (abo € 18,15) zijn in deze situatie niet voldoende.

Mag ik u vragen om een reactie, waarvoor bij voorbaat dank.

Met vriendelijke, edoch ietwat teleurgestelde groeten,

Enkelien K. (al 15 jaar enigszins ‘noodgedwongen’ klant bij u)

Tel. xxxxx

Bedankt voor jullie input en sterkte in deze surrealistische tijden!


8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goeiemiddag

 

Ik betreur je berichtje te lezen. Wij vinden in deze huidige situatie dat virtueel contact met familie en vrienden uiterst belangrijk is.

 

Net voor deze reden (zodat klanten contact met hun familie kunnen blijven behouden), hebben wij het data volume voor  elke klant met een mobiel abo verhoogd.

We hebben ook de belminuten verhoogd voor vaste lijnen, omdat we weten dat dit voor onze ‘oudere’ generatie soms hun enige communicatiemiddel is. 

Alsook hebben wij de Movies & Series zender geactiveerd, zo kan er al veel tijd voorbij vliegen met alle films & series die daar worden uitgezonden. (Voor mensen met kinderen staan ook de Studio 100 hits actief, zo kunnen de kids ook beziggehouden worden).

Wij hopen samen met ons volledig Forum team dat deze helse situatie snel mag voorbij zijn en wensen u en uw familie oprecht heel veel succes toe!

Dag Charlotte,

Dank voor de reactie, maar na het lezen ervan, vraag ik me toch echt af wat ik er aan heb.

“We hebben ook de belminuten verhoogd voor vaste lijnen, omdat we weten dat dit voor onze ‘oudere’ generatie soms hun enige communicatiemiddel is. “

Ja, en hier staat in de e-mail het gewraakte nummertje 3*. *Alleen voor vaste lijnen in België.

Ik moet dus extra kosten maken, om nu dagelijks in contact te kunnen zijn met mijn familie in Nederland. Ik ben bovendien afhankelijk van de vaste lijn, want heb hier thuis geen mobiele dekking.

Mag ik u alstublieft vragen ook een gebaar te maken naar klanten zoals ik, om deze helse situatie ietwat te verlichten? Bij voorbaat dank.

 

Reputatie 7
Badge +4

Wij hebben voor andere klanten ook een actie gedaan door de mobiele data te verhogen. Zo kunnen zij via verschillende kanalen naar hartenwens communiceren (bvb. Mail, whatsapp,  Facebook Messenger,  Instagram, Skype...) 

Dag Charlotte,

Fijn, als u voor andere klanten iets kunt ondernemen, dan mag ik hopen dat u dat ook voor klanten met enkel een vaste lijn én familie in het buitenland óók iets kunt betekenen in deze tijden van corona.

Mobiele data: ik heb een internetverbinding met middeleeuwse snelheden. Een film streamen is alleen leuk, als je van diavoorstellingen houdt.

Ik reken op u.

E.

Reputatie 7
Badge +4

Mobiele data = mobiel internet,  als u beschikt over een smartphone en een Proximus abonnement (wat bij u het geval is), dus met de 10GB, kan je al je contacten aanspreken via bovenstaande manieren (zowel via bellen als via video communicatie). 

Wij hebben ook voor iedereen thuis onbeperkt internet geactiveerd. 
Van hieruit kunnen wij helaas niets meer doen dan al deze bovenstaande acties. 
 

 

Dag Charlotte,

Ik kom hier nu toch nog weer op terug, want het ligt me als een steen op mijn maag. Des te meer nu ik voor de onaangename verrassing kom te staan dat ik mij vergist heb qua belminuten per maand.

Mag ik ook vragen, om niet met standaard zinsneden te antwoorden op dit bericht,

Ik screen mijn verbruik via de app voor de vaste lijn en gsm (nummer is doorgeschakeld naar mijn vaste lijn, want heb hier thuis geen mobiele dekking) en daar gaat het nu heel erg mis, in de zin dat de weergave van het gebruik mij volledig op het verkeerde been heeft gezet. De minuten van de vaste lijn waren opgebruikt (balk gaf aan 1000/1000 en was rood gekleurd), de balk met daarin de minuten voor bellen naar mobiel nationaal/internationaal gaf 81/1000 min. aan. Dus dacht ik nog met een gerust hart naar een mobiel nummer in Nederland te kunnen bellen. Nee dus, dat gesprek werd/wort weergegeven in de balk “Oproepen internationaal naar niet EU (buiten bundel)” 141 minuten en daarvoor wordt € 21,22 in rekening gebracht.

Ik vind dit werkelijk onwaarschijnlijk, al helemaal in deze buitengewone tijd. Ik ben nu NOG MEER kwijt omdat ik, op basis van de weergave in de app, nog minuten naar mobiel te hebben. En ga nu aub niet zeggen “Moet u beter lezen”.

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Klien dossier 44916786 is opgemaakt voor nazicht door de bevoegde dienst, die je verder zal contacteren. Mvg, Heidi

Dag Heidi,

Dank voor dit bericht. Een pak van mijn hart.

Ik wil ook niet zeuren, maar ik ben vast niet de enige klant van Proximus met familie in het buitenland (EU) en oh, is dat telefoontje belangrijk in deze dagen.

Vriendelijke groeten,

Enkelien

 

Reageer