Skip to main content

Beveiligingslek binnen Proximus

• December 24, 2025
  • 4 reacties
  • 31 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

https://www.proximus.com/nl/security-incident

Heeft iemand dit al opgemerkt ? 

En dat voor zo een bedrijf…?? 

Dit zou niet mogen dat er ook maar 1 iemand in kan komen. 

4 reacties

Mutlie
  • December 24, 2025

Niet 1 iemand ???

Als je goed hebt gelezen : Het was wel een medewerker van Proximus die zijn boekje te buiten is gegaan en geen buitenstaander.

En hoe dan ook,  dat Proximus medewerkers je gegevens kunnen raadplegen is dat een noodzakelijk kwaad. Als niemand van Proximus aan jouw gegevens kan - zoals je blijkbaar zou willen als ik je post lees - kan je ook niet meer geholpen worden.
Goed, het mocht niet gebeuren en ndat niet iedere medewerker zomaar alles kan raadplegen is een andere discussie. Maar het is al niet zo dat hun database is gehackt. Zoals bijvoorbeeld de watermaatschappij en talrijke andere bedrijven waar wel gegevens zijn gestolen.

En vergeet niet dat veiligheid op het internet begint bij jezelf!

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • December 24, 2025

@Mutlie 

Heb dat goed gelezen maar snap niet dat dit zomaar allemaal kan. 

Medewerker of niet dit geeft geen enkel vertrouwen meer in Proximus en ja Orange hetzelfde wel een echte data lek. 

Mooi zeggen bank gegevens en zo zijn niet gelekt kunnen hun mooi zeggen maar ik geloof daar niet in want alles is zichtbaar. Heb zelf in de Telecom gewerkt en ieder detail is zichtbaar. 

Martin
  • December 24, 2025

Het zou inderdaad eigenlijk nergens mogen gebeuren maar in de werkelijkheid is het dagelijkse kost geworden blijkbaar als ik al die berichten hoor/lees van grote bedrijven en instanties waar het al gebeurd is!

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • December 24, 2025

Het is echt een hype aan het worden binnenkort vertrouw je niks of niemand meer. IK ga er van uit dat als ik ergens klant ben mijn betaal gegevens alles privé beschermt blijft. Maar nu een MEDEWERKER ???!!!! Dat is al helemaal uit den boze. Ontslag geven per direct op staande voet. 

IK vertrouw Orange al niet meer en Proximus even eens niet door dit voorval al de tweede keer is. Ben dan ook echt wel bereid alles op te zeggen hierdoor. Kan ergens anders ook gebeuren ja klopt maar het vertrouwen is compleet van de baan.