Skip to main content

Hallo, enkele vragen.

  1. Waarom moet ik een dect toestel huren van Proximus dat amper 100€ kost? Kan ik dit zelf aankopen en aansluiten?
  2. Ik beschik over meer dan 4.000 contacten. Kan ik een batch file uploaden in die dect? Ik zie mij niet direct alle nummertjes intypen.
  3. Hoe kan ik rechtstreeks vanuit Outlook bellen met een headset? 

 

Ik ben een Call Connect user maar zie de waarde hiervan écht niet in. Vrij nutteloos als je de alternatieven ziet. (Google, Skype,...) Kan iemand mij een alternatief aanbieden voor Call Connect? Iemand die een alternatief gebruikt dus.

Omdat iedereen al is gaan slapen doe ik een poging.

  1. Volgens mij kun je dat gerust kopen, hopelijk kun je het zelf ook aansluiten. Normaal komt Proximus dat doen. Ongeveer 150 euro met B T W voor de aankoop.
  2. ik lees dat je 100 contacten per telefoon kunt onthouden, ik vrees intikken. 4000 lijkt wat veel. 
  3. vanuit Outlook vind ik wel oplossingen, Google eens met “bellen vanuit Outlook met dect” . Verschillende mogelijkheden zie ik dan.

Heb je geen bizz expert?


Hier al mijn input voor dat Proximus reageert.

Je kan altijd zelf iets aankopen en installeren. Maar dan valt het niet meer onder de verantwoordelijkheid van Proximus wanneer je technische problemen hebt,  want niet bij hun aangeschaft.

Er is maar plaats voor 800 contacten in het interne opslag geheugen. Zie hier: https://www.yealink.com/upfiles/products/datasheet/Yealink-W60P-Datasheet.pdf 

 

Daar heb je een specifieke module nodig nodig die in Outlook geïnstalleerd moet worden om te kunnen bellen met jouw VOIP systeem. Yealink is compatibel met 3CX CRM: https://www.bvoip.com/integrations/microsoft-outlook-integration Maar dat is betalend: https://www.3cx.com/docs/microsoft-outlook/ Teletrigger is ook een optie: https://download.cnet.com/TeleTrigger/3000-2349_4-75827524.html


800 is juist, maar als ik het systeem een beetje begrijp kun je 8 telefoonsets aankoppelen en per set 100 nummers inladen (ik vrees intikken).


je kan ze ook importeren met csv bestanden bvb, natuurlijk moet eerst dit bestand bv in excel opmaken, 

maar met wat googelen zal je wel mss nog andere interessante info vinden want ik heb er geen ervaring mee in ieder geval


Dag Veerle

 

Het klopt dat je dat privé kunt aankopen maar als daar een technisch probleem mee is, komt er vanuit de helpdesk geen technische support op.

Een badge file kan je uploaden, alsook voor je 4000 contacten 

In de call connect licentie zit een softphone licentie inbegrepen. Met deze licentie kan je softphone gaan installeren en via deze softphone heb je de mogelijkheid om te bellen via Outlook.


Neen, het is 800 contacten per toestel. 

Er zijn 2 mogelijkheden:

  • een aparte gedeelde map waar de contacten op staan dan heb je moet je niet houden aan de limiet van 800 contacten van het toestel.
  • interne geheugen van het toestel

Hier kan je een handleiding vinden hoe dat je een telefoonlijst via Excel kan importeren in yealink :

http://support.yealink.com/previewPdf?file=http%3A%2F%2Fsupport.yealink.com%2Fforward2download%3Fpath%3DZIjHOJbWuW%2FDFrGTLnGyptRqysyHm94Lg%2F7qM9M1mq9Azk7ibAt1I7p43tlugQF1MGIaUF5oPv3rHNqkPsfjdztNp56u2SCFTreA4KJXU1ZGTpfpx96hJ4RMEaVL0KuDJiMI6GfVqaRnZR4bHf05EL%2Fs3MsL4dE1

Hoe je kan werken met een remote phonebook  pagina  291: http://support.yealink.com/previewPdf?file=http%3A%2F%2Fsupport.yealink.com%2Fforward2download%3Fpath%3DZIjHOJbWuW%2FDFrGTLnGyptRqysyHm94LerWP7LUQQ5zn76sVwtMVD1j1FwBaHJH2Y8xcPxSRKKhdiPZO06xplusSymbolOXz321IgMFwLJnBha9UFsX2lOBNozrYuVrgRgZMdu2gASwr8MpHNG02lplusSymbol%2Fif5P26qIrvw9vuGseGz9XZCdTOy68%3D


Dag Veerle

 

Het klopt dat je dat privé kunt aankopen maar als daar een technisch probleem mee is, komt er vanuit de helpdesk geen technishce support op.

Een badge file kan je uploaden, alsook voor je 4000 contacten 

In de call connect licentie zit een softphone licentie inbegrepen. Met deze licentie kan je softphone gaan installeren en via deze softphone heb je de mogelijkheid om te bellen via Outlook.

 

De technische ondersteuning is nu net het zwakke punt van Proximus. Die heb ik dus niet echt nodig voor de IP Phone. Ben trouwens van mening dat PXS haar klanten teveel opzadeld met allerhande verhuurtrucs (booster, telefoon,..)

Wat bellen ‘via’ Outlook betreft. Het call connect gedoe is echt wel te omslachtig. Ik zou willen bellen ‘vanuit’ Outlook. Zoals dit bij Skype bv wél kan.

Ik ga even aan de slag met de huidige feedback van het forum en kom dan terug.

 

 

 


Hier is de handleiding voor de softphone app ook met downloadlink: https://www.proximus.be/dam/jcr:90da28d1-f7e0-41ba-8906-798003409640/cdn/sites/support/nl/pdf/Gebruikershandleiding-Softphone-V3~2019-12-06-10-16-01~cache.pdf

Hier kan je de gratis versie downloaden van 3CXP misschien is dat al voldoende voor jou : https://www.3cx.nl/voip-softphone/ (geen updates en ook geen ondersteuning dat zijn de enigste beperkingen).


Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik Proximus voorlopig ga houden voor al het gesukkel waarvoor het kan dienen en voor de rest overstap naar échte professionals. Het is werkelijk om te janken in België.

 


Hallo, ik heb nu zelf een IP toestel geplaatst en geconfigureerd. Wat doe ik met mijn huidig gehuurde? Waar breng ik dit binnen?


Ter info: normaal gezien zl dit volgens mij gebeuren zoals met alle apparatuur van proximus, door retourlabel die ze opsturen om het toestel gratis te retourneren via Bpost.

Maar morgen als de Prox Forummedewerkers terug langskomen zullen ze u wel verder inlichten.

NB: soms wordt hier ook aangegeven dat het terugsturen kan via Prox shop, maar al verschillende keren heb ik hier gelezen dat het beter is van dit niet via de schop te doen omdat het dan wel gemakkelijker verkeerd kan aflopen, enfin we horen het morgen wel ;-)


Nog niets gehoord, ticket 52374892 ook nog niets. Business klant...


Vandaag dan maar zélf naar PXS gestapt in Dendermonde. Kreeg te horen dat ik dit toestel van amper 100€ moet blijven huren aan 5€ per maand tot het einde der tijden. Je kan zelf geen basisstation configureren.

Pure afzetterij dus.

Iemand met een alternatief of zeggen we alles op en naar een concurrent waar dit wél kan?

 


10 mei afspraak met Telenet.


blijkbaar worden deze gegevens toch doorgestuurd ? → SIP configuratie en inloggegevens | Proximus Forum


@VeerleLangbeen @Martin Deze gegevens worden niet doorgegeven om misbruik te voorkomen. Ook in het privébericht zijn ze niet gegeven. Je kan dus enkel je toestellen aansluiten op de groene poorten van je modem of de maestro IP aansluiten op de gele poorten. Meer info vind je hier


Reageer