Vraag

Mijn TV BOX blijft hangen op "looking for update"

  • 10 January 2024
  • 1 reactie
  • 94 Bekeken

Hi,

 

Ik probeer mijn Android (4K ULTRA HD/HDR) tv te installeren maar deze blijft hangen op “Looking for update”, na 15-tal minuten zegt hij: “can’t reach the update server” en probeerd daarna opnieuw te zoeken voor een update… 15-tal minuten later opnieuw… enzovoort enzovoort!

 

  • Ik gebruik niet de meegeleverde proximus router maar een eigen router (omdat ik zelf servers heb waar ik poorten moet voor openzetten en de routers van proximus dit niet toelaten of gewoonweg niet openen ook al staan ze “open” in de software.)
  • De Android box hangt dus niet aan de proximus router maar aan mijn eigen privé router.
  • De Android box heeft wel internet want als ik de kabel uittrek krijg ik als melding dat ik niet met internet verbonden ben.
     

Ik denk dus dat mijn privé router de “update-server” niet kan bereiken omdat er bij mij een poort niet openstaat. Ik heb al aan mijn Bizz “expert” gevraagd om eens na te vragen wat juist de poort is dat de box gebruikt om de update server te bereiken maar krijg als antwoord dat ze niet helpen met configuratie van privé routers… 

 

Toen ik de vraag anders stelde om te horen welke poorten er juist openstonden op hun eigen router, gezien dit wel hun eigen product is heeft mijn bizz “expert” de conversatie gelosten.

Vraag: Iemand een idee welke poort de Android box gebruikt om te connecteren?


1 reactie

Ter info: zie → Je privérouter instellen| Proximus :

Afhankelijk van je type verbinding, kun je je b-box/Internet Box geheel of gedeeltelijk vervangen door een andere router.

Let op:  TV Box, VoIP en Wi-Fi Booster werken niet achter je eigen router.

Een ander voorbeeld als je fiber aansluiting hebt:

Je kan je eigen router aansluiten op een Proximus Fiber verbinding.

Er zijn 2 manieren:

De Internet Box gebruiken

  • Ga naar "My Proxiumus" en activeer "bridge" (Geavanceerde instellingen > Network > Bridged LAN Host) door het WAN MAC-adres van uw router in te voeren.
  • Schakel de WiFi van uw Internet Box uit.
  • Sluit de WAN-poort van uw (mesh) router aan op de LAN1/bridge poort van de Proximus Internet Box.
  • gebruik DHCP als interconnectie modus op uw router. (Geen VLAN nodig).
  • Uw router ontvangt nu een openbaar IPv4 adres en een IPv6 /56 prefix.

Zonder de Internet Box

  • Koppel de Proximus Internet Box los van de Proximus ONT (ONT = glasvezel modem).
  • Sluit de WAN-poort van uw router aan op Proximus ONT.
  • Stel de WAN-poort van uw router in op VLAN20 en gebruik DHCP (IPoE).
  • Uw router ontvangt nu een openbaar IPv4 adres en een IPv6 /56 prefix.

NB: 

De kans is klein dat Proximus TV zal blijven werken achter jouw eigen router.

Vanaf 1/11/2024 zou dat geen probleem meer mogen zijn om je TV Box direct aansluiten op je eigen router want door de “vrije hardware keuze” zal PX verplicht zijn de nodige support te bieden om je eigen router te kunnen gebruiken.

Reageer