Hi,
Ik probeer mijn Android (4K ULTRA HD/HDR) tv te installeren maar deze blijft hangen op “Looking for update”, na 15-tal minuten zegt hij: “can’t reach the update server” en probeerd daarna opnieuw te zoeken voor een update… 15-tal minuten later opnieuw… enzovoort enzovoort!
- Ik gebruik niet de meegeleverde proximus router maar een eigen router (omdat ik zelf servers heb waar ik poorten moet voor openzetten en de routers van proximus dit niet toelaten of gewoonweg niet openen ook al staan ze “open” in de software.)
- De Android box hangt dus niet aan de proximus router maar aan mijn eigen privé router.
- De Android box heeft wel internet want als ik de kabel uittrek krijg ik als melding dat ik niet met internet verbonden ben.
Ik denk dus dat mijn privé router de “update-server” niet kan bereiken omdat er bij mij een poort niet openstaat. Ik heb al aan mijn Bizz “expert” gevraagd om eens na te vragen wat juist de poort is dat de box gebruikt om de update server te bereiken maar krijg als antwoord dat ze niet helpen met configuratie van privé routers…
Toen ik de vraag anders stelde om te horen welke poorten er juist openstonden op hun eigen router, gezien dit wel hun eigen product is heeft mijn bizz “expert” de conversatie gelosten.
Vraag: Iemand een idee welke poort de Android box gebruikt om te connecteren?