Vraag

internetbox en bizz call connect

  • 3 January 2023
  • 26 reacties
  • 222 Bekeken

Hallo,

is de internet box niet compatibel met bizz call connect?

vandaag werd fiber en call connect geinstalleerd, maar de techniek zei dat we de bbox 3 moesten behouden.

 

dank u wel


This topic has been closed for comments

26 reacties

Ik zie niet goed in waarom een een internet box (bbox4) niet zou compatible zijn, maar morgen komt een Prox forummedewerker terug langs hier die je kan verder helpen.

Quid?

Quid?

In het contract voorstel staat zelf 

Pack Business Flex Fiber Call Connect

« Internet Box inbegrepen met Wi-Fi 6 technologie, voor stabieler en sneller internet
• Wi-Fi Booster: Vergroot je wifi-bereik of sluit je tv draadloos aan (onder voorbehoud van bevestiging na
het bezoek van de technieker of op aanvraag) »

 

 

dus het moet wel compatibel zijn… 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat u van een Proximus medewerker (moderator) pas vanaf maandag een reactie kunt verwachten op dit publieke forum

Voor zover mij bekend kan de vervanging van een Bbox3(v+) door een internetbox (WiFi 6) gevraagd worden via 0800 22800 voor residentiële klanten (business via 0800 22500?) 

Waarom de technieker gesteld heeft dat u uw Bbox3(v+) zou moeten behouden, is mij niet direct duidelijk, maar blijkbaar zijn er een aantal functies via MyProximus nog niet operationeel (cfr andere berichten op dit publieke forum)

In principe zou de internetbox normalerwijze beschikbaar zijn voor Flex-klanten met vaste lijn

In principe zou de internetbox normalerwijze beschikbaar zijn voor Flex-klanten met vaste lijn

Ik dacht dat deze voorwaarde bij flex “met vaste lijn” alleen gelde voorde gratis wifiboosters, maar niet voor de bbox4, neen ?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin cfr. commentaar moderator Fr-forum enige tijd terug

Effectivement, l’internet box n’est actuellement disponible que pour les clients ayant un pack comprenant internet - TV - ligne fixe.

Ik veronderstel dat vermits sprake is van bizz call connect de auteur over een vaste lijn beschikt

 

Klopt er is een vaste lijn. 

Ik heb zo het gevoel dat het niet de eerste keer is dat beide forum’s elkaar tegenspreken, vandaar mijn twijfel. Maar maandag kunnen de PX forummedewerkers wel een officieel antwoord geven.

Reputatie 7
Badge +5

@Andrea_018 Een nieuwe internetbox zou mogelijk moeten zijn in combinatie met de call connect. 

Kan ik de huidige wifi booster & bbox 3 dan via telefoon omruilen? of kan u via deze weg een ticket maken?
Mvg,

Kan ik de huidige wifi booster & bbox 3 dan via telefoon omruilen? of kan u via deze weg een ticket maken?
Mvg,

We hadden namelijk een recente bestelling geplaatst (fiber+call connect) waar de internetbox + nieuwe booster waren verstuurd via post, maar de technieker nam ze dan uiteindelijk terug mee...

Reputatie 7
Badge +5

@Andrea_018 Je mag hier telefonisch contact voor opnemen. 

De my proximus app laat toe om de bbox om te ruilen voor een nieuwe. Echter wanneer ik de stappen doorloop krijg ik de melding dat het momenteel niet mogelijk is. Stockbreuk?

Reputatie 7
Badge +3

@Andrea_018 

Je hebt nu een bbox3v+ zie ik en je wenst een internet box, klopt dit?

 

Geert

Dat klopt. We hadden ook een wifi extender gekregen ipv dat nieuwere model.
mvg,

Reputatie 7
Badge +4

@Andrea_018 Op zich is Bizz Call Connect inderdaad wel compatibel met de internetbox en er is momenteel geen stockbreuk. Deze modem is echter niet compatibel met DECT telefoontoestellen zoals de Twist 40 HD. Dat kan de reden geweest zijn waarom onze technieker toen geen internetbox geplaatst heeft. 

Wat is de reden waarom je de modem zou willen wisselen ? 

Minder energieverbruik en beter wifi bereik in de woning.

wat is dan het alternatief voor de dect toestellen?

dit zijn de mogelijke aansluitingen voor de bbox4 = Internet box

Internet Box - Telefoon aansluiten

  • Een analoge telefoon kun je gewoon aansluiten op de groene poorten Phon1 en phone2

Dit kan dus ook een Dect basis station zijn.

  • Een iP telefoon kun je aansluiten op de gele ethernetpoorten

bv de Maestro 3016 IP telefoon 

 

We werken met dects (w73h-p handset).

Dus het uitzendstation kan gewoon in de gele ethernetpoort lijkt me.

 

Dit zou inderdaad moeten werken volgens mij 

Via de myproximus app staat er nog steeds dat dit nu niet kan worden omgeruild. Toch een technische incompatibiliteit ?

De app geeft tot op de dag van vandaag volgende foutmelding. Toch eens bellen naar de helpdesk om te ruilen? 

 

@Andrea_018 

Ter info:

Hier komt in ieder geval niemand meer langs van de PX forummedewerkers, pas dinsdag aanstaande terug.

Maar je kan wel nog contact opnemen met de helpdesk tijdens het weekend.

Reputatie 7
Badge +5

@Andrea_018 Ik zie dat er ondertussen al telefonisch contact is geweest. Hebben ze je kunnen verder helpen? 

@Andrea_018 Ik zie dat er ondertussen al telefonisch contact is geweest. Hebben ze je kunnen verder helpen? 

Er was nog geen contact, ik ga binnenkort eens proberen bellen.
Ik had een mail contact ivm feestdagen en de bizz lijn die naar voice mail moest.