Skip to main content
Vraag

internetbox en bizz call connect


Hallo,

is de internet box niet compatibel met bizz call connect?

vandaag werd fiber en call connect geinstalleerd, maar de techniek zei dat we de bbox 3 moesten behouden.

 

dank u wel

This topic has been closed for comments

26 reacties

Martin
  • 33536 reacties
  • 3 januari 2023

Ik zie niet goed in waarom een een internet box (bbox4) niet zou compatible zijn, maar morgen komt een Prox forummedewerker terug langs hier die je kan verder helpen.


  • Auteur
  • 41 reacties
  • 6 januari 2023

Quid?


  • Auteur
  • 41 reacties
  • 7 januari 2023
Andrea_018 schreef:

Quid?

In het contract voorstel staat zelf 

Pack Business Flex Fiber Call Connect

« Internet Box inbegrepen met Wi-Fi 6 technologie, voor stabieler en sneller internet
• Wi-Fi Booster: Vergroot je wifi-bereik of sluit je tv draadloos aan (onder voorbehoud van bevestiging na
het bezoek van de technieker of op aanvraag) »

 

 

dus het moet wel compatibel zijn… 


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4401 reacties
  • 7 januari 2023

Ik vrees dat u van een Proximus medewerker (moderator) pas vanaf maandag een reactie kunt verwachten op dit publieke forum

Voor zover mij bekend kan de vervanging van een Bbox3(v+) door een internetbox (WiFi 6) gevraagd worden via 0800 22800 voor residentiële klanten (business via 0800 22500?) 

Waarom de technieker gesteld heeft dat u uw Bbox3(v+) zou moeten behouden, is mij niet direct duidelijk, maar blijkbaar zijn er een aantal functies via MyProximus nog niet operationeel (cfr andere berichten op dit publieke forum)

In principe zou de internetbox normalerwijze beschikbaar zijn voor Flex-klanten met vaste lijn


Martin
  • 33536 reacties
  • 7 januari 2023
M_016 schreef:

In principe zou de internetbox normalerwijze beschikbaar zijn voor Flex-klanten met vaste lijn

Ik dacht dat deze voorwaarde bij flex “met vaste lijn” alleen gelde voorde gratis wifiboosters, maar niet voor de bbox4, neen ?


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4401 reacties
  • 7 januari 2023

@Martin cfr. commentaar moderator Fr-forum enige tijd terug

Effectivement, l’internet box n’est actuellement disponible que pour les clients ayant un pack comprenant internet - TV - ligne fixe.

Ik veronderstel dat vermits sprake is van bizz call connect de auteur over een vaste lijn beschikt

 


  • Auteur
  • 41 reacties
  • 7 januari 2023

Klopt er is een vaste lijn. 


Martin
  • 33536 reacties
  • 7 januari 2023

Ik heb zo het gevoel dat het niet de eerste keer is dat beide forum’s elkaar tegenspreken, vandaar mijn twijfel. Maar maandag kunnen de PX forummedewerkers wel een officieel antwoord geven.


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2125 reacties
  • 10 januari 2023

@Andrea_018 Een nieuwe internetbox zou mogelijk moeten zijn in combinatie met de call connect. 


  • Auteur
  • 41 reacties
  • 11 januari 2023

Kan ik de huidige wifi booster & bbox 3 dan via telefoon omruilen? of kan u via deze weg een ticket maken?
Mvg,


  • Auteur
  • 41 reacties
  • 11 januari 2023
Andrea_018 schreef:

Kan ik de huidige wifi booster & bbox 3 dan via telefoon omruilen? of kan u via deze weg een ticket maken?
Mvg,

We hadden namelijk een recente bestelling geplaatst (fiber+call connect) waar de internetbox + nieuwe booster waren verstuurd via post, maar de technieker nam ze dan uiteindelijk terug mee...


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2125 reacties
  • 11 januari 2023

@Andrea_018 Je mag hier telefonisch contact voor opnemen. 


  • Auteur
  • 41 reacties
  • 29 september 2023

De my proximus app laat toe om de bbox om te ruilen voor een nieuwe. Echter wanneer ik de stappen doorloop krijg ik de melding dat het momenteel niet mogelijk is. Stockbreuk?


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2154 reacties
  • 29 september 2023

@Andrea_018 

Je hebt nu een bbox3v+ zie ik en je wenst een internet box, klopt dit?

 

Geert


  • Auteur
  • 41 reacties
  • 29 september 2023

Dat klopt. We hadden ook een wifi extender gekregen ipv dat nieuwere model.
mvg,


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3452 reacties
  • 3 oktober 2023

@Andrea_018 Op zich is Bizz Call Connect inderdaad wel compatibel met de internetbox en er is momenteel geen stockbreuk. Deze modem is echter niet compatibel met DECT telefoontoestellen zoals de Twist 40 HD. Dat kan de reden geweest zijn waarom onze technieker toen geen internetbox geplaatst heeft. 

Wat is de reden waarom je de modem zou willen wisselen ? 


  • Auteur
  • 41 reacties
  • 6 oktober 2023

Minder energieverbruik en beter wifi bereik in de woning.

wat is dan het alternatief voor de dect toestellen?


Martin
  • 33536 reacties
  • 6 oktober 2023

dit zijn de mogelijke aansluitingen voor de bbox4 = Internet box

Internet Box - Telefoon aansluiten

  • Een analoge telefoon kun je gewoon aansluiten op de groene poorten Phon1 en phone2

Dit kan dus ook een Dect basis station zijn.

  • Een iP telefoon kun je aansluiten op de gele ethernetpoorten

bv de Maestro 3016 IP telefoon 

 


  • Auteur
  • 41 reacties
  • 13 oktober 2023

We werken met dects (w73h-p handset).

Dus het uitzendstation kan gewoon in de gele ethernetpoort lijkt me.

 


Martin
  • 33536 reacties
  • 13 oktober 2023

Dit zou inderdaad moeten werken volgens mij 


  • Auteur
  • 41 reacties
  • 19 oktober 2023

Via de myproximus app staat er nog steeds dat dit nu niet kan worden omgeruild. Toch een technische incompatibiliteit ?


  • Auteur
  • 41 reacties
  • 29 december 2023

De app geeft tot op de dag van vandaag volgende foutmelding. Toch eens bellen naar de helpdesk om te ruilen? 

 


Martin
  • 33536 reacties
  • 29 december 2023

@Andrea_018 

Ter info:

Hier komt in ieder geval niemand meer langs van de PX forummedewerkers, pas dinsdag aanstaande terug.

Maar je kan wel nog contact opnemen met de helpdesk tijdens het weekend.


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2125 reacties
  • 3 januari 2024

@Andrea_018 Ik zie dat er ondertussen al telefonisch contact is geweest. Hebben ze je kunnen verder helpen? 


  • Auteur
  • 41 reacties
  • 9 januari 2024
DaisyS schreef:

@Andrea_018 Ik zie dat er ondertussen al telefonisch contact is geweest. Hebben ze je kunnen verder helpen? 

Er was nog geen contact, ik ga binnenkort eens proberen bellen.
Ik had een mail contact ivm feestdagen en de bizz lijn die naar voice mail moest.