Skip to main content
Vraag

Gratis omruiling b-box

• May 10, 2026
  • 3 reacties
  • 17 Bekeken

Ik kon via mijn app de b-box 3 gratis omruilen voor de nieuwe internet box. Aangezien we vrij traag internet hebben en soms problemen met TV heb ik de omruiling aangevraagd. Nu zie ik echter dat er bij de volgende factuur 40,50 euro aangerekend zal worden. Dat is niet gratis zoals er wel vermeld stond bij de omruiling. 

3 reacties

Mutlie
  • May 10, 2026

Opdat een medewerker dit eens kan bekijken kan je er  alvast voor zorgen dat je klantgegevens zijn  aangevuld in je → ForumProfiel voor zover dat nog niet is gebeurd.
Als je dat niet doet zullen de medewerkers die gegevens eerst nog aan jou moeten opvragen.
Indien je dat nodig vindt kan je In het veld "Ticket"  nog meer informatie vermelden. Geen zorgen voor je privacy,  die gegevens zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers.
Klik daarna onderaan op "sla wijzigingen op" en meld hier even dat je hebt voldaan.

En dan is het afwachten tot een medewerker dit topic oppikt. Ze zijn hier niet in het weekend.

Martin
  • May 10, 2026

@TwizzyRoo 

Omdat de PX moderatoren dit verder zouden kunnen natrekken als ze maandag hier terug langskomen is het best om er intussen voor te zorgen dat je → → ForumProfiel volledig is ingevuld, zodat zij niet eerst bijkomende gegevens moeten opvragen, om hierdoor extra vertraging te voorkomen.
In het veld “Ticket” daar, kan je eventueel bijkomende meer relevante informatie aanvullen.
De privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus‑medewerkers. Klik onderaan op “Sla wijzigingen op” en laat hier in dit topic even weten dat je profiel is bijgewerkt.

Het is ook niet zeker dat als je traag internet hebt dat het van je bbox komt.
Daarom best dat je ook eens checkt wat de door proximus gegarandeerde snelheid is die ze opgeven → https://proximus.be/internetsnelheid .
Heb je de bbox al gereset { Reset je Bbox/Internet box}
Als die acht jaar of ouder is wordt die ook wel vervangen, als er problemen zijn.
De Prox moderatoren kunnen maandag ook eens je lijn natrekken op eventuele problemen.
Problemen met je decoder kunnen ook te wijten zijn als je tussen je bbox en decoder draadloze oplossingen staan hebt.
NB: Eigenlijk is het altijd aangeraden voor dat je iets anders probeert, van al de apparatuur eens te herstarten in de volgorde zoals aangegeven hier → { Hoe herstart je uw toestellen} en als dat niet baat dan verder zoeken zoals hierboven aangegeven door resetten van bbox enz...

• Auteur
  • Apprentice
  • May 10, 2026

Bedankt voor de reacties. Alles is al vaak gereset. Vooral de decoder waarop de tv is aangesloten moeten we soms heropstarten omdat er of geen geluid is of geen verbinding. Klantnummer staat bijgewerkt in profiel.

Geadverteerde snelheid

tot 100 Mbps download - tot 30 Mbps upload

Maximumsnelheid beschikbaar voor 56% van de lijnen met jouw configuratie

74.5 Mbps download - 27.6 Mbps upload

Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid

45.3 Mbps download - 14 Mbps upload