Skip to main content
Vraag

Business klant overname telefoonnummer

  • December 10, 2025
  • 5 reacties
  • 24 Bekeken

Binnenkort komen ze de fiberaansluiting doen om van zakelijk Telenet klant naar Proximus over te schakelen. Nu werken we met voip telefonie via Telenet met een 03 nummer, maar Proximus gaat deze overnemen tijdens installatie (dit is wat ze beloven). Wij als zakelijke klant kunnen zeker niet enkele uren of dagen zonder vaste telefoon vallen.. Hoe kan dit vlekkeloos verlopen? Of kan ik er meer informatie over krijgen?

Ze gaan 2x langskomen voor de aansluiting, maar niemand die mij deftig kan vertellen waarom er 2 afspraken zijn. Bij een thuisinstallatie was dit in 1 keer (opengraven, kabel doorsteken + lassen en aansluiting) gebeurd. Telefonisch zegt de onderaannemer dat 1 afspraak voldoende is, maar planning stuurt er 2 door?

 

Ooit slechte ervaring jaren geleden dat onze telefoonnummer door scarlet ging overgenomen worden, maar enkele maanden zonder vaste telefoon gezeten. Hierdoor de frustratie en stress.. 


Hoe kan Proximus garanderen dat ze de aansluiting doen en direct op hetzelfde moment de telefoonnummer van Telenet naar Proximus kunnen overzetten?

Heeft iemand hier ervaring mee gehad?

5 reacties

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • December 11, 2025

@Emrr58 Kan u uw klantgegevens(klantnummer Proximus, gsm-nummer)aanvullen op uw profile.Kan u ook bij tickets het ordernummer noteren.Dan kijken we het voor u na.Groetjes,Joel.


  • Auteur
  • Rising star
  • December 11, 2025

@Emrr58 Kan u uw klantgegevens(klantnummer Proximus, gsm-nummer)aanvullen op uw profile.Kan u ook bij tickets het ordernummer noteren.Dan kijken we het voor u na.Groetjes,Joel.

Dag Joel,
Zojuist aangevuld met de gegevens


Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • December 11, 2025

@Emrr58 

Wij willen u graag informeren over de geplande afspraken:

  • Woensdag 17 december 2025, tussen 08:00 en 17:00 uur
    Bezoek van de techniekers van Fiberklaar voor de installatie.

  • Dinsdag 23 december 2025, tussen 08:00 en 17:00 uur
    Activatie van het Fibersignaal door Proximus

    Groetjes,Joel


  • Auteur
  • Rising star
  • December 11, 2025

Dan zou de overname van de telefoonnummer op 23 december (of erna) pas moeten gebeuren (hopelijk zijn ze hiervan op de hoogte dan). Maar nu is de vraag of de overname probleemloos verloopt. Aangezien dit juist tijdens de kerstperiode valt.. 

Wij zouden zeker niet zonder vaste lijn kunnen vallen (onze bestellingen en communicatie met de klant komt binnen via telefoon). Kan Proximus hier duidelijk over communiceren hoe dit verloopt? De telefoonnummer zit bij Telenet en zou na de installatie direct overgenomen worden door Proximus.

Of zou het verstandiger zijn om de 2e afspraak te verplaatsen naar begin januari, voor het geval dat er iets fout zou kunnen lopen?


Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • December 11, 2025

@Emrr58 

Bij de overdracht van uw telefoonnummer gebeurt alles in één beweging:

  • Het afsluiten bij uw vorige operator
  • Het activeren van uw nummer bij Proximus

Indien u wenst, kunt u de afspraak voor de overdracht op een later tijdstip laten uitvoeren.
U kunt uw afspraak eenvoudig aanpassen via het gratis nummer 0800 22 500.

Groetjes,Joel

.