Skip to main content

Hallo,

Ik wacht nog steeds met spanning de aankondiging van Proximus af wanneer ook jullie de Apple Watch Cellular zullen ondersteunen. Telenet doet dit al vanaf eind 2020.  Toch vreemd dat de grootste mobiele provider achterblijft đŸ€š. Wanneer komt Proximus met deze aankondiging??? Ik lees gewoon dat men het aan het onderzoeken is
 maar dit is niet concreet. Is dit nog voor dit jaar gepland bv?

Dag @pieterjanverbruggen wij kregen vorige maand als antwoord van de betrokken dienst: ‘ Over de eSIM voor wearables is al veel geschreven en gezegd. Spijtig genoeg staat dit (nog steeds) niet op de roadmap. Met andere woorden in 2025 zal dit zeker nog niet beschikbaar zijn. Ook de vraag is nog niet van deze om er een positieve bussiness case van te maken’

Oke, heel jammer maar wel duidelijk.

Even een vraagje over de eSim voor Apple Watch 

Wanneer wordt dit door PX op de roodmap geplaatst als vrij dringend? Mijn Nederlandse collega’s gebruiken dit al bijna 3 jaar via Vodafone (dacht dat PX hier heel nauw met samenwerkte - onderdeel van uit maakte) en dit werkt ook hier in BelgiĂ« perfect.

Wordt het misschien tijd om even bij de buren aan te kloppen en hun technologie te implementeren?

​@Letterke 

Zo ver is weet is het KPN en Proximus en geen Vodafone waar ze mee samen werken of werkte. Kan inmiddels veranderd zijn maar dat laat ik ff in het midden maar het was altijd KPN. 

Betreft E-sim op de smartwatch kan je beter naar Telenet gaan. Proximus loopt hier nog mee in de oertijd en gaan er dus niks aan doen of mee willen doen. Dat er hier klanten zijn op het forum die er al enige tijd achter vragen en topics over maken en Proximus er niks mee doet is wel duidelijk en zegt al genoeg. Enige waar ik proximus een voorloper in zie is de Fiber maar dan houd het ook op. 

Prijzen stijgen want dat kunnen ze goed maar de E-sim is technisch bij Proximus een erg moeilijk ding dus zo technisch is Proximus niet. Dat is hetzelfde als de data simkaart die er ook nooit zal komen. Maar prijzen omhoog drijven en niks extra er bij dat is hedendaagse kost en dat is wel bij elke provider. 

Dus ja ik zou overstappen naar Telenet en in een pack krijg je daar wel je E-sim om te activeren op een smartwatch. 

Reageer