Vraag

Apple Watch cellular eSIM Proximus

  • 6 July 2021
  • 9 reacties
  • 5987 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Ik wacht nog steeds met spanning de aankondiging van Proximus af wanneer ook jullie de Apple Watch Cellular zullen ondersteunen. Telenet doet dit al vanaf eind 2020.  Toch vreemd dat de grootste mobiele provider achterblijft đŸ€š. Wanneer komt Proximus met deze aankondiging??? Ik lees gewoon dat men het aan het onderzoeken is
 maar dit is niet concreet. Is dit nog voor dit jaar gepland bv?


9 reacties

De radiostilte over dit topic is een partij als Proximus onwaardig. Reeds maandenlang geen enkele officiĂ«le communicatie over dit topic, ook geen: “we werken eraan” of "het komt er niet”. Zelfs veel van de eigen medewerkers beseffen nog niet dat eSIM via Apple Watch nog niet ondersteund is.

De enige reden dat ik hiervoor nog niet naar Telenet ben overgestapt, is hun belabberde dekking in de grensstreek.

Een trieste stand van zaken voor Ă©Ă©n van de telecom-duopolisten.

Reputatie 1

Uw opmerking is er op Igor!

2 weken geleden belde ik de helpdesk in de hoop toch ergens iets van Proximus te vernemen, maar daar terug hetzelfde liedje: wij weten van niets, zelfs geen vermoedelijk tijdstip.  “Proximus geeft voorrang aan de uitbouw van zijn optisch netwerk”.  Triestig voor zo’n operator die claimt nr 1 van BelgiĂ« te zijn...:disappointed:

 

Het wordt weldra nog pijnlijker. Apple staat op het punt de Apple Watch 7 aan te kondigen. Als het zover komt, zou dat betekenen dat Proximus gefaald heeft in de ondersteuning van een volledige generatie van een vlaggenschipproduct van één van de grootste bedrijven ter wereld.

Inderdaad zeer eigenaardig 
 Maar de uitleg over hun optisch netwerk is ook overdreven want ook bij de vraag wanneer deze er komt blijft het stil
 Ik vrees, zoals een medewerker mij eens zei, dat er meer tijd wordt gestoken in vergaderen om te vergaderen en dat er uiteindelijk meer kaderleden zijn dan mensen op het veld en ingenieurs. Als andere operatoren de e-sim voor Apple Watch wel kunnen ondersteunen, lijkt het mij geen huzaren werk om dit ook in hun diensten op te nemen. Ofwel is er onwil ofwel onkunde. Zeer jammer weliswaar!

Reputatie 7
Badge +4

De ondersteuning op e-sim voor Apple Watch en Samsung Watch zal nog niet voor onmiddellijk zijn. 

Wat betreft het optische netwerk, daar zijn we wel volop mee bezig. Als uw gemeente aan de beurt komt, zal je zeker info ontvangen van ‘Fiberklaar’ een samenwerking van Proximus en EQT Infrastructure. Hier vind je alle info en kan je controleren wanneer je gemeente aan de beurt is. 

Dank je Hadewych voor de reactie! Kan je nog iets meer zeggen waarom het nog wel even zal duren voor de eSim  support voor Apple en Samsung Watches? Waar is het risico? Ik denk er zelf ook over om over te stappen naar een provider die al wel die support levert.

Dankjewel Hadewych voor iets dat op een inhoudelijk reactie lijkt :)

Het is overigens opmerkelijk dat in de hele Benelux alleen Telenet esim voor Apple Watch ondersteunt.

In Nederland staat ondertussen wel KPN op de roadmap.

Ik zag net volgende mailing binnenkomen van proximus Enterprise:

 

Ze maken toch reclame met de ESIM en smartwatch, zou dit dan betekenen dat de ondersteuning van de Apple watch eindelijk nabij is?

Ik zou nog niet te hard hopen Dieter.

Ten eerste, ik zou minstens een persbericht van Proximus verwachten als dit het geval zou zijn - want er zitten velen op te wachten.

Maar ook: eSIM van Apple is eigenlijk geen standaard eSIM, en dat is de reden dat de algemene ondersteuning hiervoor zo belabberd is. Je vindt er amper informatie over, maar providers moeten iets extra implementeren bovenop de eSIM standaard om Apple te kunnen ondersteunen. Dus het feit dat ze reclame maken voor smartwatches, hoeft nog niet te betekenen dat daar Apple smartwatches bijhoren.

En tenslotte: Apples eigen website ivm eSIM laat nog altijd alleen maar Telenet zien.

Dat neemt niet weg dat het redelijk respectloos blijft van Proximus naar zijn klanten toe om geen enkele communicatie te doen.

Reageer