Skip to main content
Vraag

WIFI valt soms weg

  • May 22, 2020
  • 7 reacties
  • 183 Bekeken

Per dag valt wifi een paar keer weg op de smart TV, op de ipads en pc. Ik heb de slimme wifi reeds uitgeschakeld maar het probleem blijft terug komen. Met de BBox 2 had ik dit probleem niet. Met de nieuwe BBox3 alle dagen.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Martin
  • May 22, 2020

Mss ook eens proberen om je bbox verticaal te zetten of wat te veranderen van positie, want als het met de bbox2 op wifi-2.4 werkte zou het zeker ook met de bbox3 moeten werken.


  • Auteur
  • Apprentice
  • May 22, 2020

Ik heb modem vertikaal  en op een andere plaats gezet maar dat maakt niets uit. Wifi is reeds 2 maal uitgevallen op iPad. 


Martin
  • May 22, 2020

op welk kanaal staat je wifi-2.4 als het op 1 staat (of automatisch) probeer eens kanaal 6 of kanaal 11

hoe je dit doet >  klik hier 


  • Auteur
  • Apprentice
  • May 22, 2020

Waar kan ik dat veranderen of zien ?


  • Auteur
  • Apprentice
  • May 22, 2020

Ik kan geen kanaal veranderen in de modem,  in het toegangspunt staat er alleen : netwerknaam en :broadcast netwerknaam


Martin
  • May 22, 2020

gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)

Als one ssid actief staat moet je die eerst deactiveren:
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,

nu kan je zelf WiFi kanalen wijzigen.

klik dan op wifi 2.4 GHz 
en dan kom je op het onderstaande menu terecht.


 


  • Auteur
  • Apprentice
  • May 22, 2020

OK, bedankt, ik zal dan morgen testen of deze wifi dan nog uitvalt.