Skip to main content
Vraag

tv zenders lopen vast

  • January 9, 2021
  • 9 reacties
  • 254 Bekeken

Hallo, 

Wij hebben 2 tv's en hebben nu al enkele weken het probleem dat de tv op de slaapkamer regelmatig vasthangt. Soms zwart beeld of wel telkens voor 4sec vasthangt. Alles is al meerdere keren gereset maar blijft het nog steeds doen.

Wat kan ik nog doen nu?

 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

9 reacties

Martin
  • January 9, 2021

je decoder is waarschijnlijk niet rechtstreeks met de bbox met een utp netwerkkabel verbonden, maar waarschijnlijk met draadloze apparatuur er tussen heb je deze ook al eens herstart zie → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Als je wilt uitmaken of het 100% aan de draadloze apparatuur ligt dan zou je eigenlijk deze decoder moeten kunnen voorlopig verbinden met een losliggende utp kabel rechtstreeks aan de bbox of de decoder eens in de plaats zetten waar je andere decoder staat 

PS: proximus medewerkers komen niet langs tijdens de weekends hier

Je kunt wel tijdens de weekends bellen naar de helpdesk 0800 22 800


  • Auteur
  • Rising star
  • January 11, 2021

Wij hebben alles al meermaals gedaan van heropstart. Zowel de modem als de digicorders als de witte kastjes die in verbinding staan tussen boven en onder. Alles brand perfect maar toch blijft de tv hangen…

 


Martin
  • January 11, 2021

dus als je de decoder verbindt met lange utp kabel of bij omwisselen van de decoders van plaats blijft het probleem zich voordoen in de slaapkamer, dan zou dit betekenen dat het aan de witte bakjes te wijten is, kun je bvb proberen van één van beide van stopcontact te veranderen en desnoods de tweede ook eens, zeker deze bakjes (PLC’s) niet voeden via een stekkerdoos.


  • Auteur
  • Rising star
  • January 11, 2021

Hebben we ook al eens gedaan, we hebben zelf eens een wifibooster van proximus aangesloten maar het probleem blijft. Kan er geen fiber reset gedaan worden dan?


Martin
  • January 11, 2021

Proximus forummedewerkers kunnen dit inderdaad eens uitvoeren als ze hier de draad opnemen.


jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • January 12, 2021

hi @NancyM  ik kijk om dit voor je te resetten


  • Auteur
  • Rising star
  • January 12, 2021

Beste,

 

Kan het dat dit rond 11u daarstraks gebeurt is?

 

 


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • January 13, 2021

@NancyM 

zijn er na de fiber - reset nog onderbrekinen geweest op je tv’s?

 

Geert


  • Auteur
  • Rising star
  • January 14, 2021

Hallo,

Neen niet meer voorlopig