Skip to main content
Beantwoord

Storing zendmast Laarne - Keistraat?

  • July 22, 2022
  • 12 reacties
  • 250 Bekeken

We wonen op nog geen 600m van de GSM mast te Laarne (Keistraat) en hebben sinds enkele dagen slechte ontvangst van mobiele telefonie (gesprek wordt verbroken/gesprek valt tijdelijk weg). Op vlak van signaalsterkte hadden we vroeger regelmatig 4 streepjes (=max) op het scherm van de mobiele toestellen met daarbij aanduiding van 4G of 5G, maar nu geraken we nog tot 1 of soms 2 streepjes en regelmatig 3G. Zou er een probleem kunnen zijn met die zendmast? Is het mogelijk dat iemand van de technische dienst van Proximus dit nakijkt? Alvast bedankt.

Beste antwoord door AlainV

Sinds een 2-tal dagen is alles (voice & data) terug ok op alle smartphones bij ons thuis. Ik vermoed dat er dan toch recentelijk, nog een extra wijziging gebeurd is aan de kant van Proximus? Hieronder de situatie van daarnet:

 

In ieder geval: bedankt voor de assistentie!

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

12 reacties

Martin
  • July 22, 2022

Ter info in afwachting van een reactie van een Prox medewerker:

Als je dit alleen voor hebt met één gsm of ook op andere plaatsen zou het iets met je toestel of simkaart kunnen te maken hebben.


  • Auteur
  • Apprentice
  • July 22, 2022

Klopt maar in dit geval zijn er 3 toestellen die sinds kort hetzelfde fenomeen ondervinden.


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • July 22, 2022

@AlainV Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.


  • Auteur
  • Apprentice
  • July 22, 2022

Ok, net gedaan


  • Auteur
  • Apprentice
  • July 24, 2022

Gisteren en daarnet enkele keren een Speedtest gedaan (met WiFi uit) en zeer variabele resultaten gehad. 

Vandaag: van L naar R: iPhone 13, 12 en 8

 

Gisteren: Van L naar R: Iphone 12 en 8

 


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • July 25, 2022

@AlainV Er zijn inderdaad werken geweest op de antenne om die problemen te verhelpen. Dit zou nu opgelost moeten zijn. Kan je ons op de hoogte houden of het nu in orde is ? 


  • Auteur
  • Apprentice
  • July 25, 2022

Op vlak van data trafiek is er in ieder geval nog geen verbetering merkbaar

 


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • July 26, 2022

@AlainV Je kan hier na de werken nog wat hinder van ondervinden. Indien je dit binnen een paar dagen nog hebt laat het ons dan zeker weten.


  • Auteur
  • Apprentice
  • August 2, 2022

De gesprekken zijn terug in orde, waarvoor dank.

 

Anderzijds is de datacommunicatie nog altijd slecht. Kan die ook nagekeken worden?

 

 


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 4, 2022

@AlainV Kan je eens proberen om enkel 3G te gebruiken op je toestel? 


  • Auteur
  • Apprentice
  • Antwoord
  • August 7, 2022

Sinds een 2-tal dagen is alles (voice & data) terug ok op alle smartphones bij ons thuis. Ik vermoed dat er dan toch recentelijk, nog een extra wijziging gebeurd is aan de kant van Proximus? Hieronder de situatie van daarnet:

 

In ieder geval: bedankt voor de assistentie!


Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • August 9, 2022

@AlainV  Fijn om te horen dat het in orde is.