Skip to main content
Vraag

Proximus decoder v6 (4K Ultra HD) blockeert regelmatig

  • January 12, 2023
  • 9 reacties
  • 239 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Als je na het bekijken van opgenomen programma’s terug TV wil kijken dan blockeert de  Proximus decoder v6 (4K Ultra HD) meestal.
Na 3 seconden bevriest het beeld, je kan zappen naar andere zender maar eveneens bevriezing beeld na 3 seconden.
Ik moet de decoder dan terug helemaal terug opstarten (knop achteraan met 10” wachttijd) om terug TV te kunnen kijken.
Is dit een gekend probleem?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

9 reacties

Martin
  • January 12, 2023

probeer toch eens of dit helpt door herstarten in deze volgorde

zet decoder volledig stroomloos
zet bbox 10 sec stroomloos

Als je terug kunt surfen zet decoder terug op

Ook altijd de bijgeleverde HDMI kabel gebruiken die bij de V6 decoder stak om TV met decoder te verbinden.


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • January 12, 2023

@Martin De instructies strict uitgevoerd maar het probleem herhaalt zich jammer genoeg meteen. 

Na bekijken recording gedurende een vol uur switch naar TV modus waarbij het scherm na 3" blijft hangen. 

Nog tips of suggesties voor oplossing?

Bedankt voor je support Martin!


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • January 13, 2023

@JH-BE

je mag je klantnummer toevoegen op je profiel, dan meten we je aansluiting eens uit.

 

Geert


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • January 13, 2023

@GeertC Profiel met klantnummer aangevuld. Benieuwd naar jullie meting


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • January 16, 2023

@JH-BE Hoe is je V6 verbonden met je modem?


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • January 16, 2023

@DaisyS vast internet via Devolo


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • February 4, 2023

Hallo,
Hebben jullie een oplossing voor dit probleem dat nog steeds actueel is?
Het probleem is duidelijk gelinkt aan de decoder v6 (met de V5 compact TV Box decoder nooit een probleem)


Martin
  • February 4, 2023

Ter info in afwachting van een verder reactie van een PX moderator:
Moest je de mogelijkheid hebben om op één of andere manier een test te doen zodat de v6 rechtstreeks verbonden is, bv. met een voorlopige losse lange netwerkkabel, aan de bbox rechtstreeks. Zo zou je kunnen uitsluiten of het aan de  V6 decoder gelegen is of niet,  want je mag eigenlijk de V6 en v7 decoder niet echt vergelijken met een v5 compact omdat die minder gevoelig is aan bandbreedte.


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • February 28, 2023

Ik heb het finaal opgegeven en de V6 decoder (die veel obstakels heeft) ingeruild voor de V5.
Met de Proximus Devolo adapter met vaste internet connectie is de V5 Compact TV Box een solide oplossing zonder constant reset/restart te moeten doen. 
Jammer om zeggen maar v6 decoder was een drama voor ons.
Bedankt @Martin, verder niet echt geholpen op dit forum met mijn probleem (nooit een reactie gekregen van de PX moderator).