Skip to main content
Antwoord

Paar dagen zonder TV

  • September 2, 2020
  • 15 reacties
  • 658 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Eergisteren viel het beeld weg en verscheen het volgende…

“Geen signaal, controleer de externe ingang of selecteer een andere ingang met de knop INPUT.”

Heb ik in het verleden al een paar maal voor gehad maar door (herhaaldelijk) mijn decoder opnieuw op te starten was het probleem tijdelijk opgelost. Heb B-box3 van modem en een compacte v5 decoder.

Heb nu van alles geprobeerd en de instructiefilmpjes aandachtig bekeken en opgevolgd zonder resultaat. Andere HDMI kabel gebruikt, reset van decoder en modem, noem maar op.

Zou het dan toch de decoder kunnen zijn die defect is?

Kan er me hier iemand verder helpen a.u.b.?

Met vriendelijke groeten,

Patrick

Beste antwoord door YorickP

@Patrick48 er is een nieuwe decoder onderweg, het wordt voorzien dat deze morgen door BPost bezorgd wordt, maar met huidige toestand en maatregelingen kan het ook maandag worden.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

15 reacties

Martin
  • September 2, 2020

je doet best ook een een reset van je bbox door 20 sec de resetknop achteraan ingedrukt te houden, tot je leds vooraan zit uitdoven behalve de power led en dan loslaten, om zo de bbox volledig te laten opstarten.

De proximus medewerkers kunnen ook eens je lijn testen om te zien of er daar fouten vast te stellen zijn

Is je decoder rechtstreeks verbonden met een utp netwerkkabel aan je bbox want als er een draadloze oplossing tussen staat kan deze ook voor problemen zorgen.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-je-toestellen-voor-internet-en-tv.html

 


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 2, 2020

Alvast bedankt voor de snelle reactie. 

Ondertussen de modem reset uitgevoerd zonder resultaat. De decoder is verbonden met het kabeltje die werd meegeleverd met mijn modem (gele fiches) Geen draadloos contact hier. 


Martin
  • September 2, 2020

sorry ik heb “geen signaal”  wat verkeerd geïnterpreteerd het is de TV die blijkbaar geen HDMI signaal meer ziet dat je bedoelt en als je nu eens de decoder op een andere HDMI ingang steekt van je TV heb je het dan nog voor. 


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 2, 2020

Geen probleem Martin:-) . 

Heb 2 HDMI ingangen op tv, allebei zelfde negatief resultaat. 


Martin
  • September 2, 2020

ja als je al reeds de bbox en de decoder gereset hebt en dan nog andere HDMI kabel geprobeerd hebt en ook op een andere ingang van je TV dan dan zou dit inderdaad er kunnen op wijzen dat de decoder hdmi uitgang fouten zou kunnen veroorzaken od zou het in de HDMI gedeelte van de TV kunnen zitten, nu het  HDMI gedeelte van je TV zou je mss kunne uitsluiten moest je één of andere HDMI bron bron kunnen aansluiten aan je TV.
Anders zal ik het moeten overlaten aan de proximus forum medewerkers als ze hier morgen de draad opnemen of zij eventueel beslissen om de decoder eens om te ruilen.


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 2, 2020

Alvast bedankt Martin, waardeer ik enorm, hopelijk word ik hier verder geholpen door een Proximus medewerker. Telefonisch heel moeilijk te bereiken maar net gelezen in een dagblad dat die mensen hun uiterste best doen ondanks de onderbezetting. 


Martin
  • September 2, 2020

Inderdaad zoals ook beschreven  in een artikel van “De Tijd”

→ corona-doet-afgeslankte-klantendienst-proximus-zweten

Maar ik denk wel dat zij je morgen hierbij zullen verder helpen.


YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • September 3, 2020

De foutboodschap wijst erop dat de TV geen signaal meer ziet. Van wat ik lees heeft u al een andere HDMI kabel gebruikt, en andere HDMI poort op de TV. 

Ziet u op de decoder LEDjes branden?

Het lijkt me dat ofwel dat de HDMI poort van de decoder of TV het problem aan het veroorzaken is.


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 3, 2020

 

Alvast bedankt voor de reactie YorikP, super!

Op de decoder brandt het witte lampje (power) en daarnaast het groene lampje ( signaal)

Ik heb daarjuist mijn laptop en tv via een HDMI kabel verbonden met mijn tv en zo kan ik wel tv kijken wil ik nog eens meegeven. Dus aan de HDMI-kabel(s) . of HDMI-poort(en) van tv zal volgens mij het probleem niet veroorzaken. 

 


YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • September 4, 2020

@Patrick48 Kan u ook uw klantennummer en/of lijnnummer aan uw forumprofiel toevoegen? Dan kunnen we kijken om het naar het juiste adres te sturen.


Martin
  • September 4, 2020

@Patrick48 bijkomende info i.v.m. met je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 4, 2020

@YorickP en Martin

Ondertussen heb ik de gevraagde gegevens aan mijn forumprofiel toegevoegd.

Alvast bedankt. 

 


YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • Antwoord
  • September 4, 2020

@Patrick48 er is een nieuwe decoder onderweg, het wordt voorzien dat deze morgen door BPost bezorgd wordt, maar met huidige toestand en maatregelingen kan het ook maandag worden.


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 4, 2020

Bedankt, ik laat hier zeker nog iets weten. 


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 7, 2020

Zoals beloofd een kort berichtje om mijn dank hier uit te drukken voor de geboden hulp.

Ik heb vandaag nieuwe decoder ontvangen en alles werkt nu weer prima.

Nogmaals bedankt.