Skip to main content
Vraag

Ontvang geen berichten van andere providers

  • January 17, 2020
  • 15 reacties
  • 896 Bekeken

Ik heb vandaag ontdekt dat ik geen berichten kan ontvangen sinds lange tijd van mensen via een andere provider. Dit is al enkele maanden aan de gang, hoe kan dit opgelost worden? 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

15 reacties

Martin
  • January 17, 2020

hier komt niemand meer langs van Proximus zelf, pas maandag,

de helpdesk is wel bereikbaar in het weekend op 0800 22 800


Forum|alt.badge.img+3

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je in uw berichten/telefoon app bepaalde contactpersonen ongewild op de zwarte lijst/geblokeerde lijst hebt geplaatst. Zie hier voor Android: https://support.google.com/phoneapp/answer/6325463?hl=nl , https://www.androidplanet.nl/tips/android-telefoonnummers-blokkeren/ . Voor IOS: https://support.apple.com/nl-be/HT201229 Bekijk hier ook de specifieke instellingen van Proximus: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bar_in_out_sms/particulieren/support/mobiele-telefonie/sms-en-mms-en/sms-en/oproepen-sms-en-of-surfen-blokkeren-op-uw-gsm.html


Martin
  • January 17, 2020

Kun je dan berichten alleen blokkeren zonder oproepen te blokkeren want het gaat hier over berichten die TS niet meer ontvangt.

Dit is iets dat nog gemeld werd door anderen vroeger op het forum, bij proximus hadden ze dan blijkbaar iets moeten doen!! 

 


Forum|alt.badge.img+3

 Ik heb het juist nagekeken op mijn Android smartphone en wanneer je een nummer plaatst op de blokkeerlijst is dit inderdaad zowel voor oproepen als berichten en niet afzonderlijk. Dus enkel Proximus kan het oplossen zoals je zegt. Ik ging er eerst vanuit dat je afzonderlijk kon blokkeren. Misschien in een aparte niet standaard berichten app dat het mogelijk is. Bedankt voor de correctie.


Martin
  • January 18, 2020

Ik dacht ook mss iets te maken met routering maar dan denk ik dat dit ook met beide berichten en oproepen zou tezamen gaan! enfin we zien wel wat Proximus kan doen...


  • January 20, 2020

Ik heb vandaag ontdekt dat ik geen berichten kan ontvangen sinds lange tijd van mensen via een andere provider. Dit is al enkele maanden aan de gang, hoe kan dit opgelost worden? 

Over welke provider gaat het dan? 


  • Auteur
  • Apprentice
  • January 20, 2020

Gaat over zowel berichten van Telenet, Mobile Vikings,... 


  • January 20, 2020

Kan je enkele voorbeeldnummers, alsook momenten waarop die een SMS zouden gestuurd hebben, doorgeven via privébericht? 


  • Auteur
  • Apprentice
  • January 20, 2020

Kan je enkele voorbeeldnummers, alsook momenten waarop die een SMS zouden gestuurd hebben, doorgeven via privébericht? 

Gedaan! 


  • Auteur
  • Apprentice
  • January 27, 2020

Nog steeds geen oplossing gevonden tot nu toe, zou een probleem zijn met berichten van Telenet en Base.


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • January 27, 2020

Dit is nagekeken door de dienst die contact heeft met de andere operatoren en zou in orde moeten zijn. Ondervind je toch nog hinder ? 


  • Auteur
  • Apprentice
  • January 27, 2020

Beste 

Jawel, de problemen zijn nog steeds dezelfde, heb dit getest via een aantal personen bij deze operators. Bellen lukt perfect, maar ik ontvang geen sms.'en.


ThierryW
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • January 28, 2020

@Arne_012 Ik heb zonet 2 testen uitgevoerd via een Base en Telenet nummer. Het probleem is inderdraad nog steeds niet opgelost. Ik heb het opnieuw doorgestuurd naar de betrokken dienst.


ThierryW
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • January 29, 2020

@Arne_012 Bevestiging gekregen dat het probleem nu is opgelost. De test smsen via Base en Telenet worden nu correct verzonden en afgeleverd.


  • Auteur
  • Apprentice
  • January 29, 2020

Beste, hartelijk bedankt, probleem is inderdaad opgelost!