Skip to main content
Vraag

nummer geschrapt nadat werkgever in faling gaat

  • June 29, 2023
  • 17 reacties
  • 609 Bekeken

Hallo

ik ben al enkele weken op de sukkel. Mijn werkgever vroeg het failissement aan begin juni. sindsdien kon ik zelf nietmeer bellen of smsen maar wel gebeld of gesmst worden.

na eerder contact via proximus facebook chat en telefonisch wordt ik van het kastje naar de muur.

 

normaal zijn alle openstaande facturen voldaan. mer zegt dat de curator ban@proximus.com moet contacteren. Maar welke documenten zijn vereist?

kan iemand mij helpen? sinds mijn bezoek vandaag bij de proximus winkel werd mijn nummer “geschrapt” door proximus. ik wil het behouden

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

17 reacties

Martin
  • June 29, 2023

Ter info: Omdat de PX forummedewerkers aan de slag zouden kunnen, als ze morgen de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is). In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • June 30, 2023

In afwachting van een reactie van een Proximus moderator op dit publieke forum:

Indien het betrokken GSM-nr betaald werd door en/of op naam van uw ex-werkgever stond, vermoed ik dat Proximus en/of de curator alle contracten van het betrokken failliete bedrijf stopgezet heeft 

Voor de overdracht van een GSM-nr van een bedrijf naar een (ex-)werknemer is in principe het akkoord van de (ex-)werkgever nodig, normalerwijze wordt in geval van faillissement deze taak/functie overgenomen door de curator

Je Proximus-diensten overdragen naar iemand anders

 

Mogelijks kunt u een poging ondernemen uw GSM-nr nog te recupereren op basis van bovenvermeld document uiteraard ondertekend door de curator via ban@proximus.com 

Eventueel kunnen Proximus moderatoren op dit publieke forum uw vraag aan de bevoegde dienst overmaken voor concreet gevolg en mogelijke oplossing


Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • June 30, 2023

@foxie32 Kan u in het veldje ticket van uw profile uw naam , adres noteren.Eventueel klantnummer als u dit zou hebben via Proximus.Dan kunnen we een dossier aanmaken voor de bevoegde dienst.Groetjes,Joel


  • Auteur
  • Apprentice
  • June 30, 2023

aangepast, inzake documenten te sturen naar ban@proximus.com welke documenten????


Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • June 30, 2023

@foxie32 Op welke naam moet het gsm-abonnement komen.Welk type abonnement wenst u.Gaat het over het gsm-nummer dat in uw profile staat 04773xxx74.Dan maak ik een dossier aan voor de bevoegde dienst.Deze gaan dan zelf met u contact opnemen .voor verdere afhandeling.Groetjes,Joel


  • Auteur
  • Apprentice
  • July 1, 2023

het gaat om dit nummer 04773xxx74

 

deze mag persoonlijk op mijn naam komen.

voor verder contact stuurt u mij een privebericht voor mijn tijdelijke contactnr?

 

bedankt


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 3, 2023

@foxie32 

het nummer is nu idd opgezegd.

Als jij dat nummer op jouw naam wil overnemen, zal je overname documenten moeten invullen, zie bijgevoegd document

ik zal  al een dossier opmaken onder het klantennr waar die gsm nu staat en vragen of het nummer kan geactiveerd worden voor overname?

kan je in het ticket een ander contactnummer vermelden? want het nummer nu in je profiel is dat opgezegde nummer? 

k zet alvast het mail adres uit je profiel in het dossier

Hopelijk snel reactie met gepaste oplossing

vriendelijke groeten

Tina

 

 


  • Auteur
  • Apprentice
  • July 11, 2023

beste

de overdracht is voltooid en nummer terug actief

alleen kan ik zelf niemand telefonisch bellen, ik wordt doorverwezen telkens naar een bandje die zegt dat er facturen openstaande zijn. maar dan krijg ik sms dat er niks openstaande is

hoe los ik dit op?


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 12, 2023

@foxie32 

beste,

ik zie ook geen openstaand saldo, we gaan zoeken waar het vastzit… mss nog iets te maken met de vorige eigenaar?

groeten

Tina


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 12, 2023

@foxie32

kan je je gsm eens volledig heropstarten?

Hij was achterliggend nog gelinkt ah dossier v je werkgever, dat hebben we nu laten verwijderen…

eens zien of dat voldoende is?

groeten

Tina


  • Auteur
  • Apprentice
  • July 15, 2023

Net heropgestart

blijft hetzelfde

kan niemand zelf bellen of smsen


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 17, 2023

@foxie32 

sorry, dan zoeken we verder wat er nog fout loopt.

groeten

Tina


  • Auteur
  • Apprentice
  • July 21, 2023

Ik heb geen netwerk in buitenland dus geen roaming

kan niet smsen

en kan niemand bellen

 

heb wel in belgie mobiele data en netwerk en kan gebeld worden


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • July 21, 2023

u zult hier op dit publieke forum voor maandag geen reactie meer kunnen bekomen van een Proximus medewerker (moderator)

indien uw instellingen goed staan op uw GSM/smartphone, is er mogelijks nog een blokkering “roaming” actief kant netwerk Proximus 

buitenland = in EU of buiten EU?


  • Auteur
  • Apprentice
  • July 24, 2023

met buiteland bedoelde ik frankrijk of nederland, dus binnen EU


  • Auteur
  • Apprentice
  • August 1, 2023

Enig nieuws hierover?


HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • August 2, 2023

Dag @foxie32 we hebben feedback gevraagd aan de achterliggende dienst, zodra we meer info ontvangen laten we je iets weten. Groetjes, Heidi