Skip to main content
Vraag

Kan geen email ontvangen

  • December 22, 2020
  • 13 reacties
  • 833 Bekeken

Sinds gisteren kunnen geen emails meer worden ontvangen op volgend adres: ******@skynet.be.

Verzenden vanaf dit adres lukt wel, ook worden de emails (gelukkig maar) nog doorgestuurd naar een gmail adres.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

13 reacties

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • December 22, 2020

@Rob Van Lancker Gelieve geen privégegevens op het forum te plaatsen. Je kan deze toevoegen aan je profiel. Ik heb eens gekeken naar het email adres en de mails worden automatisch geforward naar het gmail adres.


Bedankt voor de info, maar waarom verschijnen ze niet meer in de inbox van bv Live Mail waar de skynet account ook aan gekoppeld is?

 


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • December 22, 2020

@Rob Van Lancker Omdat ze worden doorgestuurd naar je Gmail account in de veronderstelling dat je skynet account niet meer zal gebruikt worden.


Martin
  • December 22, 2020

Bedankt voor de info, maar waarom verschijnen ze niet meer in de inbox van bv Live Mail waar de skynet account ook aan gekoppeld is?

 

Als bijkomende info: Ik zou je aanraden om live mail niet meer te gebruiken, geen ondersteuning meer ook geen beveiligingsupdates meer enz….

Persoonlijk ben ik ook overgeschakeld van live mail naar naar het gratis Mozilla Thunderbird, maar natuurlijk is de keuze aan u.


Oké, dat is een optie. Maar wat ik niet begrijp is dat ik ook een eigen email adres heb bij skynet, dat mijn emails ook worden doorgestuurd naar een gmail adres maar wel nog zichtbaar zijn in mijn live mail. Terwijl alle instellingen dezelfde zijn als het email adres waarover de vraag gaat.


Martin
  • December 22, 2020

Dat werkt eigenlijk het zelfde of als je zelf ook een mail doorstuurt naar iemand anders dan blijft je mail ook staan in Live mail (of andere mail applicaties)


Er is blijkbaar wat verwarring. Waarom kan ik inkomende emails wel zien in mijn inbox van live mail en mijn echtgenote niet. Ze kan wel nog email verzenden maar geen ontvangen emails nog zien in live mail en ook niet webmail.


Martin
  • December 22, 2020

zijn het aparte mailboxen voor u en voor je vrouw of gebruikt je vrouw de zelfde mailbox als u maar met een ander alias (mailadres naam)


De zelfde mailbox maar met een ander adres.


Martin
  • December 22, 2020

 

ik heb daar ook niet direct een antwoord op maar anders kan @DaisyS dit ook eens verder laten onderzoeken 


Dat is oké voor mij.:relaxed:


jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Motivator
  • December 22, 2020

Martin, kan je met mozilla aliassen instellen met dezelfde mailbox en ander mailadres zodat dat de berichten terechtkomen bij de juiste persoon, met WLM kon men dat instellen via regels.


Martin
  • December 22, 2020

Ik heb het ,nog nooit zelf geprobeerd maar moet zeker te doen zijn 

zie bvb: → Uw berichten ordenen door filters te gebruiken | Hulp voor Thunderbird (mozilla.org)