Skip to main content
Vraag

Internet valt regelmatig weg.

  • March 11, 2021
  • 5 reacties
  • 163 Bekeken

De laatste maand valt mijn internet regelmatig weg, soms 10 maal per half uur. En dit zowel op mijn laptop als op mijn smartphone. Heb al alles geprobeerd. Is soms ook heel traag de laatste maand. Heb sinds eergisteren een booster maar dat helpt ook niet. 
Kan iemand me hierbij helpen aub? Of best eens bellen?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Martin
  • March 11, 2021

heb je de bbox al eens gereset = 20 sec het resetknopje ingedrukt houden en pas loslaten als alleen nog de power led vooraan oplicht

als dat niks opbrengt zou je “one ssid” eens kunnen uitzetten op je bbox als test

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

Morgen (mss vanavond nog) kunnen de prox forummedewerkers je lijn eens uitmeten als ze hier de draad opnemen


  • Auteur
  • Rising star
  • March 12, 2021

Bedankt maar het blijft hetzelfde.

 


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • March 12, 2021

@Ria De verbinding tot aan je modem is wel stabiel volgens de testen die ik net deed. Het probleem zal dus inderdaad tussen de modem en je toestellen liggen. Hier vind je alvast enkele tips om je wifi te verbeteren. Als het mogelijk is kan je ook eens testen om een toestel via kabel te verbinden ipv draadloos om te zien of je dan nog problemen hebt. 

Indien dat niet helpt kunnen we het verder ter plaatse laten nakijken


  • Auteur
  • Rising star
  • March 16, 2021

Dag Martin, heb het opnieuw geprobeerd en tot hiertoe valt het internet niet uit. Nu nog even afwachten.

 


YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • March 16, 2021

Fijn te horen. Aarzel niet om ons iets te laten weten wanneer het opnieuw gebeurd.