Skip to main content
Vraag

Incorrect aanrekenen van dataverbruik

  • April 26, 2022
  • 7 reacties
  • 374 Bekeken

Beste,

 

De laatste 3 maanden bereik ik plots mijn data-limiet of nog erger wordt deze overschreden. Mijn surfgedrag is niet veranderd maar toch ben ik tegen 2/3e van de maand door mijn data heen.

Ik heb bij de instelling het verbruik nagekeken voor de maanden maart en april & buiten mijn hoog verbruik aan FB & Whatsapp (die in mijn gratis 40 Gb zitten, waar ik maar 1.8Gb van verbruik) ga ik toch boven mijn Data-pack. Ik ben blijkbaar niet de enige persoon die aan dit probleem lijdt als ik de reacties hier nalees.

 

Toen ik gebeld heb met de klantendienst beweerde ze bij hoog en bij laag dat de gratis apps zeker inbegrepen zitten in de 40Gb. 

Ik heb hier zwaar mijn twijfels over !

 

En de 3.93€ die mij aangerekend is voor mijn dataverbruik hebbek een SMS voor ontvangen om 03:47 ! 

 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • April 26, 2022

@KristofR 

kan je in je forum profiel het betrokken gsm nr invullen?

zo veel mogelijk klantgegevens?

Dan kunnen we dit verder laten nakijken.

Groeten

Tina 

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm bovenaan - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

Ter info:  Forum Profiel


  • Auteur
  • Apprentice
  • April 26, 2022

Klantgegevens zijn aangevuld.


  • Practitioner
  • April 26, 2022

Bij mij is het sinds 1 februari dat Google Chrome het dubbele van data verbruikt (4 ipv 2Gb voorheen). Ik begrijp het gewoon niet. Een ganse maand streamen via Pickx en Deezer kost me evenveel Gb's. En dat terwijl ik niets stream via Chrome. 


Martin
  • April 26, 2022

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • April 27, 2022

@KristofR ik heb dossier 50606883 aangemaakt voor nazicht door de bevoegde dienst, die je verder zal informeren. Groetjes, Heidi


  • Auteur
  • Apprentice
  • May 14, 2022

Beste,

 

We zijn 2 weken verder en opnieuw ligt mijn verbruik hoger dan normaal. Zie bijgevoegde screenshots… Zoals ik vermoed wordt mijn verbruik in Whatsapp niet correct geregistreerd.

Graag een oplossing voor ik weer over mijn 5GB ga…

 

 


Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • May 16, 2022

@KristofR  Dag Ik heb het dossier heropend. Men zal je contacteren.