Skip to main content
Beantwoord

Foutboodschap smart televisie .

  • January 24, 2022
  • 20 reacties
  • 258 Bekeken

Sinds wij onze V5 box hebben vervangen door een V7 box, krijgen wij constant de foutboodschap

" WIFI niet verbonden " op onze Philips smart tv.

Dit terwijl de wifi wel degelijk verbonden is.

Dit hadden wij voorheen niet en het werkt enorm storend.

Hoe kan dit opgelost worden.

Alvast bedankt.

 

Beste antwoord door Martin

mss toch eerst eens proberen door de bbox te resetten om te zien of het iets oplevert.

bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Als dit niks oplevert kun je proberen van One SSID te deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1 (daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat) klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

20 reacties

Martin
  • Antwoord
  • January 24, 2022

mss toch eerst eens proberen door de bbox te resetten om te zien of het iets oplevert.

bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Als dit niks oplevert kun je proberen van One SSID te deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1 (daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat) klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)


  • Auteur
  • Apprentice
  • January 24, 2022

Hartelijke dank.

Zal ik deze avond eens proberen 👍


  • Apprentice
  • February 28, 2022

Probeer dit, probeer dat, reset dit, reset dat. Dat is alles wat jullie kunnen! Ik heb zelf al 10 keer voor die V7 moeten bellen. Telkens een andere medewerker met telkens een ander ‘oplossing’. Niets helpt! Jullie hebben dan maar een technieker gestuurd en daarna ging het wel. Tot gisteren. Dezelfde problemen zijn terug. Hoe is dit mogelijk?


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • March 2, 2022

@Hjanssens 

Je maakt gebruik van PLC’s zie is je android decoder hiermee verbonden?

Branden alle lampjes hierop groen of brandt het ene lampje wit?

 

Groeten

Geert


  • Apprentice
  • March 3, 2022

Alles brandt groen


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • March 3, 2022

@Hjanssens 

ik stel vast dat de technicus op 11/02 deze PLC’s opnieuw heeft afgesteld. Daar ligt waarschijnlijk de oorzaak. De android decoder kan het best met een kabel verbonden worden. 

Dit is inderdaad niet altijd mogelijk, heb je die PLC’s al eens uit het stopcontact getrokken en na 15 sec. opnieuw bevestigd?

 

Groeten

Geert


  • Apprentice
  • March 3, 2022

Dat is al gebeurd. Ze zijn ook al vervangen. Verbinden met een kabel is niet mogelijk.


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • March 3, 2022

Steken deze rechtstreeks in het stopcontact? 

 

Geert


  • Apprentice
  • March 3, 2022

Ja


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • March 3, 2022

@Hjanssens

De android decoder zal problemen blijven geven omdat deze draadloos verbonden is, ik zie dat je buiten netflix geen boeketten hebt op je tv profiel.

Vind je goed als ik een technicus naar je toestuur die een ander type decoder komt installeren? 

 

Geert


  • Apprentice
  • March 3, 2022

Bedoel je de V5 decoder. Die had ik hiervoor. Kan het zijn dat die iets slechter beeld geeft? Ik had deze ook gevraagd omdat die in een kast kon staan, maar als het niet anders kan dan moet het maar. En 2 nieuwe en sterkere adapters zijn ook geen oplossing?


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • March 3, 2022

Uit testen is gebleken dat zo’n android decoder liefst rechtstreeks met een kabel verbonden kan worden, dus sterkere adaptors/PLC’s zullen ook niet helpen. 

De v5c zend ook uit in HD echter heb je dan wel de apps zoals youtube niet meer. 

Gaat dat voor jou om zaterdag of maandag iemand voor langs te sturen? Ik zal de technicus opnieuw nogmaals ter plaatse nazicht laten doen en als het echt niet wil lukken zal ik hem een v5 compact laten plaatsen.

 

Geert

 


  • Apprentice
  • March 3, 2022

Maandag is ok voor ons. Ik heb wel nog een coaxkabel in de muur steken van in de tijd van kabel tv. Ik weet niet of ik via die weg kan gaan.


Martin
  • March 3, 2022

Er bestaan toestelletjes om een ethernetsignaal te transporteren via coax maar of je dan daardoor weer problemen zult krijgen met de v7 dat weet ik echter niet.

misschien kun je dan in de plaats van die coax een ethernetkabel trekken!


  • Apprentice
  • March 3, 2022

Ik kan hem proberen uit de muur te krijgen, maar weet niet of dat gaat lukken. 


Martin
  • March 3, 2022

loopt die coax niet door een PVC buis want ik heb bij mij thuis zelfs de ethernet kabel nog kunnen bij de coax bijtrekken, natuurlijk zal dit niet altijd lukken afhankelijk van de diameter van die buis.


  • Apprentice
  • March 3, 2022

Ik krijg geen beweging in de coax. Het zal dus terug naar de V5c worden.


Martin
  • March 3, 2022

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • March 4, 2022

@Hjanssens 

maandag zal er een technicus langskomen tussen 09:00 en 13:00, hij belt je een half uur op voorhand op, op je vaste lijn.

coax kabels worden gebruikt voor de aansluiting van T*l*net, op onze aparatuur zal dat niet werken.

 

Groeten

Geert


  • Apprentice
  • March 4, 2022

Ok, bedankt.