Skip to main content
Vraag

Doorspoelen met TV box V5c

  • September 25, 2023
  • 15 reacties
  • 293 Bekeken

jowantje
Forum|alt.badge.img+1

Waarom blijft doorspoelen met een TV box V5c zo problematisch? De snelheid 2 is veel te traag en de snelheid 3 te snel. Wanneer er wordt doorgespoeld met snelheid 3 en je drukt op de play toets, dan duurt het nog wel even voor het beeld daadwerkelijk stopt en ben je altijd (veel) verder in de uitzending dan verwacht… Bovendien verspringt het beeld bij het doorspoelen steeds in blokjes. Het is dus helemaal niet zo duidelijk waar je jou in de uitzending bevindt. Het is en blijft dus een heel gedoe...

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

15 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • September 25, 2023

Bij mij ook een 5vc gaat dat toch precies ongeveer  goed, er is natuurlijk altijd een zekere reactietijd, het is dus moeilijk om exact toe te komen waar je wil. Ik zou beginnen met de decoder eens te herstarten door de stroom een tiental seconden weg te halen. En hopen. Als het daarna slecht blijft gaan zal er wel iemand van Proximus een beter antwoord geven.

Toch zeker als uw  profiel goed is ingevuld met klantennummer, telefoon,.....

 


Martin
  • September 25, 2023

&

best ook de bbox als volgt:

eerst decoder stroomloos zetten

dan de bbox 10sec  stroomloos zetten en wachten tot je terug kunt surfen

dan de decoder terug onder spanning zetten.


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 26, 2023

@jowantje 

Heb je de decoder al kunnen herstarten?

 

Geert


jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 27, 2023

Is ondertussen (meermaals) gebeurd. Geen merkbare verbetering...


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 27, 2023

@jowantje 

Is dat altijd zo geweest bij het doorspoelen?

 

Geert


jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 28, 2023

Eigenlijk wel, maar de laatste tijd wel meer problematisch… Wanneer het doorspoelen wordt gestopt, dan loopt het beeld eventjes normaal door om dan opnieuw kort te stoppen...


jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 28, 2023

Ondertussen ook eens een reset van de decoder gedaan. Vanavond kijken of dit iets heeft opgeleverd...


jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 9, 2023

Een reset van de decoder heeft enkele dagen geholpen. Nu weer hetzelfde probleem...


Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • October 16, 2023

@jowantje Zet je de decoder in standby als je geen tv kijkt?


jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 17, 2023

De decoder staat altijd standby wanneer de TV niet aanstaat...


Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • October 18, 2023

@jowantje Ik ga het doorgeven aan ons TV team die zich bezighouden met de pickx op decoders.


jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 20, 2023

Nu reeds een paar keer gehad dat bij het kijken naar een opname het beeld plots stopt/bevriest. De decoder reageert op geen enkele actie meer. Het enige wat nog overblijft is een herstart...


Martin
  • October 20, 2023

Je zou ook eens kunnen de bbox resetten door het verzonken resetknopje achteraan 20 sec ingedrukt te houden.

Maandag kunnen de PX moderatoren dan verder beslissen wat hier verder nog kan mee gebeuren.


Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • October 30, 2023

@jowantje Heb je reeds de bbox gereset en de decoder heropgestart dan?


jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • November 4, 2023

Het probleem lijkt (voorlopig) opgelost te zijn...