Skip to main content
Vraag

afstandsbediening werkt niet - batterij lampje blijft branden

  • November 30, 2020
  • 7 reacties
  • 1312 Bekeken

Onze afstandsbediening (v5) van proximus (gekregen bij het afsluiten van ons abonnement) werkt niet meer.  Het lampje van de batterij blijft branden, terwijl we de batterijen al vervangen hebben (zelfs met verschillenden om uit te sluiten dat er een probleem met de batterijen zelf was).

De afstandsbediening werkt nu dus in zijn geheel niet meer.  Hoe kunnen we een nieuwe afstandbediening krijgen zodat de tv weer gebruikt kan worden? Is er tot die tijd een mogelijkheid om van tv zender te wisselen via de decoder zonder gebruik te maken van de afstandbediening?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Martin
  • November 30, 2020

En je remote resetten lukt dat dan ook niet meer 

→ Je afstandsbediening resetten | Proximus


  • Auteur
  • November 30, 2020

Nee, dat werkt ook niet meer.  De afstandsbediening doet helemaal niks meer,  het 'batterij' lampje is het enige dat het doet... 


  • November 30, 2020

Hallo Sdvo,
Als je een (smart) TV hebt van het merk Samsung dan kan je automatisch van zender veranderen met de afstandsbediening van je TV Samsung, probeer het maar eens, indien je tv van een ander merk is had je eerst je afstandsbediening universeel moeten maken met je tv via deze link https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_univ/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/afstandsbediening/hoe-kan-je-je-afstandsbediening-universeel-maken.html
Maar aangezien je afstandsbediening niet meer reageert is misschien de enige oplossing een nieuwe aanvragen.
Veel succes.
Timm1983


YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • November 30, 2020

Uw afstandsbediening resetten kan u best eerst proberen. 

Moest het nadien nog niet lukken, kunnen we uw afstandsbediening omruilen.

Als u het wilt omruilen, raad ik u aan om uw lijnnummer of klantennummer toe te voegen aan uw forumprofiel.

Verder kan u ook al een afhaalpunt kiezen waar we het naar kunnen toesturen als uw klantennummer toegevoegd is. (Naast de naam van het afhaalpunt staan een code, deze hebben we nodig om het op te sturen)

https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL?GuiLang=NL


Martin
  • November 30, 2020

@Timm1983 

 indien je tv van een ander merk is had je eerst je afstandsbediening universeel moeten maken

dat is het net de Remote reageert niet meer op het indrukken van knoppen waardoor reset niet meer mogelijk is en de enige oplossing is die remote omruilen zoals voorgesteld door @YorickP 


jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • November 30, 2020

Onze afstandsbediening (v5) van proximus (gekregen bij het afsluiten van ons abonnement) werkt niet meer.  Het lampje van de batterij blijft branden, terwijl we de batterijen al vervangen hebben (zelfs met verschillenden om uit te sluiten dat er een probleem met de batterijen zelf was).

De afstandsbediening werkt nu dus in zijn geheel niet meer.  Hoe kunnen we een nieuwe afstandbediening krijgen zodat de tv weer gebruikt kan worden? Is er tot die tijd een mogelijkheid om van tv zender te wisselen via de decoder zonder gebruik te maken van de afstandbediening?


hi, we sturen je hiervoor een nieuwe afstandsbediening op,  je zou deze morgen over overmorgen in de bus moeten ontvangen


  • Auteur
  • November 30, 2020

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb mijn klantnummer en telefoonnummer toegevoegd en zie de afstandbediening wel tegemoet komen.  Bedankt voor de hulp