Hoe kan ik vanuit het buitenland mails versturen met de PC (outlook of thunderbird) of met een android toestel (K-9 mail) ? Mails ontvangen gaat zonder probleem.
Ik ken van alle programmas de account-instellingen en ik weet dat het daarmee te maken heeft maar wat er juist moet staan, dat weet ik niet :-(
Laatst nog in Porugal. Ik had "Vodafone Pt" als netwerk. Van miserie in een Vodafone winkel gaan vragen maar daar kon men niet helpen. Thuis een vraag gesteld op de Vodafone.pt website en rara . . . volgens hen moet Ik het aan Proximus vagen.
Via internet kom ik er niet uit : telkens wordt gemeld dat ik mijn vodafone.pt mailadres en paswood met ingeven maar dat heb ik natuurlijk niet. Ik wil mails sturen met mijn Proximus mailadres...
Heeft iemand hier een oplossing voor ?
Bedankt !
Rupert
Beantwoord
Hoe mail sturen vanuit buitenland (outgoing mailserver)
Beste antwoord door ThomasP
Het gebruiken van de SMTP van de buitenlandse ISP (provider) is inderdaad een oplossing maar eigenlijk helemaal niet nodig. Je kan ook die van Proximus blijven gebruiken maar MET authenticatie. Deze authenticatie zorgt ervoor dat je vanop elk netwerk je mails kan versturen. Zet je deze af, zal je inderdaad problemen ondervinden.
Dus, stel je email account op je GSM in MET authenticatie zodat je altijd en overal je emails kan gebruiken. 😉 Hoef je dit nooit aan te passen.
Bekijk origineelUitgaande mailserver
Adres: relay.proximus.be
Beveiliging: STARTTLS (of TLS)
Poort: 587
Authentificatie: Ja
Dus, stel je email account op je GSM in MET authenticatie zodat je altijd en overal je emails kan gebruiken. 😉 Hoef je dit nooit aan te passen.
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.