Skip to main content
Beantwoord

Hoe mail sturen vanuit buitenland (outgoing mailserver)


Hoe kan ik vanuit het buitenland mails versturen met de PC (outlook of thunderbird) of met een android toestel (K-9 mail) ? Mails ontvangen gaat zonder probleem.
Ik ken van alle programmas de account-instellingen en ik weet dat het daarmee te maken heeft maar wat er juist moet staan, dat weet ik niet :-(
Laatst nog in Porugal. Ik had "Vodafone Pt" als netwerk. Van miserie in een Vodafone winkel gaan vragen maar daar kon men niet helpen. Thuis een vraag gesteld op de Vodafone.pt website en rara . . . volgens hen moet Ik het aan Proximus vagen.
Via internet kom ik er niet uit : telkens wordt gemeld dat ik mijn vodafone.pt mailadres en paswood met ingeven maar dat heb ik natuurlijk niet. Ik wil mails sturen met mijn Proximus mailadres...

Heeft iemand hier een oplossing voor ?

Bedankt !
Rupert

Beste antwoord door ThomasP

Het gebruiken van de SMTP van de buitenlandse ISP (provider) is inderdaad een oplossing maar eigenlijk helemaal niet nodig. Je kan ook die van Proximus blijven gebruiken maar MET authenticatie. Deze authenticatie zorgt ervoor dat je vanop elk netwerk je mails kan versturen. Zet je deze af, zal je inderdaad problemen ondervinden.

Uitgaande mailserver
Adres: relay.proximus.be
Beveiliging: STARTTLS (of TLS)
Poort: 587
Authentificatie: Ja

Dus, stel je email account op je GSM in MET authenticatie zodat je altijd en overal je emails kan gebruiken. 😉 Hoef je dit nooit aan te passen.
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

18 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4378 reacties
  • 1 oktober 2017
http://www.clickx.be/windows/109992/e-mails-versturen-in-het-buitenland/

Zie stap 2 & 3

Outgoing mail server smtp.vodafone.pt

En normaal zou webmail toch ook moeten werken
https://webmail.proximus.be/skynet?_ga=2.27781813.808227112.1506866573-1291332045.1506866571

Martin
  • 33259 reacties
  • 1 oktober 2017
Zijn de instellingen zoals hier opgegeven op de proximus site dan niet voldoende:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_smtp/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/u-kunt-geen-e-mails-verzenden-maar-wel-ontvangen.html

Forum|alt.badge.img+3
  • Guru
  • 331 reacties
  • 1 oktober 2017
Neen deze instellingen werken alleen als je op het proximus netwerk zit.
Dit werkt niet in het buitenland of op een Telenet aansluiting.
PS dat was vroeger alleszins zo, en ik denk niet dat dit veranderd is.

Je kan via webmail werken of beter nog een Gmail account gebruiken in plaats van proximus mail

Martin
  • 33259 reacties
  • 1 oktober 2017
En ik dacht juist dat deze site de instellingen weergaf die nodig waren als je mail wilde versturen van op een ander netwerk dan dit van proximus zoals Telenet.

Forum|alt.badge.img+3
  • Guru
  • 331 reacties
  • 1 oktober 2017
Misschien ben je juist Martin en zijn de mogelijkheden verbeterd ten opzichte van vroeger.

  • Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 2 oktober 2017
M_016,
natuurlijk werkt webmail, maar dat laadt traag op en is niet te vergelijken met een mailprogramma.
de tips van clix helpen niet. ze willen enkel een betalende mailserver aanprijzen.
daarbij komt dat ik hun zoekmanier enkel kan uitvoeren wanneer ik ginds ben en dan zijn er wel leukere dingen om me mee bezig te houden
waar of hoe zou ik de outgoing mailserver van "vodafone pt" kunnen vinden ?
bedankt, rupert

Martin
  • 33259 reacties
  • 2 oktober 2017
Die instellingen op
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_smtp/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/u-kunt-geen-e-mails-verzenden-maar-wel-ontvangen.html
gelden wel ook voor een mail programma's en zouden volgens mij ook moeten werken.
Anders eens bevestiging vragen aan Proximus,door een privébericht aan Het Proximus Team te sturen via
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden) ,
zodat we zeker zijn en ook iets kunnen bijleren 😉

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4378 reacties
  • 2 oktober 2017
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html#/section9

in jouw geval dient in bovenstaande "relay.proximus.be" te worden vervangen door "smtp.vodafone.pt"

Zie bv. ook hieronder
http://tutoriallhelp.weebly.com/configuraccediloes-email-pop-smtp.html

ThomasP
Forum|alt.badge.img+6
  • Community Manager
  • 1201 reacties
  • Antwoord
  • 3 oktober 2017
Het gebruiken van de SMTP van de buitenlandse ISP (provider) is inderdaad een oplossing maar eigenlijk helemaal niet nodig. Je kan ook die van Proximus blijven gebruiken maar MET authenticatie. Deze authenticatie zorgt ervoor dat je vanop elk netwerk je mails kan versturen. Zet je deze af, zal je inderdaad problemen ondervinden.

Uitgaande mailserver
Adres: relay.proximus.be
Beveiliging: STARTTLS (of TLS)
Poort: 587
Authentificatie: Ja

Dus, stel je email account op je GSM in MET authenticatie zodat je altijd en overal je emails kan gebruiken. 😉 Hoef je dit nooit aan te passen.

Martin
  • 33259 reacties
  • 3 oktober 2017
Bedankt voor de bevestiging Thomas,
Inderdaad wat ik ook dacht en begreep ook totaal niet goed waarom je die omweg zou moeten maken als het simpel ook gaat 🤔
"Googel search" kan soms zaken ook ingewikkeld maken 😄

ThomasP
Forum|alt.badge.img+6
  • Community Manager
  • 1201 reacties
  • 3 oktober 2017
Klopt Martin! Zeker wanneer je artikels krijgt van enige tijd geleden. Verder is dit ook wat provider afhankelijk, althans zeker vroeger toen authenticatie nog niet "standaard" was.

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4378 reacties
  • 3 oktober 2017
Tja... ik ben er wel vanuit gegaan dat het zoals in het begin gemeld niet werkte in Portugal (en inderdaad sommige netwerkoperatoren blokkeren/blokkeren "relay"-settings (om o.a. spam redenen)

  • Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 3 oktober 2017
Ok, ik zal het proberen met de authentcatie zoals beschreven.
Ik zal later berichten hoe het afliep
Bedankt allemaal
Rupert

Martin
  • 33259 reacties
  • 3 oktober 2017
Laat het zeker weten want normaal zou het inderdaad zo simpel moet werken.

  • Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 11 december 2017
de instellingen werken prima via andere buitenlandse operatoren !

Uitgaande mailserver
Adres: relay.proximus.be
Beveiliging: STARTTLS (of TLS)
Poort: 587
Authentificatie: Ja

Bedankt voor de hulp,
Rupert

Martin
  • 33259 reacties
  • 11 december 2017
ok en bedankt voor de feedback.

  • Rising star
  • 14 reacties
  • 18 december 2017
ThomasP schreef:
Het gebruiken van de SMTP van de buitenlandse ISP (provider) is inderdaad een oplossing maar eigenlijk helemaal niet nodig. Je kan ook die van Proximus blijven gebruiken maar MET authenticatie. Deze authenticatie zorgt ervoor dat je vanop elk netwerk je mails kan versturen. Zet je deze af, zal je inderdaad problemen ondervinden.

Uitgaande mailserver
Adres: relay.proximus.be
Beveiliging: STARTTLS (of TLS)
Poort: 587
Authentificatie: Ja

Dus, stel je email account op je GSM in MET authenticatie zodat je altijd en overal je emails kan gebruiken. 😉 Hoef je dit nooit aan te passen.


Telefoon: Acer Z630S
Na instellen, blijkt de poort op 25 te staan.
Dus wijzigen, geen foutmelding maar het staat automatisch op 25 weer!
Laat ik het op 25 en klik OK dan krijg ik:
! Is niet voltooid
TLS is vereist maar wordt niet ondersteund door de server.

Wat nu? Probleem doet zich voor via wifi(proximus) thuis en via proximus 4G
Iemand een idee?
Ik wil via POP thuis werken en via IMAP op de telefoon om in tussentijd op de hoogte te blijven. Eens thuis kan het op de PC gedownload worden.

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 177 reacties
  • 18 december 2017
25 met TLS geeft problemen. Je moet ook je gebruikersnaam (je e-mail adres) en wachtwoord ingeven om uitgaande mail te kunnen instellen. Kan je hier eens naar kijken?

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/welkom-bij-support/stel-uw-gsm-of-tablet-in.html?v1=shorturl&v6=toestelhulp#/ Anders kan je bv een ander email client gebruiken? download bijvoorbeeld Outlook in de Playstore. Groeten Jean-paul.