Er is een technisch probleem.
Pagina opnieuw te laden
Voor topics waarvan het laatste antwoord dateert van meer dan één jaar geleden
Recent actief
PC is verbonden via plc en heb geen internet. Lampjes op plc blijven rood.Via wifi heb ik wel internet.PLC kapot?
Beste,Aangezien we op 1 augustus 2022 verhuizen, heb ik, weliswaar ruim op tijd, getracht om “Plan mijn verhuis” op MyProximus te gebruiken. De eerste poging bleef hangen in de laatste stap van “2. Configuratie”. Alle nieuwe pogingen leiden sindsdien helaas tot “ Wij kunnen je bestelling niet online verwerken.”.Alvast bedankt om een oplossing te voorzien!Vriendelijke groeten,Guy
Op mijn vorige aansluiting (toen VDSL2 denk ik) bouwde mijn firewall rechtstreeks een PPPoE verbinding op en kreeg hij zo een publiek IP-adres. In mijn nieuwe woonst heb ik FTTH en er staat nu een “Internet Box” ipv een BBOX. Het lukt mij niet om op dezelfde manier een PPPoE verbinding op te bouwen. Ik neem aan dat er met het “single VLAN” gebeuren één en ander technisch veranderd is waardoor dit inderdaad niet meer op die manier gebeurt. Ik was wat aan het rondkijken in de advanced settings van MyProximus en ik zag daar de mogelijkheid om een Bridged Host te specifiëren. DIt biedt mogelijks de functionaliteit die ik nodig heb. Alleen krijg ik deze niet geactiveerd. Ik schakel de slider aan en vul het MAC-adres van mijn firewall in en druk op “Save the changes”:Dan krijg ik het volgende: Dan komt er dit: Maar wanneer ik dan terug in het vorige scherm kom, staat het terug zoals hieronder (zelfs na een refresh): Heeft iemand een gelijkaardige setup werkende gekregen met de Internet Box?
Ben een lange tijd Proximus geweest, in december dan Mobile Vikings eens geprobeerd en sinds 9 juli terug naar Proximus gegaan. Bellen via 4G heeft altijd gewerkt bij Proximus. Echter sinds mijn recente terugkeer werkt dit plots niet meer. De instellingen zijn exact hetzelfde zoals ze altijd zijn geweest. Bij mijn vriendin dat ook bij Proximus is een iPhone 13 heeft werkt dit wel. Maar telkens als ik bel of gebeld wordt, wordt er direct teruggeschakeld naar 3G. FaceTime of via WhatsApp bellen of Messenger blijft mijn 4G verbinding behouden. Maar bij een gewoon telefoongesprek lukt dit niet. Dit is wel heel vervelend als ik iets moet opzoeken of als navigatie zoals Waze op staat want dit verliest dan direct de verbinding. Ik ben al van een eSim naar een fysieke simkaart gegaan. iPhone volledig terug naar fabrieksinstellingen gezet. Proximus Shop bezocht maar nergens konden ze mij helpen. De hoop van iOS 15.6 te installeren heeft ook niets opgeleverd. Volgens de mensen van de Shop zou di
Ik heb een D-link COVR AC1200 mesh systeem gekocht.Bij de setup wordt er op een gegeven moment gevraagd naar de toegang tot het internet.Daar heb ik 3 mogelijkheden 1 DHCP Connection 2 Username/Password Connection (PPPoE) 3 Static IP address ConnectionIk heb hier gekozen voor optie 2 omdat dit overeen komt met hetgeen ik in de settings van de b-box zie staan.Dan wordt me gevraagd om mijn usernaam en paswoord in te brengen.Hier heb ik de usernaam ingebracht dewelke ik gevonden heb in de settings van de b-box.Daar ik het paswoord niet meer wist heb ik via de website Myproximus mijn paswoord vervangen. Dit heb ik dan ook in de settings van de b-box ingebracht.In de D-link settings krijg ik echter telkens de melding Invalid username or password, please try again.Wat doe ik verkeerd?
Een simpele vraag: kan men bij het afsluiten van een volledig nieuw Proximus abonnement vragen om nog een 0475-nummer te krijgen? (Ja, vragen kan natuurlijk altijd 😆; ik bedoel: is er kans dat je het ook bekomt?)
Beste,Hoe kan ik mijn factuurgegevens en bankrekeningnummer voor domiciliëring wijzigen? Groetjes,Anil
Hallo beste forumleden,Na een lijdensweg van 5 jaar aandringen om in ons appartementsgebouw (van 15 appartementen) in Gent glasvezel te leggen - ik bespaar jullie het ellenlange verhaal - legde een onderaannemer van Proximus een paar weken geleden dan toch glasvezel via de kokers. Plots hoorden we via een brief dat de koperaansluiting in onze straat tegen oktober/december zou worden afgesloten. Er was dus haast bij voor iedereen om over te stappen.Maandag kwam een technieker bij ons als eerste langs. Nu bleek dat het witte glasvezelbakje niet correct was geplaatst (niet dicht genoeg bij een stopcontact en de modem), en we moesten een noodoplossing vinden met een verlengkabel en een extra lange UTP-kabel (die ik gelukkig beide thuis had liggen). De technieker zou een melding doen van die foutieve plaatsing, maar de procedure om dat op te lossen duurde mogelijk maanden. Onze syndicus/buurman verwittigde onze buren i.v.m. de nood tot verlengkabels etc..De installatie verliep verder OK. La
Ik heb al 7 dagen “geen service” met de 4 gsm-toestellen in mijn pack. Ondertussen al verschillende medewerkers aan de lijn gehad die me enkel kunnen melden dat er een ticket is aangemaakt. Als Bizz klant verwacht ik veel meer dan mij af te wimpelen. Al 3 keren hebben ze gezegd dat het die avond zal opgelost zijn en dat ze me terugbellen. ik wacht nog steeds. Ik ben radeloos. Mijn kinderen zijn op kamp in Nederland en kunnen hun GSM niet gebruiken. Onvoorstelbaar!!!Mijn echtgenote en ik gebruiken als zelfstandige ondernemer onze gsm voor ons werk. Niet bereikbaar zijn voor je professionele contacten is rampzalig.
iemand die weet wie of wat dit is ???
Ik ben sinds kort overgestapt naar een nieuw abonnement (Ent Mobile M). Nu zie ik in my proximus app geen enkele factuur en kan bv ook mijn abonnement niet opzeggen (moest dit nodig zijn) of een domiciliering toevoegen. Ik vroeg me af hoe ik beheerder word van mijn eigen nummer en hoe ik bijvoorbeeld wijzigingen kan doorbrengen in mijn abonnement. Alvast bedankt.
Op 25 /07/2022 heb ik contact gehad met een verzonnen ??? Mevr Pogar..dossier nr : R00000034014881035dit om over te schakelen naar vast internet (eenvoudigste tv aanbod) en met mobiel abonnement.Vast nr werd onmiddellijk afgesloten (zonder verwittigen) en mobiel was ik ook niet meer (vraag naar Base bleef uit)Via chat :werd mij beloofd om de vaste lijn opnieuw in te schakelen :dossier nr 51041948 , is nog steeds nièt gebeurd.Dàt noemt men dan het “digitale tijdperk”Ik annuleer dus deze bestelling en BLIJF bij Base , 30 jaren nooit geen problemen gehad , dit kan nièt gezegd worden van Proximus.Gelieve dus mijn vaste lijn zo vlug mogelijk te herstellen en dat mobiel abonnement te annuleren.Ik verwacht dus zo vlug mogelijk een antwoord per email , want op andere manier KAN HET NIET !IK BAAL en nog geen klein beetje.Met geïrriteerde groet ,
Ik heb mijn moeder als klant aangebracht.Ze had een sociaal tarief bij de vorige leverancier, jullie zouden dit overnemen, ik had hierover nog een mail gestuurd maar heb hier geen antwoord op gekregen.Nu is het eerste factuur gekomen, en het sociaal tarief is niet toegepast.Ik heb naar de klantendienst facturatie hiervoor gebeld, deze kunnen mij totaal niet verder helpen, omdat mijn moeder niet naast mij zit, terwijl dit al beloofd was voordien.Ik vraag niet om producten te wijzigen, enkel om het beloofde voordeel te verkrijgen.Nu moet ik mij nog verplaatsen om dit in orde te krijgen.Wat een serviceMvg,Ann
Ik ben ingelogd bij Pickx, maar geen zenders bij Live TV, niets bij TV-gids, niets bij Mijn video's via browser; zowel Safari, Firefox als Chrome. Gisteren was alles nog in orde.
ik probeer reeds een week om mijn abonnement op te zeggen(tv, gsm, internet, vaste telefoon).via de hulpdiensten had men mij eerst 1 van de 2 gsms opgezegd en verder niets.Dan werd ik telefonisch verwezen naar de winkel om alles binnen te doen.daar zei men dat dit niet kon, enkel via de post. telkens ik iets via de post heb verstuurd is het kwijt geraakt en heeft men mij dit gefactureerd.als proximus huidige klanten op een later tijdstip terug wil verwelkomen moet met de opzeg aanzienlijkvergemakkelijken.ik heb via de myproximus app uiteindelijk mijn abonnement opgezegd en een mail hierover ontvangen.maar nog altijd geen mail met de info om de huurspullen terug te kunnen sturen via de postmijn klantnummer is : 6103*****graag hulp want mijn nieuwe dienstverlener kan het oude vaste lijn nummer niet overzetten waardoor mijn bedrijf al dagen onbereikbaar is via vaste lijn. ik wens eenvoudig op te zeggen en geen juridischekwestie te beginnen.
Op 15 juni hadden we plots geen tv en WiFi meer. Proximus gecontacteerd , ze sturen een technieker. Lijn getest en leek ok blijkbaar kwam het probleem uit de kabine in onze straat. Deze werd blijkbaar omver gereden… en deze ging spoedig hersteld worden. Na meerdere berichten van Proximus met verschillende datums wanneer ons probleem zou opgelost zijn en enkele telefoontjes naar de technische dienst staan we na een maand nog altijd even ver!!!! Geen tv en WiFi !! Om gek van te worden , niemand helpt ons vooruit uiterst frustrerend en zeker wanneer je ook aan telewerk doet!Wat moeten we doen om toch maar enige vooruitgang of communicatie te krijgen ?
Is het mogelijk een uitgebreide handleiding te bekomen van de bbox3 en zijn Grafische User Web Interface (GUI), http://192.168.1.1?Is er ook een handleiding voor het aanpassen van mac-adressen en hoe moet je dit inpassen in de webinterface van je bbox3?. Dank voor feedback. Mvg., Mistyme
Heb zonet PROXIMUS Cloud geïnstalleerd op mijn laptop maar uploaden werkt niet.Bij vorige installatie van PROXIMUS Cloud heb ik gemerkt dat download en upload afzonderlijk ingesteld kunnen worden - dus ik vermoed dat daar het probleem zit.Weet iemand hoe je die instellingen download / upload kan aanvinken ?
Zondagmorgen toen ik opstond merkte ik dat het internet trager was geworden dus meteen heb ik een speedtest uitgevoerd deze gaf mij een teleurstellend resulataat 26mbps down en 5up terwijl ik de dag ervoor nog op 70/20 zat. Meteen heb ik contact opgenomen met de klantendienst ze hebben dan vandaag een technieker langs gestuurd deze heeft mij terug op een hoger profiel kunnen zetten echter heb ik zonet zelf eens een meting gedaan via de Sagem tool deze gaf naar mijn mening een rare meting weer zo zou mijn max bit rate op 104,492 liggen terwijl mijn snelheid volgens de tool “maar” 49,726 is zou dit te maken hebben met het feit dat dlm sinds zondag ook niet meer actief is?B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0--------------------------Device: B-Box 3 SagemDownstream current bit rate: 49.726 kbpsUpstream current bit rate: 14.998 kbpsDownstream max bit rate: 104.492 kbpsUpstream max bit rate: 31.303 kbpsDownstream attenuation: 20,3 dBDownstream noise ma
Zijn er problemen met wifi en vaste telefonie regio oostakker? Sinds eergisteren geen vaste verbindingen meer. Geen gehoor bij proximus zelf...
Beste.wij zijn op vakantie in Portugal en zouden op onze iPad Air graag de opgenomen programma’s die op onze Decoder thuis staan bekijken, en eventueel via chromacast willen streamen naar een Portugese TV.in onze geïnstalleerde Pickx app vinden wij niets terug om dit te realiseren.Kan U ons hierbij helpen, waarvoor dank bijna voorbaat.met vriendelijke groeten. dirk caubergh
Beste allen,Klein vraagje ivm telefonie via m’n B-Box 4 / fiber : welk type telefoon gebruik je hier best voor ?DECT ? Bepaalde modellen ? Andere ?Alvast bedankt voor jullie reacties,Leopold
BesteKan ik mijn skynet emailadres veranderen naar een proximus emailadres ?(wil het skynetadres afsluiten ) MvgPatrick
Is er al sprake van een V8 decoder?
Ik ben het echt beu !!!!Na de zoveelste omruiling tv box - internet box altijd maar loop werk - inpak werk .nu werkt het nog steeds niet deftig , deze avond had ik nu een scherm in allemaal blokjes . gisteren bij opname bekijken verschillende p fouten Of het cirkeltje blijft draaien tot in de oneindigheid het blijft nu al bijna 3 maand zo sukkelen ik was laatst blij dat ze zeiden we gaan u de nieuwste box opsturen en toch weer die box3 waar er altijd problemen mee zijn als er snel geen verbetering in komt ga ik alles afsluiten want als je ontspanning wilt werkt het niet of amper
Waarom je smartphone trager wordt in de zomer
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bedankt voor uw bezoek aan het forum. Help ons om deze te optimaliseren in slechts 5 vragen.