Vraag

V6: geen beeldsignaal, wel geluid & menu

  • 5 February 2018
  • 50 reacties
  • 2983 Bekeken

De V6 decoder geeft zeer vaak geen beeld weer. De menu's, het opstartscherm, e.d. zijn wel zichtbaar. Het beeldsignaal van de zenders komt echter niet door. Geluid is wel ok. Herstarten van de decoder, modem en WiFi bridge hielpen niet (of zelden, eerder per toeval), reset met ondersteuning van de Proximus helpdesk hielp ook niet. Kinderziekte in de V6? Heb dit probleem nooit gehad met de vorige decoder. Hopelijk vinden jullie snel een oplossing! Ik hoor het graag...

50 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Brecht, ondervind je nog steeds dezelfde fenomenen? Grtjs, Charlotte.
Dag Charlotte, de situatie is inderdaad hetzelfde. Zaterdag na het updaten had ik meteen dezelfde klachten (geluid, geen beeld). Vandaag opnieuw.

Software versie V100R001C00B131.
Reputatie 7
Badge +4
Brecht, ik heb dit nog even doorgegeven aan onze IT'ers. Als wij hier meer informatie over krijgen, dan brengen we je onmiddellijk op de hoogte. Grtjs.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo, onze engineering dienst kon het probleem niet meteen nabootsen. Gebruik je de hdmi kabel die bij de V6 decoder zat? En ook hoe zijn je bbox en decoder met elkaar geconnecteerd? Ethernet, wifi bridge of PLC? MVG, Wim
Hallo Wim,
weet de engineering ook of er een soort google cast functie zal voorzien worden in de toekomst voor de V6?
Waarom ik deze vraag stel is gewoon omdat ik nu 2 keuzes heb om te casten in de google browser sedert ik de v6 heb namelijk de keuzes zijn:
- googlecast device
- V6 decoder
Reputatie 7
Badge +4
Dag Martin,

Ik ga het navragen, we houden je op de hoogte.

Groetjes,

Kim
Ok bedankt Kim 👍
Hallo, onze engineering dienst kon het probleem niet meteen nabootsen. Gebruik je de hdmi kabel die bij de V6 decoder zat? En ook hoe zijn je bbox en decoder met elkaar geconnecteerd? Ethernet, wifi bridge of PLC? MVG, Wim

Dag Wim. Ik heb de HDMI kabel gewisseld, eerder gebruikte ik de HDMI die bij de vorige decoder geleverd was. Echter, het probleem doet zich nog af en toe voor (2x in de afgelopen week). Verder is mijn opstelling niet gewijzigd: bbox => wifi bridge => decoder.
Dag Martin,

Ik ga het navragen, we houden je op de hoogte.

Groetjes,

Kim


Hey KimB,
Heb je al meer informatie vastgekregen omtrent mijn vraag >


Hallo Wim,
weet de engineering ook of er een soort google cast functie zal voorzien worden in de toekomst voor de V6?
Waarom ik deze vraag stel is gewoon omdat ik nu 2 keuzes heb om te casten in de google browser sedert ik de v6 heb namelijk de keuzes zijn:
- googlecast device
- V6 decoder
Reputatie 7
Badge +4
Ik geef het nogmaals door aan de betrokken dienst om het verder te laten onderzoeken. Van zodra ik antwoord heb laat ik je hier iets weten.
Update: sinds enkele weken heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Het vervangen van de HDMI kabel, een andere HDMI poort gebruiken en de decoder in eco-modus zetten hebben het probleem opgelost. Moest het probleem zich terug voordoen, laat ik het u weten.
Badge
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje ook het probleem dat ik het opstart scherm heb maar geen beeld! Decoder nog eens off/on schakelen en is het meestal verholpen, dit is nu al een aantal dagen het geval

mvg,
Geert B
Reputatie 7
Badge +4
Geert, ik geef het door aan de betrokken dienst, ik laat je hier iets weten wanneer ik antwoord krijg.
Hallo,
Na 2 maanden wachten eindelijke proximus via glasvezel.
Alles voor mijn televisie
( dvd, playstation, decoder van Orange,...) is aangesloten via mijn versterker van Onkyo HT-S3800 deze is 4K en 3D compatibel.
Echter als ik mijn V6 decoder er op aansluit krijg ik eerst het blauwe controle scherm. Eens hij opstart heb ik geen beeld meer maar wel nog geluid. Als ik de V6 decoder rechtstreeks op de televisie aansluit werkt alles wel. Weten jullie echter een manier dat de decoder wel rechtstreeks op mijn versterker werkt en Ik terug mijn seround kan gebruiken.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo,
Na 2 maanden wachten eindelijke proximus via glasvezel.
Alles voor mijn televisie
( dvd, playstation, decoder van Orange,...) is aangesloten via mijn versterker van Onkyo HT-S3800 deze is 4K en 3D compatibel.
Echter als ik mijn V6 decoder er op aansluit krijg ik eerst het blauwe controle scherm. Eens hij opstart heb ik geen beeld meer maar wel nog geluid. Als ik de V6 decoder rechtstreeks op de televisie aansluit werkt alles wel. Weten jullie echter een manier dat de decoder wel rechtstreeks op mijn versterker werkt en Ik terug mijn seround kan gebruiken.


Daar kunnen we niet echt een datum voor geven, het is doorgegeven aan de betrokken diensten en het is afwachten tot dit opgelost kan worden, vermoedelijk met de volgende software update. Wanneer dit juist zal zijn kunnen we nog niet zeggen.
Aangezien er na een jaar nog geen antwoord gekomen is op de vraag of google cast op de v6 ooit zal softwarematig ingebouwd worden, veronderstel ik dat het antwoord dus NEEN is ☺️
Reputatie 2
Badge
Beste
Maanden lang geen last van gehad maar sinds de laatste update naar B148 zit de bug er terug in zwart beeld met klank
Groetjes
Reputatie 5
Badge +3
Mijn V6 heeft ook regelmatig tijdens het veranderen van zender plots een zwart beeld maar wel met geluid en menu die volledig werkt, door hem te heropstarten is het opgelost, heb nochtans sinds 10/9 een nieuwe decoder, de eerste zat volledig geblokkeerd na een reset.
Alsook gebeurt het regelmatig dat wanneer de ik de decoder op standby zet, het blauwe SIG ledje naast het rode blijft branden, en wanneer ik dan hem terug inschakel op een HD zender, brand het blauwe HD lampje niet, door te herstarten is het opgelost.
Aan de decoder zal het niet liggen want mijn eerste had deze errors ook, bug in de SW?
Verder werkt alles naar behoren.

mvg.
Tot hiertoe werd er nog niet gemeld wat er al gedebugd geweest is van de reeds gekende bugs zoals jij en anderen ook al gemeld hebben hier op forum!
Reputatie 2
Badge
Beste
Heb enkele dagen geleden de B149 binnen gekregen.
Nu is het even afwachten op resultaten
Groetjes
wel spijtig eigenlijk, dat je iedere keer zelf moet gaan uitvissen wat voor bugs er verdwenen zijn bij een software upgrade!
Reputatie 7
Badge +4
Vanaf 4/9 zullen alle V6 decoders gradueel een nieuwe firmware versie B149 ontvangen.
Deze upgrade start vandaag en tegen 26 september zou elke V6 decoder deze nieuwe versie hebben.
Concreet bevat deze firmware versie veel stabiliteits- en geheugenverbeteringen. Daarnaast werd er gewerkt aan de lipsync issues en losten we het defect op dat wanneer er snel gezapt wordt er een zwart scherm kon verschijnen. Als je er dus toch nog problemen mee zou ondervinden, laat het zeker weten.
@HadewychT Bedankt voor deze toelichting omtrent de firmware upgrade B149
Reputatie 5
Badge +3
Zal het zekers opvolgen en feedback doorsturen.
idd de lipsync is ook niet correct.

mvg

Wij hebben nog steeds hetzelfde probleem. Zwart scherm, geluid en menu zijn ok… (zie preview rechtsboven)

Softwareversie: V100R001C00B151

hulp is gewenst!

Reageer