Vraag

V6: geen beeldsignaal, wel geluid & menu

  • 5 February 2018
  • 50 reacties
  • 2984 Bekeken

De V6 decoder geeft zeer vaak geen beeld weer. De menu's, het opstartscherm, e.d. zijn wel zichtbaar. Het beeldsignaal van de zenders komt echter niet door. Geluid is wel ok. Herstarten van de decoder, modem en WiFi bridge hielpen niet (of zelden, eerder per toeval), reset met ondersteuning van de Proximus helpdesk hielp ook niet. Kinderziekte in de V6? Heb dit probleem nooit gehad met de vorige decoder. Hopelijk vinden jullie snel een oplossing! Ik hoor het graag...

50 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Brecht, welke modem hangt er precies aan je lijn? MVG, Wim
Reputatie 7
Badge +6
Hey Wim VL,
Is er ergens een procedure te vinden om de V6 een factory reset te laten uitvoeren?
Mvg, Martin.

Die video zit in de pipeline voor dit jaar 😉
Reputatie 7
Badge +4
Dag Martin, is gewoon het reset knopje enige tijd ingedrukt houden met fijn voorwerp. MVG, Wim
Reputatie 7
Badge +4
Dag Martin,

Ik ga het navragen, we houden je op de hoogte.

Groetjes,

Kim
Reputatie 7
Badge +4
Ik geef het nogmaals door aan de betrokken dienst om het verder te laten onderzoeken. Van zodra ik antwoord heb laat ik je hier iets weten.
Reputatie 7
Badge +4
Geert, ik geef het door aan de betrokken dienst, ik laat je hier iets weten wanneer ik antwoord krijg.
Ter bijkomende info:
nog anderen die problemen ondervonden met de V6 > qrdecoderv6
Bedankt Wim VL,
Dat is toch al een vereenvoudiging t.o.v. van de vorige decoders 👍
Reputatie 7
Badge +4
Brecht, staat daar nog een externe router op? Grtjs, Charlotte.
Reputatie 7
Badge +4
momenteel heb je de v5 opnieuw aangesloten zie ik
IS het mogelijk om nog even de v6 aan te sluiten ?
dan kunnen we je lijn nogmaals controleren voor we dit op een defect toestelf zouden afschuiven
Reputatie 7
Badge +4
wanneer heb je de onderbreking ongeveer ervaren ?
Reputatie 7
Badge +4
ok, ik geef dit door aan het testing team zodat dit verder kan nagekeken worden
Super, bedankt. Ik test de komende dagen verder en hou jullie op de hoogte.
Welke softwareversie staat er op bij u ?
Reputatie 7
Badge +4
Brecht, ondervind je nog steeds dezelfde fenomenen? Grtjs, Charlotte.
Reputatie 7
Badge +4
Brecht, ik heb dit nog even doorgegeven aan onze IT'ers. Als wij hier meer informatie over krijgen, dan brengen we je onmiddellijk op de hoogte. Grtjs.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo, onze engineering dienst kon het probleem niet meteen nabootsen. Gebruik je de hdmi kabel die bij de V6 decoder zat? En ook hoe zijn je bbox en decoder met elkaar geconnecteerd? Ethernet, wifi bridge of PLC? MVG, Wim
Reputatie 7
Badge +4
Vanaf 4/9 zullen alle V6 decoders gradueel een nieuwe firmware versie B149 ontvangen.
Deze upgrade start vandaag en tegen 26 september zou elke V6 decoder deze nieuwe versie hebben.
Concreet bevat deze firmware versie veel stabiliteits- en geheugenverbeteringen. Daarnaast werd er gewerkt aan de lipsync issues en losten we het defect op dat wanneer er snel gezapt wordt er een zwart scherm kon verschijnen. Als je er dus toch nog problemen mee zou ondervinden, laat het zeker weten.
Reputatie 5
Badge +3
Mijn V6 heeft ook regelmatig tijdens het veranderen van zender plots een zwart beeld maar wel met geluid en menu die volledig werkt, door hem te heropstarten is het opgelost, heb nochtans sinds 10/9 een nieuwe decoder, de eerste zat volledig geblokkeerd na een reset.
Alsook gebeurt het regelmatig dat wanneer de ik de decoder op standby zet, het blauwe SIG ledje naast het rode blijft branden, en wanneer ik dan hem terug inschakel op een HD zender, brand het blauwe HD lampje niet, door te herstarten is het opgelost.
Aan de decoder zal het niet liggen want mijn eerste had deze errors ook, bug in de SW?
Verder werkt alles naar behoren.

mvg.
Tot hiertoe werd er nog niet gemeld wat er al gedebugd geweest is van de reeds gekende bugs zoals jij en anderen ook al gemeld hebben hier op forum!
Hey Wim VL,
Is er ergens een procedure te vinden om de V6 een factory reset te laten uitvoeren?
Mvg, Martin.
Dag Brecht, welke modem hangt er precies aan je lijn? MVG, Wim

Een B-Box 3
Reputatie 2
Badge
Beste
Maanden lang geen last van gehad maar sinds de laatste update naar B148 zit de bug er terug in zwart beeld met klank
Groetjes
Brecht, staat daar nog een externe router op? Grtjs, Charlotte.

Nee, ik heb enkel Proximus toestellen in het netwerk. B-Box => WiFi bridge => decoder.
is je oude decoder ook op deze bridge aangesloten en heb je daarmee nu ook het zelfde probleem.
Heb je eventueel de mogelijkheid om de v6 rechtstreeks aan te sluiten op de bb3 om vast te stellen dat het wel degelijk te wijten is aan de Wifi-Bridge.

Reageer