Vraag

V6: geen beeldsignaal, wel geluid & menu

  • 5 February 2018
  • 50 reacties
  • 2984 Bekeken


Toon eerste bericht

50 reacties

is je oude decoder ook op deze bridge aangesloten en heb je daarmee nu ook het zelfde probleem.
Ik heb gisteren de oude decoder terug aangesloten via de bridge en heb sindsdien geen problemen ervaren.

Heb je eventueel de mogelijkheid om de v6 rechtstreeks aan te sluiten op de bb3 om vast te stellen dat het wel degelijk te wijten is aan de Wifi-Bridge.
Dat is helaas niet mogelijk wegens de te grote afstand tussen de modem en de tv. De keren dat de V6 werkte had ik ook geen enkel probleem: beeld kwam vlot binnen, wisselen tussen kanalen ging goed, opnames opvragen,... .
Beste Proximus, hebben jullie ondertussen een oplossing gevonden voor dit probleem? Zou het aan het toestel kunnen liggen?
De V6 is sinds een week terug aangesloten, en vandaag had ik weer hetzelfde probleem zoals hierboven omschreven. Reboot van de bridge hielp niet, maar na de modem te herstarten werkte het wel - misschien toeval, maar het vermelden waard.
Ongeveer anderhalf uur geleden, rond 19:00. Zoals voordien: menu's en geluid werkte nog, enkel het beeld was zwart op alle zenders. Reboot van de modem rond 20:00 en nadien had ik terug beeld.
Vandaag hetzelfde probleem ervaren. Om tv te kunnen kijken moest ik de modem, bridge en decoder herstarten.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Brecht,

We gaan je decoder een software update geven (dit gebeurd normaal vannacht), met de nieuwe software zou het beter moeten zijn. Kan je ons op de hoogte houden of je nadien nog problemen ervaren hebt of niet?

Groeten
Hey KimB, mag ik vragen over welke software versie dit gaat?
thx.
Dag Kim,

Bedankt voor je antwoord. Blij om te horen dat jullie dit opvolgen. Ter info: de wifi bridge enkele minuten uitschakelen en terug aanzetten lost het probleem meestal ook op. Ik zorg alvast dat de decoder op stand-by staat vannacht, heel benieuwd naar het resultaat. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!
Ik heb de indruk dat het weer goed komt als je de link ergens even onderbreekt, moest je nu bv de utp netwerkkabel bv aan de bbox kant of aan de decoder kant even onderbreken, dan zou het waarschijnlijk ook weer goed komen.
Doet me denken aan indertijd het zelfde probleem met de V5, in het begin van zijn opkomst.
Reputatie 2
Badge
Beste
Heb enkele dagen geleden de B149 binnen gekregen.
Nu is het even afwachten op resultaten
Groetjes
Beste

Het probleem is niet opgelost met de software update.

Vriendelijke groeten

B.
Dag Charlotte, de situatie is inderdaad hetzelfde. Zaterdag na het updaten had ik meteen dezelfde klachten (geluid, geen beeld). Vandaag opnieuw.

Software versie V100R001C00B131.
wel spijtig eigenlijk, dat je iedere keer zelf moet gaan uitvissen wat voor bugs er verdwenen zijn bij een software upgrade!
Hallo Wim,
weet de engineering ook of er een soort google cast functie zal voorzien worden in de toekomst voor de V6?
Waarom ik deze vraag stel is gewoon omdat ik nu 2 keuzes heb om te casten in de google browser sedert ik de v6 heb namelijk de keuzes zijn:
- googlecast device
- V6 decoder
Ok bedankt Kim 👍
Hallo, onze engineering dienst kon het probleem niet meteen nabootsen. Gebruik je de hdmi kabel die bij de V6 decoder zat? En ook hoe zijn je bbox en decoder met elkaar geconnecteerd? Ethernet, wifi bridge of PLC? MVG, Wim

Dag Wim. Ik heb de HDMI kabel gewisseld, eerder gebruikte ik de HDMI die bij de vorige decoder geleverd was. Echter, het probleem doet zich nog af en toe voor (2x in de afgelopen week). Verder is mijn opstelling niet gewijzigd: bbox => wifi bridge => decoder.
Dag Martin,

Ik ga het navragen, we houden je op de hoogte.

Groetjes,

Kim


Hey KimB,
Heb je al meer informatie vastgekregen omtrent mijn vraag >


Hallo Wim,
weet de engineering ook of er een soort google cast functie zal voorzien worden in de toekomst voor de V6?
Waarom ik deze vraag stel is gewoon omdat ik nu 2 keuzes heb om te casten in de google browser sedert ik de v6 heb namelijk de keuzes zijn:
- googlecast device
- V6 decoder
Update: sinds enkele weken heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Het vervangen van de HDMI kabel, een andere HDMI poort gebruiken en de decoder in eco-modus zetten hebben het probleem opgelost. Moest het probleem zich terug voordoen, laat ik het u weten.
Badge
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje ook het probleem dat ik het opstart scherm heb maar geen beeld! Decoder nog eens off/on schakelen en is het meestal verholpen, dit is nu al een aantal dagen het geval

mvg,
Geert B
@HadewychT Bedankt voor deze toelichting omtrent de firmware upgrade B149
Hallo,
Na 2 maanden wachten eindelijke proximus via glasvezel.
Alles voor mijn televisie
( dvd, playstation, decoder van Orange,...) is aangesloten via mijn versterker van Onkyo HT-S3800 deze is 4K en 3D compatibel.
Echter als ik mijn V6 decoder er op aansluit krijg ik eerst het blauwe controle scherm. Eens hij opstart heb ik geen beeld meer maar wel nog geluid. Als ik de V6 decoder rechtstreeks op de televisie aansluit werkt alles wel. Weten jullie echter een manier dat de decoder wel rechtstreeks op mijn versterker werkt en Ik terug mijn seround kan gebruiken.

Wij hebben nog steeds hetzelfde probleem. Zwart scherm, geluid en menu zijn ok… (zie preview rechtsboven)

Softwareversie: V100R001C00B151

hulp is gewenst!

Reputatie 7
Badge +4
Hallo,
Na 2 maanden wachten eindelijke proximus via glasvezel.
Alles voor mijn televisie
( dvd, playstation, decoder van Orange,...) is aangesloten via mijn versterker van Onkyo HT-S3800 deze is 4K en 3D compatibel.
Echter als ik mijn V6 decoder er op aansluit krijg ik eerst het blauwe controle scherm. Eens hij opstart heb ik geen beeld meer maar wel nog geluid. Als ik de V6 decoder rechtstreeks op de televisie aansluit werkt alles wel. Weten jullie echter een manier dat de decoder wel rechtstreeks op mijn versterker werkt en Ik terug mijn seround kan gebruiken.


Daar kunnen we niet echt een datum voor geven, het is doorgegeven aan de betrokken diensten en het is afwachten tot dit opgelost kan worden, vermoedelijk met de volgende software update. Wanneer dit juist zal zijn kunnen we nog niet zeggen.
Aangezien er na een jaar nog geen antwoord gekomen is op de vraag of google cast op de v6 ooit zal softwarematig ingebouwd worden, veronderstel ik dat het antwoord dus NEEN is ☺️
Reputatie 5
Badge +3
Zal het zekers opvolgen en feedback doorsturen.
idd de lipsync is ook niet correct.

mvg

Reageer