Sinds enkele maanden is de hoeveelheid Spam heel erg in opmars. Heel wat emails mails per dag. En aan het aantal meldingen te merken op het forum ben ik zeker niet alleen. Er zijn nu zelfs spam mails waar mijn vast telefoonnummer in opduikt.
Ik heb nu al in proximus webmail regels aangemaakt die alle mail uit Equatorial Guinea (.gq), de Centraal Afrikaans republiek (.cf) en Gabon (.ga) blokkeren. Ook mails met in het afzenderveld papal@papal, freebies4u.co, appe.info, mail.accessorize, professorlinchpin.com en nog een reeks gaan er uit.
Bijna al die afzenders doen zich voor als aanbieders van Fnac, Carrefour, Lidl, bPost enz.
Normaal zou de Spamfunctie zelflerend moeten zijn zodat gelijkaardige mails weggefilterd worden, maar dat is helemaal niet het geval.
Proximus heeft het mailadres abuse@proximus.be afgeschaft en nu zou je voor elk spam geval een formulier moeten invullen. Dat is uiteraard onmogelijk bij te houden. Daarom de vraag : laat Proximus zijn klanten in de steek ? Zeker omdat Gmail en outlook.com blijkbaar geen problemen hebben met het verwijderen van SPAM.
Wie weet raad?
Beantwoord
SPAM
Beste antwoord door YorickP
Spammers zijn recent met nieuwe technieken uitgekomen om spamfilters te vermijden. We zijn eraan bezig om deze zo snel mogelijk tegen te gaan.
Het beste is om de ongewenste mails te verwijderen zonder ze te openen en zonder op de links te klikken in de mail.
Bekijk origineelHet beste is om de ongewenste mails te verwijderen zonder ze te openen en zonder op de links te klikken in de mail.
This topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.