Vraag

radio luisteren via compact decoder V5

  • 20 December 2019
  • 16 reacties
  • 1783 Bekeken

Heb nieuwe decoder 5V compact . Op de oude decoder 5V kon radio worden aangesloten via rood/witte plugs. Nieuwe compacte decoder heeft dit niet, wel een S/PDIF uitgang. Mijn radio heeft dit niet, dus enkel rood/witte dubbele plug. Bestaat er een tussenstuk of verbindingskabel om rood/witte kabel te verbinden met decoder compact. Noch Proximus-helpdesk, noch Proximuswinkel Leuven, noch technische dienst kunnen me helpen. Suggesties zijn dan: 'laat uw tv aanstaan en luister zo naar de radio' ofwel 'koop een nieuwe muziekinstallatie met S/PDIF uitgang'..… Dank voor tips!!!


This topic has been closed for comments

16 reacties

Mss zijn er nog proximus winkels die deze in stock hebben want vroeger kreeg je dit kabeltje met een “mini din scart” naar “tulp” stekken gratis.

Waarschijnlijk kun je wel eens googelen en zien waar die nog te koop zijn 

bv https://www.onlinekabelshop.nl/mini-din-9-pins-tulp-composiet-3rca-kabel-0-20-meter?channable=e36242.NDg3MTU&gclid=EAIaIQobChMI8s6KzrPE5gIViaztCh2PGw-hEAQYAyABEgKEDvD_BwE

Dank Martin. Hoe kan het dat Proximushelpdesk.winkel/technische dienst me dit niet even konden signaleren?    Groet. 

De originele van proximus had wel maar de twee mannelijke audio tulpstekkers een rode en een witte,

Deze van mijn link hierboven heeft ook deze twee audio tulp stekkers maar dan vrouwelijke en heeft ook nog de gele video tulpstekker.

Heb net een exemplaar besteld bij de Onlinekableshop die je me voorstelde. Niet duur en hopelijk ben ik dan geholpen want ik was echt verbaasd dat geen enkele Proximusmedewerker (helpdesk/winkel/technische dienst ) me  raad  kon geven. In de winkel vroeg men mij om zeker te laten weten welke oplossing ik eventueel gevonden had, want dat kon nog van pas komen voor andere klanten :-) ! 

Laat het in ieder geval eens weten of het goed werkt want ik ben afgegaan op de pin congiguratie van het kabeltje van Proximus dat ik jaren terug in een proximus winkel gekregen heb.

 

doe ik. 

 

bedankt in ieder geval, louter ter bijkomende info:

Op de sticker van de verpakking van dit kabeltje staat het volgende:
           14010060
    || ||||| ||||||| ||||||| ||||| |||| (barcode)
 5 | 413729  229020 |
TV audio cable v5 compact
       (1,5m) (1p)

ha, van het kabeltje dat je van Proximus kreeg. Bedankt. Kan nog van pas komen, indien het kleine kabeltje niet zou helpen. groeten. 

Martin, kabeltje is vandaag bezorgd. Na installatie van de nieuwe decoder v5 compact , heb ik het tussenstukje geplaatst. Het werkt! enige probleempje is een lichte bromtoon. Bij het switchen naar andere radiozender eerst twee seconden luide brom die dan zachtjes weggaat maar er blijft dus wel een lichte bromtoon. Ben toch al blij dat ik beetje geholpen ben. groet. Herman  

zijn er nog ingangen verbonden op die radio indien wel als je nu eens de andere ingangen los legt en alleen die het verlengkabeltje mini din scart naar tulp verbindt met die radio heb je het dan ook nog.

net weer nr proximus gebeld; probleem met bevriezend beeld herhaalt zich, ook met nieuwe decoder. Moest nu beide adapters opnieuw configureren zei helpdesk want ze zagen ergens een probleem tss modem en decoder. Heb het gedaan maar idem dito. Benieuwd… Volgende stap zal nieuwe adapters en/of modem zijn vermoed ik….???. Bedankt alvast voor je interesse en hulp.

als je echt wilt bepaalde zaken uitsluiten om de fout te vinden zou ik de decoder rechtstreeks verbinden met een utp netwerkkabel als het zich nog voordoet. 

Die netwerkkabel, als je die hebt, kun je gewoon over de grond voorlopig een tijd laten liggen en dan kun je al zeker weten of het door de adapters komt.

Nu moet ik wel zeggen dat er hier al heel veel zijn die op het forum dergelijk fouten gemeld hebben met plc adadpters, dus de kans is groot dat je het daar al moet gaan zoeken maar als je de test kunt doen met een voorlopige netwerkkabel ben je tenminste zeker of het van daar komt.

krijg net weer een man van proximus aan de lijn die zegt dat die adapters ‘rotdingen’ zijn en dat ze die ook niet meer leveren en hij zegt dat met  draadloze WIFI-booster ik geholpen zou moeten zijn…..

Het is wel zo dat het pas rotdingen zijn als je er zelf mee problemen ondervindt 😉

Het hangt er ook van af hoe je elektrische installatie door stoorsignalen vervuild is, bijvoorbeeld zijn er veel die zeggen ik heb het meest last ‘s avonds

Wat je ook moet vermijden is van de plc’s te voeden via stopcontactenverlengdoos zo ook zijn er die al problemen gehad hebben als ze een netlader in een stopcontact steken dichtbij een stopcontact waar de adapter insteekt enz…

Er zijn er dus ook heel veel die geen problemen ondervinden met deze adapters en zeker de recente versies die al wat beter presteren ….

Nu klopt het dat proximus geen PLC adapters en wifi bridges meer leveren en enkel nog de wifibooster die ze verhuren.

Nu werken die boosters over het algemeen wel goed maar je moet dan wel zien dat deze ook weer niet te ver van de bbox opgesteld moet worden of te veel hindernissen zoals muren moet door kruisen, het voordeel is wel als je er hinder van ondervindt of vaststelt dat het ook niet optimaal werkt dat je deze ook direct kunt opzeggen aangezien je ze huurt.

 

voor een IT/Techno-leek als ik is dit allemaal heel stresserend. Ben helemaal niet thuis in de materie en heb al hartkloppingen als ik proximushelpdesman/vrouw aan de lijn heb :-) ! Hopelijk helpt de booster, hij zal in zelfde kamer staan als de modem/bbox , zo’n vier meter verwijderd aan de overkant. Prettige avond verder. 

Dan zou in dit geval de booster inderdaad geen enkel probleem mogen geven.

voor u ook nog een gezellige avond verder.