Vraag

Probleem met Cloud op 2 pc's

  • 30 December 2019
  • 12 reacties
  • 154 Bekeken

Ik heb een werk-laptop en een desktop thuis. Wanneer ik bestanden in de cloud opsla, krijg ik niet alle bestanden te zien op de andere pc, zelfs na synchronisatie van beide. Geen idee hoe dit zou komen?


12 reacties

louter ter info: normaal kan er nog iemand van proximus zelf hier langskomen tot 22u, anders zal het voor morgen zijn.

Reputatie 6
Badge +3

In de cloud kunnen er ook restricties opgelegd worden door uw werkgever dat enkel op vooraf bepaalde systemen zoals een werklaptop bestanden gesynchroniseerd kunnen worden. In office 365 heet dit data loss prevention en ook conditional access.Waar zijn de bestanden opgeslagen is dit in OneDrive?

Ik heb een werk-laptop en een desktop thuis. Wanneer ik bestanden in de cloud opsla, krijg ik niet alle bestanden te zien op de andere pc, zelfs na synchronisatie van beide. Geen idee hoe dit zou komen?


als je thuis  kijkt op http://proximuscloud.be zie je dan al je opgeslagen bestanden met je pc 

en als je met de laptop thuis kijkt op http://proximuscloud.be zie je ze dan niet alle opgeslagen bestanden.

Louter als bijkomende info moet ik er wel bij zeggen dat er nog regelmatig problemen gemeld worden met proximus  cloud synchronisatie tussen verschillende toestellen en dit zijn dan wel geen toestellen van op het werk.
Best kunnen de mensen van proximus ook morgen eens bij hen kijken of alles oké is met je proximuscloud instellingen.

Reputatie 7
Badge +3

@Stijn37 

we hebben dit doorgestuurd naar IT, we houden je op de hoogte.

 

Geert

Bedankt voor de reacties allen,

inderdaad, het zou kunnen liggen aan de restricties van mijn werk-laptop, maar ik heb geen idee hoe ik dit kan controleren…

De vraag over OneDrive begrijp ik niet… mijn pc-boom ziet er als volgt uit:

 

 

Wanneer ik op ‘Proximus Cloud’ de eigenschappen bekijk, staat er dat er opgeslagen wordt op de C-schijf onder ‘users’ enz

sorry , ik dacht dat het om een werk laptop ging en een PC thuis, dus mijn vraag of je thuis ook alle bestanden kon zien met die van je werk was een beetje moeilijk om de werk PC mee te sleuren naar huis :slight_smile:

In office 365 heet dit data loss prevention en ook conditional access.Waar zijn de bestanden opgeslagen is dit in OneDrive?

Dit was gewoon een ander voorbeeld  

Oei, ik gebruik pc en laptop los door elkaar, bij deze gecorrigeerd,

 

ik heb inderdaad een vaste pc thuis en werk-laptop. Ik heb geen VPN-verbinding, dus ik kan niet alle bestanden zien

Ja, als je via vpn werkt dan is het precies alsof je op het werk zelf zit.

Wat ik bedoel is niet over vpn te werken maar dat je met je werklaptop thuis eens met een browser inlogt op 

http://proximuscloud.be om vast te stellen of je dan alle bestanden wel ziet.

 

Reputatie 6
Badge +3

Of er al dan niet een restrictie is zal je moeten navragen bij de IT-dienst van uw werkgever. Maar wacht eerst nog af of het geen synchronisatieprobleem is bij Proximus zelf. Zoals Martin zei, probeer eens thuis in te loggen op je privé pc met de log-in gegevens van uw werk. Indien er geen restricties zouden zijn dan zou je uw werkbestanden moeten zien staan. Dat van OneDrive was inderdaad een voorbeeld. Dat is de eigen cloud oplossing van Microsoft. Hetzelfde eigenlijk als wat Proximus aanbied als Proximus Cloud.

Ik heb bovenstaande geprobeerd en kan inderdaad inloggen op beide pc’s en zie de bestanden staan

Is het mogelijk dat ik ingelogd ben op beide pc/laptop? wanneer ik naar proximuscloud.be ga kan ik om een of andere reden niet afmelden… ik doe het maar het scherm refresht en ik zie de bestanden nog steeds staan….

Het kan inderdaad dat je ingelogd blijft zelf na je op uitloggen geklikt te hebben als je de browser afsluit en een tijd wacht zal je terug moeten inloggen denk ik, als ik uitlog van proximuscloud.be heb ik net het zelfde voor dus geen zorgen over maken zou ik zeggen.

PS: Je zou ook ondertussen eens op je werk kunnen proberen via de webbrowser > http://proximuscloud.be  

NB: je zou ook kunnen proberen in je browser als die open staat van de cookies te wissen om te zien of je dan moet terug inloggen om op de proximuscloud te gaan

druk de volgende toetsen samen in 

CONTROL+SHIFT+DELETE 

dan kun je daar zien wat je allemaal kunt wissen o.a. cookies enz...

 

Reageer