Vraag

probleem aansluiting

  • 14 December 2019
  • 7 reacties
  • 408 Bekeken

Zijn er hier nog mensen die problemen hebben als nieuwe klant bij Proximus voor de aansluiting in orde te krijgen . Op 28/09/2019 online een aanvraag gedaan voor aansluiting tv en internet . Op 11/10 is technieker langs geweest maar die kon hier niet veel doen omdat er blijkbaar problemen waren met de lijn . Er moesten lassers komen om een nieuwe lijnkabel te trekken vanaf de straat tot in huis . Afspraak gekregen op 4/11 t’s 8h en 17h . Mij terug een dag verlof genomen maar die dag niemand gezien . Om 16h30 telefoon gekregen dat lassers niet meer konden langskomen . Dan niets meer gehoord tot 24/11 dan kreeg ik een berichtje dat ze op 6/12 de lassers gingen komen . Mijn man heeft hem dan dag verlof genomen . De lassers zijn idd die dag gekomen en hebben de nieuwe lijnkabel tot binnen getrokken maar merkte op dat er storingen op de lijn zat en dat er eens nog een technieker moest langskomen om die storing weg te werken . Ok geen probleem we hadden nog tv en internet bij ons vorig provider . Maar op 10/12 plots geen internet en tv meer dus ik belde naar mijn vorige provider die meldde mij dat Proximus de opzegging had doorgevoerd . Heb dan direct naar Proximus gebeld en ik vertelde wat er aan de hand was . Dat enkel lijnkabel nog maar getrokken was maar er problemen was met de lijn en waarom ze mij dan al hadden laten afsluiten , ze zeiden doodgewoon ja misverstandje van technieker dit had nog niet mogen gebeuren . We zullen zo rap mogelijk iemand sturen om dit op te lossen en modem en digibox aan te sluiten . Op 11/12 is er dus een technieker geweest en alles geïnstalleerd maar probleem met lijn heeft hij niet kunnen oplossen omdat hij daarvoor niet bevoegd was nochtans wist Proximus wat het probleem was . Heb dan in de namiddag nog terug gebeld en daar zeiden ze er een andere technieker moest komen voor ons probleem op te lossen . Ik heb toen wel gevraagd of ze dat normaal vinden dat wij door hen schuld zonder internet en tv zitten en dat mijn in de examen zitten en bepaalde leerstof van smartschool moeten halen voor hun les te kunnen leren . Ik heb dan met mijn persoonlijke hotspot (mijn eigen 4g data om internet gegaan ) ze gingen een compensatieregeling regeling treffen en mij onbeperkt data laten gebruiken tot eind van de maand . Ik zei toen dat mijn mobiel telefoon van werk is maar dat het ook van Proximus is . Ok zei de dame aan de lijn wat is uw nummer en wij gaan dat in orde brengen binnen de twee uur is dat ik enkel mijn gsm eens moest uitleggen en dat ik dan een infinity teken ging zien en dan het dan ok was . Na drie uren nog niets te zien dus nog eens terug gebeld natuurlijk weer een ander persoon aan de lijn dus weer heel de uitleg mogen doen en dat ik toch zekerheid wou dat ik toch effectief onbeperkt internettoegang ging hebben ook voor tv te kijken via Proximus pixck. Die persoon zei dat het actief stond en dat het zeker in orde ging komen . Ik had de laatste persoon ook gevraagd dat ze dat om mail wou zetten met bevestiging dat ik onbeperkt internet tot einde van de maand . Ok geen probleem  ik zal u een mail sturen . Geen mail ontvangen die avond .  De volgende dag nog niets te zien om mijn mobiel. Ik terug gebeld en weer een ander persoon aan de lijn en die persoon zei dat dat niet ging omdat gsm abonnement om naam van mijn werk staat . Dus vorige twee personen hadden mij iets beloofd maar eigenlijk niet kon . Kennen die mensen eigenlijk hun job dan ? Wat als ik mij niet verder had geïnformeerd en gewoon om mijn 4g was blijven tv kijken en op internet zitten surfen had . Zal nogal een rekening gehad hebben zeker . Ok de laatste persoon heeft dan dan toch in orde kunnen brengen via mobiel van mijn vriend . (Waarvoor onze dank ) Dus konden we tv kijken en op internet . Maar dat is ook maar enkel op de momenten dat hij thuis is . De momenten dat hij er niet is is het surfen op eigen kosten . We hebben dan terug nieuwe afspraak gekregen voor deze morgen 14/12 t’s 8h-12h . Tegen 11h was hij hier om te horen dat hij hier niets kan komen doen dat er storingen zijn met de lijn en dat de lassers moesten komen . We hebben hem dan gezegd die zijn hier op 6/12 geweest en die hebben ons gezegd dat er een technieker dit moest oplossen . Dus hier stonden we dan weer . Direct gebeld naar Proximus en het uitgelegd , de persoon aan de lijn zei dat technieker dat wel heeft moeten kunnen oplossen en dat hij hem ging opbellen en hem terug te laten keren vandaag . De persoon aan de lijn ging ons terugbellen na een half uurtje met feedback wat er ging gebeuren . Na driekwartier nog steeds geen telefoon dus zelf maar weer gebeld en ja hoor weer een ander persoon aan de lijn en dus weer alles mogen uitleggen . Die heeft dan ook nog eens probleem bekeken en hij zei dat er toch een lasser moest komen euh wat zegt die nu die van daarnet zei iets anders weten ze wel met wat ze bezig zijn . We gaan een nieuwe afspraak  moeten maken zei hè , ok zeker heb geen andere keus dus plan maar in . Na enkele minuten zei hij dat er op woensdag een technieker gaat langskomen t’s 17h en 20h . Technieker zei ik daarnet zei je nog dat het een lasser moest komen . Ah nee toch niet is toch een technieker . Dus ik vraag mij eigenlijk af wie daar zit . Onze ervaring is alleszins veel beloven maar niet doen . Hij heeft ons nu verzekerd dat hij ons woensdag gaat bellen om 20 h ben eens benieuwd . Hoop echt dat het in orde komt mijn vriend en ik denk dat er eerder iets is met de lijn in de straat maar hè wij zijn wij . Dus tot nu toe geen goeie ervaring met Proximus als nieuwe klant . 


7 reacties

Louter ter info: Maandag pas komen de mensen van Proximus zelf hier terug langs op het forum, hopelijk kunnen zij dan meer info geven over de stand van zaken enz….

Reputatie 7
Badge +4

Het lijkt mij aangewezen dat Proximus-medewerkers op dit publieke forum bovenstaande technisch/commercieel probleem maandag eens nader bekijken teneinde verdere verrassingen en vertragingen in deze processie van Echternach te voorkomen

&

Best ook een commerciële tussenkomst vragen voor de periode vanaf 10/12

 

 

Proximus heeft blijkbaar geen zin om

hier op te reageren 

Momenteel wijzen de metingen inderdaad op een probleem bij de bekabeling in de wijkcabine. Een field technieker, die inderdaad voor woensdagavond staat gepland, zal dit probleem mogelijks al snel kunnen oplossen.

Reputatie 7
Badge +4

@WenzelR thanks

@Weynstje let’s keep fingers crossed (nooit wanhopen, na regen komt zonneschijn) & keep the community posted

 

 

En wat komt er dan eigenlijk na de zon ...:slight_smile:

De regen blijft de hier hangen 😔. Weer de verkeerde technieker over de vloer gekregen . Er moeten lassers komen. Maandag komen er lassers . Ben eens benieuwd . Dank u wel Proximus om weer eens de verkeerde te sturen . 

Reageer