PDP Identiteit

  • 12 October 2019
  • 16 reacties
  • 548 Bekeken

Ik ben al met de proximus diensten aan het bellen sinds 1 juli 2019 ! We zijn vandaag 12/10/19 en nog steeds NIKS opgelost !!!! Ik ben het zooooooo beu !
Mijn GSM wil in het buitenland NIET meer op het internet met mobiele data.
Steeds weer opnieuw de melding dat de PDP identiteit niet wordt geaccepteerd !
Bij Proximus zeggen ze steeds maar opnieuw dat alles ok is, dat het niet bij hen ligt. Ik heb alle mogelijke handelingen wel 100 keer opnieuw geprobeerd....pfffff wat nu ????
Nu kreegik de melding dat ze de tweede lijn zorg gaan inschakelen.
De mobiele data hier in België werkt perfect , enkel in het buitenland niet.
Het kan nu toch niet zijn dat dat zo lang aan sleept en nog steeds niet opgelost is ?
Mijn GSM is een iphone 7 , helemaal up to date ....

16 reacties

TUI: Maandag pas komen de Proximus medewerkers terug langs op het forum; die dan al je instellingen/eventuele blokkeringen kunnen natrekken ….
Wat een vervelend antwoord is me dat ! Maandag komen de medewerkers langs op het forum. Als ik zeg dat mijn telefoon roodgloeiend staat van al dat bellen en dat we nu al aan de 4de maand zijn ! Jullie denken van de klant soms echt dat wij idioot zijn en dat wij niks kunnen. Jullie stellen ons steeds maar weer dezelfde vragen, laten ons steeds maar weer dezelfde dingen proberen. het lijkt wel of jullie medewerkers van elkaar niet weten wat er al gedaan is en wat niet. feit is dat ik reeds 3 maand geen internet heb in het buitenland en dat ik daar reeds heel wat problemen door heb gehad wat betreft mijn werk !
Wij zijn nu 1 jaar verder en het is nog steeds dezelfde miserie !
Ook bij mij dezelfde problematiek !
Morgen zullen de mensen van Proximus je wel kunnen meer inlichtingen geven en sorry dat ik je met dit antwoord je niet heb kunnen verder helpen, want ik ben zelf niet van proximus, dus hoop ik dat ze uiteindelijk je probleem zullen kunnen oplossen.
succes,
Martin.

PS: In het weekend kun je wel bellen naar de helpdesk 0800 22 800, op het forum echter wordt je in het weekend niet verder geholpen, daarom dat ik dit wou melden en meer was het niet, en was het niet mijn bedoeling om je hiermee te vervelen.
Dank voor het antwoord Martin. En dank om mee naar oplossingen te zoeken, maar bellen naar de helpdesk en zo... je begrijpt dat na zo'n periode van aan het lijntje te worden gehouden, een mens genoeg heeft van al hun oplossingen die tot niets leiden.
Ik lees hier op het forum nog heel wat meldingen van mensen die hetzelfde voor hebben als ik. Het zijn berichten van soms wel drie jaar geleden waar je duidelijk leest dat die mensen niet werden verder geholpen ! Als ik dan moet lezen dat er geen oplossing werd gevonden en dat die mensen dan maar overgestapt zijn naar een andere provider ? Dan breekt mijn klomp helemaal ! Het frustrerende van dergelijk probleem is dat je dit dus enkel kan testen als je in het buitenland bent ! PDP identiteit kunnen we op geen enkele manier checken hier in België. Hoe dan ook vind ik het nu wel welletjes geweest. Ze gaan vanuit Proximus nu wel eens deftig uit de hoek mogen komen want dit is geen goede reclame voor hen !
PS voor de eventuele medewerkers van Proximus die na dit weekend deze berichtjes zouden lezen ;
1) ik heb een gloednieuwe sim kaart , ook op vraag van jullie , om uit te sluiten dat het daar aan zou liggen
2) ik heb alle mogelijke tests en instelllingen op de gsm doorlopen
3) de sim kaart in een ander toestel steken en uitproberen geeft dezelfde problemen, dus neen , het ligt niet aan mijn telefoon !
4) we hebben de test gedaan voor een hele boel providers in Nederland, Italië, Frankrijk
5) Er werd me verteld dat jullie vanuit Proximus al geprobeerd hebben van de blokkering eerst weer aan te zetten , en dan weer uit.... maar dat dit dus ook tot niets leidt. Blijkbaar BLIJF ik geblokkeerd maar zeggen jullie systemen van niet

WAT moet er nog gebeuren vooraleer jullie mij ernstig gaan nemen ?
Reputatie 7
Badge +4
Wij zijn nu 1 jaar verder en het is nog steeds dezelfde miserie !
Ook bij mij dezelfde problematiek !

Hi, wanneer was je voor het laatst in het buitenland ?
ik zie dat men afgelopen zaterdag nog een aanpassing heft uitgevoerd op je lijn
Ik was zaterdag in Nederland en belde van daaruit met Proximus. Maar ze vinden het probleem niet !
Reputatie 7
Badge +4
Ik was zaterdag in Nederland en belde van daaruit met Proximus. Maar ze vinden het probleem niet !
Ik neem hiervoor contact op met ons engineering team en hou je op de hoogte

Beste,
Is dit ondertussen bij u opgelost?

ik heb IDENTIEK hetzelfde probleem en dezelfde ervaring. Reeds van juni aan de gang. Ontelbare telefoontjes vanuit het buitenland, bezoek aan de Proximus-winkel enz. Nieuwe simkaart, andere iphone geprobeerd… geen oplossing.

Bepaald moment zelfs een volledige reset van de iphone gedaan, allemaal voor niets.


En vooral: men zegt steeds dat men zal terugbellen maar dat gebeurt gewoon niet!

louter ter bijkomende info, wat anderen hier al gepost hebben:

Wat er ook wordt aanbevolen als een mogelijke oplossing is de APN setttings invullen
bij MMS: 
https://www.helpforsmartphone.com/public/nl/apple/iphone-6/ios-11/guides/27/Set-up-MMS-Apple-iPhone-6
https://support.apple.com/nl-be/guide/iphone/iph3dd5f213/ios (dataroaming moet ingeschakeld zijn).
Probeer dit ook nog eens: 
https://support.vikingco.com/hc/nl/articles/202836041-Ik-heb-geen-mobiel-internet-Wat-moet-ik-doen- 
(natuurlijk moet je de APN van Proximus instellen).

Beste

de instellingen zijn ondertussen al wel 10 keer gereset via “herstel netwerkverbindingen” op de iPhone.   De instellingen voor Mms hebben volgens Proximus zelf trouwens geen invloed op het gewone datanetwerk in het buitenland…

Vanuit de “tweede lijn” bij Proximus gaan ze me al dagen terugbellen, maar daar komt gewoon niks van.  En zoals ik hierboven lees ben ik blijkbaar niet de enige....
 

Ik weet het er zijn er nog die deze instelleingen allemaal al gecontroleerd hebben zonder resultaat, maar ik wou het je toch maar meegeven als info, ik vraag mij trouwens af of dit niks te maken heeft dat roaming bij Proximus niet actief staat voor je simkaart? enfin ‘t blijft als buitenstaande gissen waar de fout juist zou kunnen zitten.

NB: Soms lukt het als proximus iets aanpast aan je profiel!

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://sites.google.com/site/inttvtf/home/pdp-identiteit

=

u wordt om redenen x, y, …. (zie bv. hierboven) niet geaccepteerd om het betrokken buitenlandse netwerk

de oorzaak ervan kan bij Proximus liggen, maar kan ook te wijten zijn aan de betrokken buitenlandse operator

bij roaming wordt er tussen Proximus en de andere operator (via signalisatie) gegevens uitgewisseld over welke diensten u kan/mag afnemen 

op basis van onderstaande voorbeeld: gegevens over de voor u toegelaten diensten zitten in “HLR” (home) en  info hieromtrent dient tijdelijk aan de VLR (visited) van de buitenlandse operator te worden verstrekt

https://www.electronics-notes.com/articles/connectivity/2g-gsm/network-architecture.php

 

 

@M_016 Op de bovenstaande informatie die je gepost hebt heeft Proximus het probleem kunnen oplossen:

De oorzaak was een roaming barring (blokkering mobiele data in het buitenland) die actief stond op je mobiel abonnement.
Een Proximus medewerker heeft deze vanmorgen, na je privébericht, verwijderd.

Reputatie 7
Badge +4

@ Martin

thanks dus er is nog ergens anders een andere post van de auteur hieromtrent terug te vinden

misschien best een verwijzing opnemen indien mogelijk

Reageer