Mobile Coverage Extender werkt niet naar behoren

  • 18 December 2019
  • 5 reacties
  • 121 Bekeken

en mobile coverage extender werkt nog steeds niet naar behoren.  Al 2 weken zo goed als geen dekking in huis….  met aanhoudend knipperende initialisatie “led”-jes.


5 reacties

Ter info: normaal als je de bbox/modem even 10 seconden zonder stroom gezet hebt (eerst volledig laten opstarten) en dan de MCE even reset door 10 seconden op het resetknopje te drukken en het dan niet in orde komt wordt er door proximus voorgesteld om een technieker te sturen

Reeds tietallen keer ge-reset. Echt wel. En zelfs in de juiste volgorder. Namelijk eerst de bbox, dan alle netwerk routers en daarna nog eens de mce……    het probleem is gewoonweg dat proximus geen stabiel 3g en 4g netwerk aanbied. Nog in de buitenlucht , noch via de bbox en de mce. Dit is gewoonweg niet acceptabel.  Zelfs na resetten duurt duurt het vaak uren vooraleer er terug telefonie netwerk tot stand komt.   Het is duidelijk dat de oorzaak niet aan de toestellen ligt, maar wel aan firmware updates en netwerkstoringen bij proximus.   Dat zal je als klant natuurlijk niet te horen krijgen. Het is gewoon frustrerend als technicus om vast te stellen dat de oorzaak niet ligt bij je eigen apparatuur, dan wel bij de telefonieoperator. Ik verwacht als klant alleen maar dat men mij verwittigd dat er problemen zijn met de lijn omwille van onderhoudswerkzaamheden. Niet dat men mij alsnog naar een proxy winkel stuurt om een nieuw toestel te halen wat opnieuw niet blijkt te werken.  Let wel, enkele uren later( na 6 uur ) werkte alles terug naar behoren. de werkzaamheden door proximus waren duidelijk afgerond.   

als je buiten staat met je mobiel toestel is de 4G ontvangst dan ook slecht.

3op 4 keer niet slecht. Maar Onvoorspelbaar 😞.  

Zoek er niet achter. Het ligt aan proximus zijn onderhoudswerken en het dichtknijpen van bandbreedte tijdens de vakantieperioden (dat is een ander probleen dat ik de voorbije 2 jaar ondervonden heb).  Het is blijkbaar zinloos om naar de technische dienst te bellen.

 

De bandbreedte wordt niet dichtgeknepen tijdens vakantieperioden. Waaraan merk je dit precies? Heb je hier toevallig speedtests van e.d.?

Als resets van de MCE niet helpen, dan zal er inderdaad een technieker moeten langskomen. Op wat voor dagen en tijdstippen ben je hier meestal voor beschikbaar? 

Reageer