Skip to main content
Vraag

Google play store aankoopprobleem


beste,
ik heb toch al paar maanden problemen om aankopen te doen in de play store
telkens als ik iets wil aankopen en ik tik op facturering via proximus dan laad het even en erna krijg ik de melding: uw account komt niet in aanmerking voor mobiel betalen
neem contact op met uw mobiele provider (OR-DVASA2-02)
hoe kan ik dit oplossen?
mvg

11 reacties

Martin
  • 33455 reacties
  • 12 januari 2019
lukt het niet door de aankoopmethode eerst te verwijderen en terug toe te voegen
> https://support.google.com/googleplay/answer/4646404?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=nl

mss een gelijkaardig probleem zoals hier aangehaald
> https://forum.kpn.com/android-smartphones-tablets-20/google-play-apps-betalen-via-factuur-niet-geschikt-432484

  • Auteur
  • Apprentice
  • 8 reacties
  • 12 januari 2019
ik heb dit geprobeerd maar ik kan de methode niet toevoegen door de foutmelding
ik heb ook al eens contact opgenomen bij google maar zij zeggen dat de fout niet bij hun ligt
mijn vriendin heeft ook proximus en kan perfect via proximus betalen in de play store
heeft proximus misschien bij mij iets geblokkeerd of ergens een instelling dat verkeerd staat?

Martin
  • 33455 reacties
  • 12 januari 2019
dat zou iemand van het proximus team zelf eens moeten natrekken, maar ik weet niet wanneer ze hier op het forum nog gaan langskomen, hopelijk zijn ze nog niet aan het staken 😉 ☺️
PS: morgen op zondag komen die normaal gezien nooit langs op het forum
je kunt altijd nog eens aanporren door hen een Privébericht te sturen (klik hier)

  • Auteur
  • Apprentice
  • 8 reacties
  • 12 januari 2019
haha ja anders moet ik woensdag eens aan hun vragen 🙂

Martin
  • 33455 reacties
  • 12 januari 2019
ik heb hierboven nog iets onder PS: toegevoegd

  • Auteur
  • Apprentice
  • 8 reacties
  • 12 januari 2019
ah oke vriendelijk bedankt 🙂

  • Auteur
  • Apprentice
  • 8 reacties
  • 17 januari 2019
beste,
ik heb 5 dagen geleden deze vraag gesteld aan het proximus team maar ze hebven nog steeds niet geantwoord kan ik ze ook telefonisch bereiken?

Martin
  • 33455 reacties
  • 17 januari 2019
rechtstreeks telefonisch in contact komen met iemand persoonlijk van het Proximus team kun je niet wel kun je de technische dienst opbellen op 0800 22 800 ofwel nog eens via privébericht ze terug eens aan herinner dat je nog geen antwoord gekregen hebt op je eerste privébericht en ook niet op je forumpost
>
https://nl.forum.proximus.be/myproximus-app-web-16/google-play-store-aankoopprobleem-46614

Is dit opgelost geraakt? Bij mij werkte het. Ik had het dan tijdelijk verwijderd maar toen ik het weer wou toevoegen kreeg ik error OR-DVASA2-03

AntonellaD
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 3219 reacties
  • 17 september 2019
Dag Wilf92,
Dit gaat over het gsm-nummer dat ik kan terugvinden in je profielgegevens?
Op dit nummer staat de optie M-commerce, dat mobiele betalingen mogelijk maakt, actief.
Groetjes,
Antonella

AntonellaD
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 3219 reacties
  • 17 september 2019
UnwindingThree8 schreef:
Is dit opgelost geraakt? Bij mij werkte het. Ik had het dan tijdelijk verwijderd maar toen ik het weer wou toevoegen kreeg ik error OR-DVASA2-03

Ook voor het gsm-nummer dat ik kan terugvinden in jouw profielgegevens staat de optie M-commerce actief.
Groetjes,
Antonella