Beantwoord

Casten met nieuwe tv app


Sinds de vernieuwde tv app geinstalleerd is kan ik niet meer casten naar de chromecast terwijl dit bij de vorige app probleemloos ging .
icon

Beste antwoord door ThomasP 24 July 2018, 15:03

Bekijk origineel

37 reacties

Ik zit er inderdaad ook ongeduldig op te wachten, maar natuurlijk mag je niet vergeten dat de medewerkers ook maar de antwoorden die ze van hoger hand (bevoegde diensten enz....) vast krijgen kunnen doorgeven ! en uit ervaring met proximus weet ik dat exacte datums nooit doorgegeven worden en dat binnenkort ook soms heel ruim moet geinteerpreteerd worden ☺️
Reputatie 7
Badge +6
Bart, ik begrijp je ergernis maar al te goed. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk terug te implementeren. Ik weet ook dat dit wat vreemd klinkt, 4 maanden later, maar helaas is niet alles even eenvoudig. Meer details kan ik je helaas niet geven omdat onze ontwikkelaars er nog steeds mee bezig zijn.

Ter info, alle Proximus support medewerkers hebben de status "Support medewerker" achter hun naam. Hierdoor kan je ze herkennen.
Intussen december. Het najaar is alweer voorbij.
Dan schrikken ze ervan dat de mensen massaal afstappen van klassieke tv en de kijkuren verschuiven naar Netflix en Youtube. Hoe komt dat nu toch?
Reputatie 7
Badge +1
Nu ook niet weer doen alsof " iedereen" alles cast vanop zijn smartpone/tablet naar TV...Je kunt ok gewoon opnemen, met TV replay kijken en zo. En verschillende zenders (VRT Nu, Stievie, VTM, Vier enz.) bieden ook mogelijkheden om te casten naar TV. Ik zal blij zijn als het casten terug geïntegreerd is in de app., maar daarom afhaken is voor mij een brug te ver. Maar ieder zijn meug natuurlijk.
Het zal zeker niet de enige reden zijn. Ik sprak uiteraard niet voor jou persoonlijk maar over de algemene kijkcijfers, die boekdelen spreken.
Het feit dat je inderdaad bij al die zenders Apps hebt die het wel kunnen is dan ook juist eerder een aanfluiting naar proximus dan een verdediging.
mss krijgen we het terug als mooie kerst- of nieuwjaarscadeau ☺️
NB: laatste melding was dat het voor jan 2019 zou zijn, ben benieuwd!
Bart1973 het najaar start op 22 of 23 september en duurt tot 21 december. Groeten Els

Zeer mooi zo een belachelijk antwoord voor een proximus medewerker.
Het najaar is voorbij en de chromecast ondersteuning is er nog steeds niet.

Incompentente medewerkers hier op dit forum.
Klanten klagen al maanden, maar er gebeurt gewoon niets.
laatste bericht van PX was 'januari 2019'
De chromecast optie zal binnenkort opnieuw beschikbaar komen in de nieuwe Proximus TV app.

Schreef de Proximus 6 maanden geleden aan Thomas, en nog.... is niets in orde gekomen wat casting betreft.
Mogen wij de betalingstermijn op de facturen van Proximus ook interpeteren als de ,binnenkort van Proximux op service vlak naar de klant toe.
Proximus geef eens een belletje naar CISKO en vraag hun om de Apple support dienst mee te betrekken in dit casting probleem en binnen de 48:00h is alles opgelost. Zo lossen wij dat op in de privé bedrijven als we een casting probleem hebben.
Men wordt inderdaad aan het lijntje gehouden. Lijkt me toch geen 4 maanden werk om een module die eerder actief was opnieuw te implementeren in de app. Vorige maand voor een ander probleem gebeld en ik kreeg iemand aan de lijn waarvan ik dacht dat hij wel goed wist waarover hij het had. Na mijn probleem vroeg ik terloops of hij wist wanneer het casten opnieuw werd geactiveerd. Hij viel heel hoog uit de lucht en had hier nog nooit van gehoord 😲 moet ik even aan een collega vragen. Na 10 minuten komt hij terug en zegt hij: "die weet het ook niet maar misschien eens op eBay kijken". Ik dacht even dat het verborgen camera was maar dat was het niet. Ik zeg dat het niet om een Chromecast ging maar om het casten zelf maar voor hem werd het alleen maar onduidelijker. Waarmee ik wil zeggen dat ik het erg jammer vind dat zo'n mensen op een helpdesk zitten... Hopelijk moeten zij het casten niet terug werkend maken want dan vrees ik ervoor ??
Hallo,
Ik neem aan dat de Proximus App ontwikkelaars een plan maken met wat ze gaan implementeren in welke release en tegen welke datum. Je kan een feature zoals Chromecast niet blijven opschuiven, me dunkt.

Vraag dus aan Proximus: wanneer is deze feature nu eigenlijk gepland en wanneer zal de app versie, die dit ondersteunt, gereleased worden?
Groeten.
Functie om te casten is er om commerciële redenen denk ik opzettelijk uitgehaald. Voor ontwikkelaars is zoiets implementeren een fluitje van een cent, maak mij niks wijs. Het werd tijd, in het tijdperk van smart tv's, dat ze de decoders overboord gooien. Waarom geen app op de smart tv met toegang tot het volledige aanbod, scheelt ons als klanten minder elektriciteitsverbruik en huurkosten aan de decoder? Of gebruik de CI+ kaart zoals in Nederland toegepast wordt. Er kan zoveel meer anno 2019...

Reageer