Vraag

Youtube bekijken op tv

  • 26 December 2018
  • 11 reacties
  • 621 Bekeken

Reputatie 3
Badge
Ik heb de laatste tijd nogal problemen om youtube te raadplegen op mijn tv ,duurt lang voor de pagina geladen is,kan geen keuze maken wat ik wil doen ( bv muziek, film,enz....),met de zoek functie kan ik wel namen ingeven maar als ik klik op zoeken doet die niets.
Is er iets mis met de configuratie,iets verkeerd geinstalleert,werkt het misschien gewoon niet meer.
Philips smart tv met de laatste versie van software.
Ik ben met dit soort zaken niet zo vertrouwd en hoop dat iemand op dit forum mij kan helpen.

11 reacties

is je tv verbonden met een netwerkkabel of verbonden via wifi met de proximus Bbox3.
Ervaar je ook dit zelfde probleem als je bv via laptop of pc YouTube pagina raadpleegt.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Ronaldo,

Werkt youtube wel op je smartphone of tablet?

Groeten Geert
Reputatie 3
Badge
@ Martin alles is draadloos en staat dus in verbinding met Bbox3.Via pc en laptop geen enkel probleem.
@ Geert ik ben niet in het bezit van smartphone of tablet.
Staat je TV ver van de bbox want als het op de zelfde plaats met de laptop ook gaat waar je TV staat zou dit normaal geen probleem mogen zijn, ik ga in de veronderstelling uit dat het zowel bij je TV als laptop over een wifi-2.4 verbinding gaat want op wifi-5.0 heb je minder kans op storingen van bv wifi signalen in de buurt. Ik weet nu niet of je op je TV ook voor Wifi-5.0 kunt kiezen ipv wifi-2.4
Reputatie 7
Badge +4
indien dit een app is op de tv kan je even proberen deze gewoon te herinstalleren
Reputatie 3
Badge
@Martin Bbox staat boven samen met pc,laptop word enkel beneden gebruikt waar ook de tv staat.
Indien ik op tv voor wifi 5.0 kan kiezen moet ik dan alles op wifi 5.0 zetten( laptop,enz...)of mag de rest op 2.4 blijven staan.
Van jonathandr heb ik een tip gekregen om de app te herinstalleren,die app stond er reeds op als ik tv gekocht en aangesloten heb.Maar hoe moet ik deze terug installeren vind nergens iets terug om app toe te voegen ,zoals ik eerder heb gemeld ben ik niet zo vertrouwd met die zaken.
de rest mag blijven staan op wifi-2.4.
Reputatie 3
Badge
@Martin weet ge ook toevallig hoe ik die app terug installeer vind die nergens terug in de app galerie
bij zoeken vind hij die ook niet.
bij specificaties van mijn tv staat er wifi 802.11 b/g/n geinstalleert wat wil dat zeggen.
Hoe je de app moet terug installeren op een smart TV weet ik zo niet direct.

wifi 802.11 b/g/n : in het kort dwz zeggen dat je wifi netwerkkaart deze normen (n, g of n) ondersteunt en deze normen kunnen ook andere wifi snelheden aan
zie ook bv deze uitleg https://nl.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11


ergens op je tv moet je kunnen aangeven welke wifi signaal je kiest van de bbox3

dus je hebt de keuze uit wifi-2.4-xxxx en wifi-5.0-xxxx maar daarvoor moet je wifi netwerkkaart die 5GHz band ondersteunen om het wifi signaal met SSID = wifi-5.0-xxxx te kunnen selecteren.

dus als je tv werkt via 2.4 zal SSID=wifi-2.4-xxxx geselecteerd staan
Reputatie 3
Badge
Opzoekwerk bij philips leerde mij dat mijn tv de youtube app niet meer ondersteund voor tv's tot het jaar 2012 dus mijn tv is te oud om de app te gebruiken.Philips raad dan aan om Google Chroomcast of Amazon fire tv stick te gebruiken.Bij modellen 2013,2014,2015 kan men de youtube app nog omzeilen zodat die terug werkt.
Bij youtube openen via internet op tv word de pagina wel geladen maar verder kan ik niets doen,
bedankt voor de feedback, ik gebruik inderdaad ook een google chrome cast HDMI dongle hiervoor op mijn TV.

Reageer