Skip to main content
Vraag

WiFi signaal ok maar geen internet, wel meldingen (Whatsapp/Gmail...) die binnenkomen

  • August 4, 2018
  • 5 reacties
  • 2126 Bekeken

Hello!

WiFi signaal wordt perfect uitgezonden, maar op geen enkel toestel (laptop/smartphone) is surfen op het internet mogelijk. Meldingen van o.a. Whatsapp komen wel binnen, enkel blijven afbeeldingen lange tijd laden. Sommige andere apps (Instagram) geven soms geen problemen. Via laptop komt er niets van internet door.

Enig idee aan wat dit zou kunnen liggen?
Dinsdag komt er een technicus langs maar dat is wat laat, probleem doet zich al voor sinds donderdag. Router meermaals herstart, hard reset gedaan, toestellen herstart...
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • August 4, 2018
hi

Aangezien je wel meldingen van whatsapp binnenkrijgt ben je op zich wel al verbonden met je network en krijg je ook signaal door.
je kan even proberen om 1 van de laptops te verbinden via kabel,zo ben je zeker dat het geen wifi probleem is

Als je ons via prive je lijnnr of klantennr kan doorgeven kunnen we je verbinding ook verder nakijken

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Mvg

Martin
  • August 4, 2018
terwijl je met een laptop over netwerkkabel verbonden bent met de bbox, kun je eens de speedtest.net doen om een idee te hebben van je internetsnelheid die je haalt. Of als je smartphone de wifi-5.0- ondersteunt mss zo eens proberen om te zien of het een wifi-2.4- probleem is, deze band is ook zeer bezet en dus veel kans dat die gestoord wordt, in dit geval eens een ander wifikanaal instellen op je bbox.
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_surftrouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de-modem.html
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_app/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/verbeter-uw-wifi-met-de-home-optimizer-app.html

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 4, 2018
Bedankt voor de suggesties!
Spijtig genoeg ook geen resultaat via kabel, ook niet op 5.0...

Proximus heeft al naar de lijn gekeken (test) maar alles leek in orde te zijn...

Martin
  • August 4, 2018
heb je de bbox al eens een reset laten uitvoeren door 20 seconden het verzonken reset knopje een 20tal seconden in te drukken en laten opnieuw opstarten. En dan eens met je laptop verbonden met netwerkkabel de sprrdtest.net uitvoeren terwijl je wifi uitzet op je bbox (door op wifi knopje vooraan te drukken) en anders ook niks verbonden is met je bbox.

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 5, 2018
Dat laatste ook gedaan, maar geen verbetering 😞