Aangezien ik in mijn woning helemaal geen gsm ontvangst heb vanwege de gebruikte isolatiematerialen, vroeg ik me af waar Proximus staat met de mogeljjkheid om de optie wifi calling op iOS te activeren.
Ik heb hieromtrent al een tijdje geleden contact opgenomen en toen was men er mee bezig, maar ondertussen zijn we al meer dan een jaar verder en dit is nog steeds niet mogelijk. Ook de ontvangst is nog steeds onveranderd.
Wat is hiervan de status en wanneer kan ik de introductie hiervan verwachten
Momenteel behelp ik mij met Whatsapp, Skype, Facetime etc maar het zou natuurlijk het messt ideaal zijn om gewoon op mijn gsm nummer bereikbaar te zijn.
Bladzijde 1 / 2
Ik begrijp niet goed als je zegt " Ook de ontvangst is nog steeds onveranderd " maar dat kan toch moeilijk anders aangezien je zelf de reden aangegeven hebt namelijk:
" in mijn woning helemaal geen gsm ontvangst heb vanwege de gebruikte isolatiematerialen"
NB:
Wi-Fi calls wordt niet meer aangeboden en voorlopig zijn er ook geen plannen om dit te doen.
* werd blijkbaar jaren geleden om onbekend reden stop gezet > klil hier
" in mijn woning helemaal geen gsm ontvangst heb vanwege de gebruikte isolatiematerialen"
NB:
Wi-Fi calls wordt niet meer aangeboden en voorlopig zijn er ook geen plannen om dit te doen.
* werd blijkbaar jaren geleden om onbekend reden stop gezet > klil hier
@Martin
Buiten is de ontvangst ook niet al te best
Mocht er een iets betere dekking zijn zou het kunnen dat er alsnog ontvangst in huis is. Af en toe krijg ik 1 streepje, waarna alle missed calls berichten etc binnenlopen.
Had ik inderdaad ook gelezen.
Echter wel bizar dat ik in tussentijd toch nog met de Proximus Support diensten heb gebeld en dat men me toen wist te vertellen dat men er nog mee bezig was.
Buiten is de ontvangst ook niet al te best
Mocht er een iets betere dekking zijn zou het kunnen dat er alsnog ontvangst in huis is. Af en toe krijg ik 1 streepje, waarna alle missed calls berichten etc binnenlopen.
Had ik inderdaad ook gelezen.
Echter wel bizar dat ik in tussentijd toch nog met de Proximus Support diensten heb gebeld en dat men me toen wist te vertellen dat men er nog mee bezig was.
Nog Ter Info :
Er zijn kaarten bij * bipt.be en proximus.be beschikbaar die een idee geven van de kwaliteit van de ontvangst van het mobiel netwerk enz ......
* http://www.sites.bipt.be/
* https://www.lne.be/kaart-zendantennes
* https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_map_network_phone/particulieren/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/kaart-met-het-netwerkbereik.html
Om eventueel te weten te komen van Proximus of ze er weet van hebben dat er problemen zijn of dat ze weten waarom er problemen zijn en of er (al) aan een oplossing gewerkt wordt.
Stuur je mss best ook een privé bericht zodat dit verder kan opgevolgd worden door de bevoegde dienst.
Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Opslaan' = verzenden.
Er zijn kaarten bij * bipt.be en proximus.be beschikbaar die een idee geven van de kwaliteit van de ontvangst van het mobiel netwerk enz ......
* http://www.sites.bipt.be/
* https://www.lne.be/kaart-zendantennes
* https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_map_network_phone/particulieren/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/kaart-met-het-netwerkbereik.html
Om eventueel te weten te komen van Proximus of ze er weet van hebben dat er problemen zijn of dat ze weten waarom er problemen zijn en of er (al) aan een oplossing gewerkt wordt.
Stuur je mss best ook een privé bericht zodat dit verder kan opgevolgd worden door de bevoegde dienst.
Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Opslaan' = verzenden.
Ik begrijp Tdu heel goed. Ik heb ook een nieuwbouw met veel isolatie. Het gevolg is : buiten de woning : gsm ontvangst 5 op 5, binnen in de woning nauwelijks 1 op 5.
Kan worden opgelost door een Proximus Femtocell (Mobile Coverage Extender) te plaatsen, maar die eisen dat je internet ook bij Proximus zit. (wat bij mij dus niet het geval is en zolang Proximus in mijn regio geen Fiber To The Home zal aanbieden ook nooit zal gebeuren). Flauw, want dit is een pure protectionistische maatregel. Er is geen enkele technische reden waarom dat niet zou kunnen werken via de internet verbinding van een concurrent.
Het alternatief is dus Wifi bellen, hetgeen betekent dat, als je GSM merkt dat de verbinding met de provider niet meer goed genoeg is (binnen in huis dus) én er is een WiFi verbinding aanwezig, dat die dan overschakelt en alle gesprekken en SMS'en over WiFi laat lopen. Probleem van de slechte verbinding meteen opgelost met een minimum aan moeite.
Telenet doet het al. Orange zou ermee bezig zijn. Enkel Proximus zou categoriek "neen" hebben gezegd volgens dit artikel in Het Nieuwsblad (http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160329_02209479)
Het is natuurlijk wel een artikel van een kleine tweetal jaar geleden, dus ik hoop dat de ze bij Proximus ondertussen van mening zijn veranderd. Hun Mobile Coverage Extender is dus voor mij geen optie en bovendien ondersteunt het toestel enkel 3G en geen 4G. (wat ondertussen toch ook wel al belangrijk is)
Weet iemand wat meer info hierover? Is Proximus ondertussen ook al bezig met bellen over WiFi te implementeren?
Kan worden opgelost door een Proximus Femtocell (Mobile Coverage Extender) te plaatsen, maar die eisen dat je internet ook bij Proximus zit. (wat bij mij dus niet het geval is en zolang Proximus in mijn regio geen Fiber To The Home zal aanbieden ook nooit zal gebeuren). Flauw, want dit is een pure protectionistische maatregel. Er is geen enkele technische reden waarom dat niet zou kunnen werken via de internet verbinding van een concurrent.
Het alternatief is dus Wifi bellen, hetgeen betekent dat, als je GSM merkt dat de verbinding met de provider niet meer goed genoeg is (binnen in huis dus) én er is een WiFi verbinding aanwezig, dat die dan overschakelt en alle gesprekken en SMS'en over WiFi laat lopen. Probleem van de slechte verbinding meteen opgelost met een minimum aan moeite.
Telenet doet het al. Orange zou ermee bezig zijn. Enkel Proximus zou categoriek "neen" hebben gezegd volgens dit artikel in Het Nieuwsblad (http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160329_02209479)
Het is natuurlijk wel een artikel van een kleine tweetal jaar geleden, dus ik hoop dat de ze bij Proximus ondertussen van mening zijn veranderd. Hun Mobile Coverage Extender is dus voor mij geen optie en bovendien ondersteunt het toestel enkel 3G en geen 4G. (wat ondertussen toch ook wel al belangrijk is)
Weet iemand wat meer info hierover? Is Proximus ondertussen ook al bezig met bellen over WiFi te implementeren?
Ondertussen heb ik wat verder gezocht en wat blijkt? Orange adverteert er nog niet mee, maar ze bieden ondertussen wel al een Femtocell aan aan hun klanten, GRATIS. Het maakt bij Orange ook niet uit dat zij niet de internetprovider zijn. Het werkt met andere woorden ook als je zoals ik bij Telenet zit voor je internet.
Helaas voor Proximus, maar dit is voor mij een oplossing. Ik denk dat ik GSM abonnementen van mijn vrouw en kids (uiteraard, want de rest van het gezin heeft ook last van de slechte ontvangst) ga overzetten op Orange en bij hen zo'n Femtocell aanvragen. Ik vind het op zich wel jammer, want ik ben al 20 jaar Proximus klant, maar nu hebben ze me toch echt zelf in de richting van de concurrentie geduwd. Zo zie je maar dat al dat protectionisme niet loont... mensen zoeken toch een oplossing.
Helaas voor Proximus, maar dit is voor mij een oplossing. Ik denk dat ik GSM abonnementen van mijn vrouw en kids (uiteraard, want de rest van het gezin heeft ook last van de slechte ontvangst) ga overzetten op Orange en bij hen zo'n Femtocell aanvragen. Ik vind het op zich wel jammer, want ik ben al 20 jaar Proximus klant, maar nu hebben ze me toch echt zelf in de richting van de concurrentie geduwd. Zo zie je maar dat al dat protectionisme niet loont... mensen zoeken toch een oplossing.
Kan worden opgelost door een Proximus Femtocell (Mobile Coverage Extender) te plaatsen, maar die eisen dat je internet ook bij Proximus zit. (wat bij mij dus niet het geval is en zolang Proximus in mijn regio geen Fiber To The Home zal aanbieden ook nooit zal gebeuren). Flauw, want dit is een pure protectionistische maatregel. Er is geen enkele technische reden waarom dat niet zou kunnen werken via de internet verbinding van een concurrent.
Het alternatief is dus Wifi bellen, hetgeen betekent dat, als je GSM merkt dat de verbinding met de provider niet meer goed genoeg is (binnen in huis dus) én er is een WiFi verbinding aanwezig, dat die dan overschakelt en alle gesprekken en SMS'en over WiFi laat lopen. Probleem van de slechte verbinding meteen opgelost met een minimum aan moeite.
Telenet doet het al. Orange zou ermee bezig zijn. Enkel Proximus zou categoriek "neen" hebben gezegd volgens dit artikel in Het Nieuwsblad (http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160329_02209479)
Het is natuurlijk wel een artikel van een kleine tweetal jaar geleden, dus ik hoop dat de ze bij Proximus ondertussen van mening zijn veranderd. Hun Mobile Coverage Extender is dus voor mij geen optie en bovendien ondersteunt het toestel enkel 3G en geen 4G. (wat ondertussen toch ook wel al belangrijk is)
Weet iemand wat meer info hierover? Is Proximus ondertussen ook al bezig met bellen over WiFi te implementeren?
Proximus zal Wifi bellen nooit invoeren. Dit vanwege Mobile Coverage Extender die kost € 5 huur per maand. Tel uit de winst voor Proximus.
Hallo BartDG,
kan je mij je Proximus gsm nr hier doorgeven via deze link?:
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Groeten,
Aw
kan je mij je Proximus gsm nr hier doorgeven via deze link?:
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Groeten,
Aw
Bij deze gebeurd.
Grts.
Grts.
Hallo,
dossier nr 32852977 is hiervoor aangemaakt. De bevoegde dienst zal dit zo spoedig mogelijk oplossen en u ook nog terug contacteren hierover.
Alvast onze excuses voor het ongemak.
Groeten, Aw
dossier nr 32852977 is hiervoor aangemaakt. De bevoegde dienst zal dit zo spoedig mogelijk oplossen en u ook nog terug contacteren hierover.
Alvast onze excuses voor het ongemak.
Groeten, Aw
Ok. Binnen welk tijdsbestek mag ik een respons verwachten aub?
Thx!
Thx!
Hier net hetzelfde, kooi van faraday. Signaal op gsm max 1 blokje, betalen met BC binnen haast nooit mogelijk, we moeten dan op straat gaan staan met het BC apparaat.
Proximus is de beste hier qua ontvangst.
Orange zegt wel dat zij volledige dekking geven maar het signaal op gsm is nul, nul en Base ook = geen signaal.
Een wifi versterker helpt ook al niet veel.
Zo wonen is niet echt gezond. De living ligt ook op een dicht gebouwd perceel, ... tja ik heb dit door omstandigheden genomen op plan, de bouwheer was failliet , de bouw niet opgeleverd en mijn huur was opgezegd, ik zat vast.
Heb ook NOOIT zon. Lekker.
Ah ja... pffffttt
Proximus is de beste hier qua ontvangst.
Orange zegt wel dat zij volledige dekking geven maar het signaal op gsm is nul, nul en Base ook = geen signaal.
Een wifi versterker helpt ook al niet veel.
Zo wonen is niet echt gezond. De living ligt ook op een dicht gebouwd perceel, ... tja ik heb dit door omstandigheden genomen op plan, de bouwheer was failliet , de bouw niet opgeleverd en mijn huur was opgezegd, ik zat vast.
Heb ook NOOIT zon. Lekker.
Ah ja... pffffttt
het staat er los van maar toch op link gekomen voor betere wifi ontvangst, ga dat bekijken
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de-modem.html
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de-modem.html
Beste Peter,
Die link van jou heeft idd niets met mijn probleem te maken, want die dient enkel om wifi signaal te optimaliseren. Daar heb ik ook geen enkel probleem mee, want ik heb daar volledige controle over gezien ik mijn eigen router gebruik.
Mijn probleem gaat hem puur over de gsm ontvangst.
Die link van jou heeft idd niets met mijn probleem te maken, want die dient enkel om wifi signaal te optimaliseren. Daar heb ik ook geen enkel probleem mee, want ik heb daar volledige controle over gezien ik mijn eigen router gebruik.
Mijn probleem gaat hem puur over de gsm ontvangst.
Ik zou het toch hier eens melden:
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Dan kijken ze het persoonlijk na en contacteren je nadien ook.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Dan kijken ze het persoonlijk na en contacteren je nadien ook.
Heb ik ondertussen gedaan. Bedankt Peter.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Dan kijken ze het persoonlijk na en contacteren je nadien ook.
Heb ik ook gedaan. Komen dan met de kleine letters in hun contract dat het signaal afzwakt vanwege beton, dubbel glas etc. En PX heeft daar geen invloed op. Dit vertellen ze helaas niet bij het afsluiten van het contract. Enigste oplossing Mobile Coverage Extender aan € 5 huur per maand. Helaas wou dat ze dit gratis geven bij een PX GSM abo.
Je kan ook een gratis bezoek vragen, hun dienst ...
https://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/discover/altijd-dichtbij/happy-house.html
Mijn wifi is nu middels wel beter, gsm signaal niet maar ik gebruik mijn gsm haast nooit meer.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/discover/altijd-dichtbij/happy-house.html
Mijn wifi is nu middels wel beter, gsm signaal niet maar ik gebruik mijn gsm haast nooit meer.
Ik wist niet dat de happyhouse technieker ook kwam voor slechte GSM ontvangst in je woning?
Oeps ik dacht natuurlijk enkel aan het wifi signaal , ....
Antoon1 had wel een goed punt:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/producten/toestellen/mobile-coverage-extender.html
natuurlijk betalend...
https://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/producten/toestellen/mobile-coverage-extender.html
natuurlijk betalend...
Bij het toevoegen van één of meerdere Mobilus aan een Familus, krijgen we een Tuttimus. Dit leidt tot een aantal voordelen niet onbelangrijk :
Gratis bellen 24u/24 naar alle Mobilus GSM’s aanwezig in uw pack
De S Mobilus groeit van 1 tot 2 GB datavolume en kost nu €14 in plaats van €15
De M Mobilus krijgt 5 GB in plaats van 3 GB maar kan ook onbeperkt bellen naar alle netwerken.
De L Mobilus ziet zijn datavolume van 8 tot 10 GB stijgen maar ziet ook zijn prijs dalen van €40 naar €36.
""Als de technicus vaststelt bij het installeren van een Tuttimus met een Mobilus L dat bepaalde kamers in uw huis niet of slecht worden gedekt door het GSM-netwerk, installeert hij gratis een GSM miniantenne (Mobile Coverage Extender).
Als de technicus vaststelt bij het installeren van een Tuttimus met een Mobilus L dat bepaalde kamers in uw huis niet worden gedekt door Wi-Fi, installeert hij gratis een draadloze repeater (Wi-Fi Coverage Extender)..""
Gratis bellen 24u/24 naar alle Mobilus GSM’s aanwezig in uw pack
De S Mobilus groeit van 1 tot 2 GB datavolume en kost nu €14 in plaats van €15
De M Mobilus krijgt 5 GB in plaats van 3 GB maar kan ook onbeperkt bellen naar alle netwerken.
De L Mobilus ziet zijn datavolume van 8 tot 10 GB stijgen maar ziet ook zijn prijs dalen van €40 naar €36.
""Als de technicus vaststelt bij het installeren van een Tuttimus met een Mobilus L dat bepaalde kamers in uw huis niet of slecht worden gedekt door het GSM-netwerk, installeert hij gratis een GSM miniantenne (Mobile Coverage Extender).
Als de technicus vaststelt bij het installeren van een Tuttimus met een Mobilus L dat bepaalde kamers in uw huis niet worden gedekt door Wi-Fi, installeert hij gratis een draadloze repeater (Wi-Fi Coverage Extender)..""
En als er iemand van de huisgenoten bij een ander provider zit kan hij het ook vergeten!
https://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/producten/toestellen/mobile-coverage-extender.html
natuurlijk betalend...
Had dit toch graag gratis bij het abo gekregen. Maar kun je bij TN en Orange bellen via WiFi als je daar je volledig pack hebt.
Bij Telenet wel ja, bij orange komt het eraan (in Frankrijk hebben ze dit al en ze hebben het voor België ook aangekondigd). Ze moeten mij geen technieker sturen om te zien of mijn ontvangst goed genoeg is. Dat bepaal ik zelf wel. Ik sukkel er al jaren mee, dus ik zal het wel weten zeker?
Het is simpel: ofwel bieden ze wifi bellen aan (doen ze niet) ofwel plaatsen ze zo'n mobile coverage extender die dan ook moet werken op het Telenet netwerk en gratis is (en dus geen 5 euro/maand). Anders kunnen ze niet matchen wat orange mij wel aanbiedt. Jammer voor Proximus, maar dat is concurrentie en kan ik ook niet aan doen. En ze KUNNEN dat zeker matchen , maar ze gaan moeten WILLEN. Technisch is er geen enkele reden waarom dat niet zou kunnen.
Het is simpel: ofwel bieden ze wifi bellen aan (doen ze niet) ofwel plaatsen ze zo'n mobile coverage extender die dan ook moet werken op het Telenet netwerk en gratis is (en dus geen 5 euro/maand). Anders kunnen ze niet matchen wat orange mij wel aanbiedt. Jammer voor Proximus, maar dat is concurrentie en kan ik ook niet aan doen. En ze KUNNEN dat zeker matchen , maar ze gaan moeten WILLEN. Technisch is er geen enkele reden waarom dat niet zou kunnen.
Zelf bij de professionele (nog duurdere) versie van MCE kun je alleen gebruiken als je proximus als provider hebt.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.