Skip to main content
Antwoord

Welke versie afstandsbediening en decoder

  • October 9, 2018
  • 20 reacties
  • 1934 Bekeken

Verleden week een nieuwe decoder ontvangen voor mijn kapotte oude decoder. Ik heb de v5 mini gekregen. Daar er reklame gemaakt werd voor een afstandsbediening die je ook in een kast kon bedienen door ofwel radiofrequentiie ofwel door bluetooth heb ik terug de klantendienst gebeld die me wel onmiddelijk een andere afstandsbediening toestuurde. Dit was dan de versie 6.

Het lukt me niet deze afstandsbediening te koppelen. Krijg steeds de foutmelding “fout tijdens het instellen”. Ik zou wel graag ofwel de radiofrequentie ofwel de bluetooth kunnen gebruiken voor de decoder in een kast te kunnen plaatsen. Gaan deze versies niet bij elkaar ?

Beste antwoord door SamuelD

Eddy, op de V5 afstandsbediening is het ook mogelijk via radiofrequentie te werken , hiervoor heb je dus geen V6 afstandsbediening nodig; Bluetooth werkt enkel met de V6 decoder en dus niet met de V5 compact. Dus je zal wel degelijk een V5 afstandsbediening nodig hebben. Kan je even een privé bericht sturen naar Het Proximus Team met hierin nog even een korte beschrijving dan kijken we voor je hoe we dit best kunnen oplossen. Groeten, Samuel
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

20 reacties

Martin
  • October 9, 2018
De afstandsbediening van de V6 kent twee modes namelijk Infrarood en bluetooth.
Die van de v5 mini kent ook twee modes namelijk Infra rood en radiofrequentie.
Maar de V5 mini decoder kun je niet via bluetooth bedienen en daar zit je probleem dus.
De proximus medewerkers komen morgen terug op het forum en zullen je hierbij wel kunnen verder helpen.

ThierryW
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • October 11, 2018

  • Auteur
  • Apprentice
  • October 11, 2018
Reeds verscheide malen uitgevoerd. Krijg steeds de melding “ fout tijdenshet instellen. Het koppelen van de afstandsbediening is mislukt .....”
Groeten
eddy

Martin
  • October 11, 2018
Als ik het goed begrijp probeer je een remote van een v6 te koppelen via radiofrequentie aan een v5-mini decoder, dit kan in ieder geval nooit lukken.

  • Auteur
  • Apprentice
  • October 11, 2018
Dus verleden week een nieuwe decoder gekregen daar de oude stuk was. Naar klantendienst gebeld voor een andere afstandsbediening zodat ik de decoder in een kast kon zetten ( proximus maakt veel reklame om de decoder te verbergen in een kast). Deze week dus een nieuwe afstandsbediening gekregen doch zou volgens dit forum niet werken daar de versie verschillend is. Is er geen mogelijkheid om dit op te lossen ??? En weet proximus dit zelf dan niet bij opsturen nieuwe afstandsbediening. ?
Had duidelijk gezegd dat ik de decoder in de kast wou zetten

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • October 11, 2018
Indien Proximus medewerkers op korte termijn op dit publieke forum geen oplossing zouden aanreiken t.t.z. vervanging door de correcte v5 afstandsbediening (of omruiling van de decoder v5 mini naar de v6) kunt u uiteraard eerstdaags het volgende doen
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html
e-mail sturen - andere vraag - ik ken mijn nr - technische vraag - televisie - een klacht indienen webpagina rechtsonder mail ons

Succes

SamuelD
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • Antwoord
  • October 11, 2018
Eddy, op de V5 afstandsbediening is het ook mogelijk via radiofrequentie te werken , hiervoor heb je dus geen V6 afstandsbediening nodig; Bluetooth werkt enkel met de V6 decoder en dus niet met de V5 compact. Dus je zal wel degelijk een V5 afstandsbediening nodig hebben. Kan je even een privé bericht sturen naar Het Proximus Team met hierin nog even een korte beschrijving dan kijken we voor je hoe we dit best kunnen oplossen. Groeten, Samuel

Martin
  • October 11, 2018
Dus verleden week een nieuwe decoder gekregen daar de oude stuk was. Naar klantendienst gebeld voor een andere afstandsbediening zodat ik de decoder in een kast kon zetten ( proximus maakt veel reklame om de decoder te verbergen in een kast). Deze week dus een nieuwe afstandsbediening gekregen doch zou volgens dit forum niet werken daar de versie verschillend is. Is er geen mogelijkheid om dit op te lossen ??? En weet proximus dit zelf dan niet bij opsturen nieuwe afstandsbediening. ?
Had duidelijk gezegd dat ik de decoder in de kast wou zetten


Maar dat is toch geen probleem als je een v6 afstandsbediening gekregen hebt voor je V5 compact decoder te bedienen, dan kunnen ze gewoon deze omruilen voor een v5 compact afstandsbediening die in radiofrequentie mode kan werken, die sturen ze je dan op.
Anders vraag je het gewoon in een privébericht om deze te laten omruilen
Privébericht sturen (klik hier)

PS: mijn post en deze van Samuel hebben elkaar gekruist.
Maar zoals je ziet het komt wel in orde ☺️

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • October 12, 2018
Beste Eddy,

U kan deze laten toesturen op het gratis nummer 0800 22800.

Groetjes,Joël

  • Auteur
  • Apprentice
  • October 12, 2018
Beste

Prive mail gedaan naar het Proximus Team zoals voorgesteld door SamuelD. Wacht nog op antwoord.
Groeten
Eddy

  • Auteur
  • Apprentice
  • October 18, 2018
Beste

6 dagen gelden privé mail gedaan naar het Proximus Team, maar tot op heden geen antwoord. Isd het normaal dat het zo lang duurt. Precies zeer goede service.
Groeten

Martin
  • October 18, 2018
Tip: eventueel afwachten tot ze vandaag reageren, indien niet nog eens een privébericht sturen ter herinnering

ElsJ
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • October 18, 2018
Dag Eddy_040 zoals eerder al geschreven zou de afstandsbediening via radiofraquentie moeten kunnen werken kan u de afstandsbediening eens volledig resetten en ze dan opnieuw proberen in te stellen? Groeten Els

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_reset_rc/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-afstandsbediening-resetten.html

  • Auteur
  • Apprentice
  • October 18, 2018
Dag Els

Het is me nu ook niet gelukt met de link. Krijg steeds de melding “ fout tijdens het instellen. Het koppelen van de afstandsbediening is mislukt .....”. . Heb ook mail gestuurd naar Proximus Team.

Groeten
Eddy

ElsJ
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • October 18, 2018
eddy_040 u bent nu bij het proximus team, kan je de batterijen even uit je toestel halen decoder opnieuw opstarten batterijen terugplaatsen en nog eens de reset van de afstandsbediening proberen te doen aub. Groeten Els

  • Auteur
  • Apprentice
  • October 18, 2018
Hoi Els
Gedaan wat je aangeraden hebt. Spijtig genoeg steeds dezelfde melding.
Groeten Eddy

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • October 18, 2018
Hallo Eddy,

Ik zal je een nieuwe afstandsbediening (v5) opsturen. De aftandsbedieining van de V6 is inderdaad niet compatibel met de V5 decoder zoal Martin al schreef.

Kan je via PB een pickup punt doorgeven waar we deze mogen leveren, samen met een gsm-nr waarop we je kunnen verwittigen als ze is toegekomen.

https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • October 18, 2018
De v6 wordt op dit ogenblik niet meer verdeeld omdat er nog te veel problemen mee zijn. Ik zal dus toch je afstandsbediening vervangen ipv de decoder. Dit zal je een leukere tv-ervaring geven op de moment. Je zal een berichtje ontvangen op 0495**** als je pakketje is toegekomen.

  • Auteur
  • Apprentice
  • October 18, 2018
Bedankt

Groeten
Eddy

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • October 18, 2018
graag gedaan