Beste forumlezers,
Vorige jaar plaatste ik een verlanglijstje voor Proximus TV 2018. Ik was eens benieuwd wat daar allemaal van gerealiseerd is. (https://nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/mijn-verlanglijstje-voor-proximus-tv-in-2018-42309)
1. snelle, evenwaardige invulling voor de Nederlandstalige Entertainment Channel bundel naar evenveel zenders als de Franstalige bundel, ofwel een drastische prijsdaling van deze bundel tot er vervanging is.
Helaas is dit nog verergerd: AMC en Travel Channel verdwijnen. Discovery Channel en National Geographic Channel HD verhuisden naar het basisaanbod. Uit het basisaanbod is Food Network verdwenen.
2. twee-kanaal geluidspoor op onder andere arte en TF1 en alle andere zenders die dit aanbieden. Het feit dat die op France 2 en 3 zijn toegevoegd met de HD versies van de zenders, heeft er voor gezorgd dat we al vakereen film konden meepikken.
🔹 Dit is gerealiseerd. Zowel arte als TF1 kan je nu in version multilingue ontvangen.
3. TV5 Monde Europe toevoegen aan het aanbod: deze Franstalige zender biedt een groot deel van de programma's aan met Nederlandse ondertitels. Desnoods toevoegen aan de Entertainment Channel bundel
Niet gerealiseerd.
4. AMC en action in HD versie doorgeven: zou een sterke verbetering zijn van deze filmzender.
Niet gerealiseerd en de SD versie verdwijnt nu ook op initiatief van de zender.
5. de uitrol van de nieuwe V6 decoder die 4K mogelijk maakt en het toevoegen van youtube. Hopelijk ook Dailymotion
Die uitrol verloopt maar moeizaam en degenen die de decoder staan hebben, zien weinig van de apps. Zelfs de beloofde app voor BeTV is nog steeds niet klaar.
6. een app waar je zelf bepaalde internetstreams kan aan toevoegen, bvb. van internationale nieuwszenders
niet gerealiseerd
Wat vroegen de andere forumgebruikers?
BBC zenders in HD ==> niet gerealiseerd
ARD en ZDF in HD ==> niet gerealiseerd
🔹 Eurosport 1 HD naar basispakket ==> gerealiseerd
alles in full HD ==> niet gerealiseerd
replayfunctie verlengen naar 7 dagen ==> niet gerealiseerd
FRANCE O HD ==> niet gerealiseerd
STINGRAY I CONCERT HD ==> niet gerealiseerd, maar we kregen er Stringray Hits voor in de plaats 🤣
Meer zenders uit de betaalpakketten in de PX TV app ==> niet gerealiseerd
En wat verwachten we eigenlijk van 2019?
Hierbij in elke geval mijn lijstje:
🔸 Replay functie naar minstens 7 dagen, liefst 30 dagen
🔸 Uitbreiding Replay functie naar alle zenders, op zijn minst deze uit ons taalgebied
🔸 Een geagregeerde EN gebruiksvriendelijke interface à la MolotovTV waarbij zowel het live aanbod als het on demand aanbod zijn opgenomen zodat je niet telkens van kanaal moet wisselen, maar gewoon op de affiche van je programma klikt
🔸 Toegang tot alle streamingdiensten die legaal in België te verkrijgen zijn. Op zijn minst het kunnen toevoegen van hun apps op de box.
🔸 Last but not least: een waardige prijs voor de bundels. Entertainment NL is VEEL TE DUUR!
Misschien hebben de andere forumlezers nog ideeën of wensen?
Een fijn eindejaar aan iedereen 🌠 🍾 🎄
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.