Skip to main content
wij ontvangen telefonische oproepen van klanten die niet ons willen contacteren maar wel een andere horecazaak, hoe kan dit?
Ik kreeg ooit een nummer toegewezen dat ooit gebruikt werd door een garagist, i know the feeling.



Maar best toch eens contact opnemen met PX online via het contactformulier of via deze website.



https://nl.forum.proximus.be/members/het-proximus-team-51679



https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact_us/particulieren/welkom-bij-support/spaar-tijd-kom-snel-in-contact-met-de-juiste-dienst.html
Bijkomende info: Wel altijd rekening mee houden dat je bij het versturen van zo'n contact formulier je wel niet altijd direct een antwoord moet verwachten en het gemiddeld 10 dagen kan duren, hangt ook wat af van hoe druk ze het hebben.
Misschien helpt dit. Wel lastig als je een zaak hebt. Ben je zeker dat het geen stalking is of een flauwe plezante ? Misschien klacht neerleggen, de politie kan wel een en ander onderzoeken.

Staat het nummer op 1207 nog op een oude zaak die niet meer bestaat, ben aan het brainstormen.



https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_unwanted_calls_or_sms_fix/particulieren/welkom-bij-support/vaste-lijn/phonemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/ongewenste-oproepen-of-sms-en.html



https://www.bel-me-niet-meer.be
Ter info:

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/change_lg.pl?language=nl&la=N&cn=2013070204&table_name=wet

= Een vrijgekomen telefoonnummer wordt minimum 6 maand en maximaal 12 maand "in quarantaine geplaatst" (= kan tijdelijk niet opnieuw toegekend worden)

Probleem is wel dat er diverse (papieren bedrijfs/gemeente)telefoon/informatiegidsen bestaan dewelke niet noodzakelijk binnen een periode van 12 maand in overeenstemming zijn met de reële situatie

-> Dus eventueel een google search op uw telefoonnummer doen om dergelijke mogelijke foutieve bronnen op te sporen (en te laten corrigeren)
Ter info:

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/change_lg.pl?language=nl&la=N&cn=2013070204&table_name=wet

= Een vrijgekomen telefoonnummer wordt minimum 6 maand en maximaal 12 maand "in quarantaine geplaatst" (= kan tijdelijk niet opnieuw toegekend worden)

Probleem is wel dat er diverse (papieren bedrijfs/gemeente)telefoon/informatiegidsen bestaan dewelke niet noodzakelijk binnen een periode van 12 maand in overeenstemming zijn met de reële situatie

-> Dus eventueel een google search op uw telefoonnummer doen om dergelijke mogelijke foutieve bronnen op te sporen (en te laten corrigeren)




De nieuwe eigenaar van een vroeger bestaand nummer kan dat niet laten wijzigen. ( wet op privacy en die toestanden )...



Enkel het oude bedrijf kan dat.



Ik had een nummer van een garagist. ( en wàt voor een - die gesprekken waren echt verschrikkelijk )



Ik ben verplicht geweest om mijn nummer te wijzigen.



Dat is wel een paar jaar geleden.
@Peter66

http://www.bipt.be/public/files/nl/22422/Monitoring_%20universele_dienst_telecommunicatie_2016-2017.pdf



Ik vermoed dat het probleem eerder te maken heeft met p.8 par.2.3.3.1. van het BIPT-document hierboven

Voorgaande monitoring oefeningen brachten aan het licht dat het verstrekken van abonneegegevens door de operatoren aan aanbieders van telefoongidsen en telefooninlichtingendiensten soms problematisch verloopt.
Hallo, kan het misschien zijn dat er op dat ene nummer een doorschakeling staat naar jullie zaak (verkeerdelijk?) ? Om dit te weten te komen, hebben we hun telefoonnummer nodig. Kan je ons dit in een privébericht doorsturen?



Groetjes,



Aziz
Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende : https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden.
Goed gedacht ! Hopelijk opgelost voor deze klant !

Reageer