Verhuis

  • 26 December 2017
  • 1 reactie
  • 170 Bekeken

Ik was lange tijd een tevreden Proximus klant. Dit tot ik verhuisde en gebruik wenste te maken van de dienstverlening van Proximus.

Begin december meldde ik mijn verhuis online. Ik werd opgebeld en er werd een afspraak vastgelegd voor vrijdag 22 december in de namiddag, tussen 12u30 en 17u.

Twee dagen voordien kreeg ik een SMS bericht van Proximus met de vraag mijn afspraak te willen bevestigen, wat ik uiteraard ook deed.

Vrijdag zat ik stipt om 12u30 te wachten in mijn nieuwe woning. De uren gingen voorbij, doch ik kreeg geen bericht dat de technieker op komst was. Omstreeks 16u bel ik Proximus op. Men wist mij te melden dat mijn verhuis nog steeds gepland stond voor die dag maar dat de technieker tot 20u kon langskomen. Geen probleem, ik bleef wachten. Om 19u30 had ik nog steeds niets gehoord. Opnieuw bel ik naar Proximus waar ik een zeer onvriendelijk man aan de telefoon kreeg die doorverwees naar de technische dienst. Aldaar stelde men dat er nog steeds een bezoek van de technieker gepland stond en dat men de technieker nog een bericht zou sturen. Ook deelde men mij mee dat indien er niemand meer zou langskomen, ik hiervan zou verwittigd worden. Helaas om 20u10 had ik nog niemand gezien en geen telefoon ontvangen. Opnieuw neem ik telefonisch contact op met Proximus, opnieuw doe ik heel de uitleg. Maar de man aan de telefoon 'kon niets meer doen' en ik diende dan maar de volgende dag opnieuw te bellen.

Op zaterdag 23 december om 8u bel ik nogmaals naar Proximus. Ik doe heel mijn verhaal en tracht beleefd te blijven. De dame kan mij niet zeggen wat er de vorige dag misgelopen is en kan mij ook geen oplossing bieden want de dienst afspraken werkt niet op zaterdag. Ook kan er mij geen tijdelijke oplossing geboden worden, zoals het gebruik van 4G. Dat ik als klant aldus 3 dagen zonder internet zal zitten, is blijkbaar niet het probleem van Proximus.

Vandaag heb ik opnieuw telefonisch contact met Proximus. Blijkbaar staat er in mijn dossier niets over het feit dat ik al diverse malen gebeld heb want de dame weet niet waarvoor ik bel. Ik doe aldus voor de zoveelste keer mijn hele verhaal. Nu zegt een dame mij doodleuk dat mijn afspraak van afgelopen vrijdag niet bevestigd was en dat men daardoor niet langs gekomen is?! Dan hadden men mij dit toch wel vrijdag kunnen meedelen toen ik tot driemaal met Proximus gebeld heb. Ook deelt men mij mee dat de afspraak ten vroegste op 2 januari kan?! Ondertussen betaal ik aldus een abonnement waarvan ik geen gebruik kan maken. Aangezien ik dit niet kunnen vind, drong ik aan op een vroegere afspraak. Ik zou hieromtrent vandaag nog nieuwst ontvangen. Hopelijk gebeurt dit ook maar ik verwacht er niet te veel van.

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat je als klant van Proximus enkel goed genoeg bent om op tijd je facturen te betalen. Van zodra je de dienstverlening nodig hebt, sta je als klant in de kou. Je belt, mag eerst een volledig keuzemenu doorlopen om dan iemand aan de lijn te krijgen die 'niets kan doen'. Ik heb vrijdag 8u zitten wachten op een technieker en heb dan nog niet eens een bericht gekregen dat men niet meer zou komen! Dit getuigt van weinig beleefdheid naar de klanten toe. Daarenboven dien ik steeds zelf te bellen om meer informatie te krijgen. Je wordt als klant steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Er is niemand die een oplossing kan bieden, telkens krijg je iemand anders aan de lijn tegen wie je nog maar eens je uitleg mag doen.

Als ik andere Proximus klanten een goede raad mag geven: verhuis niet.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3
Beste,

het spijt me dat dit helemaal misgelopen is. Heb je ondertussen contact gehad met de dienst afspraken ? Kan je ons je klantgegevens doorsturen in een privébericht als er opvolging nodig is ?

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende link, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden

Excuses.

Vriendelijke groeten,

Tina

Reageer