Sinds december overgegaan van Telenet naar Proximus met een Tuttimus. Technieker alles aangesloten maar nu ontdekt dat mijn vaste telefoon niet werkt. Er is wel kiestoon maar bellen naar een nummer lukt niet. Bel je met gsm naar mijn vaste telefoon hoor je dat er verbinding gemaakt wordt maar telefoon werkt niet. Toen ik naar 0800 belde zeggen ze als ze lijntest doen alles in orde is maar dat ik telefoon niet op achterkant modem maar wel op stopcontact in muur moet aansluiten aangezien ik klassieke lijn heb.
Als ik dit doe heb ik geen kiestoon en werkt er dus niets.
Mevrouw zegt dan is je telefoon stuk wa zever werkte bij Telenet wel
Hoe ik wel kiestoon heb via aansluiting op bbox3 kon ze niet verklaren.
Beantwoord
Vaste lijn werkt niet
Beste antwoord door Charlotte.D
Geertrui. Ik heb dit net even voor je nagekeken en het klopt inderdaad dat deze lijn een klassieke analoge lijn is. Deze moet dus inderdaad op het stopcontact worden aangesloten. De poortjes in de Bbox zijn VOIP aansluitingen (voor mensen die bellen via het internet). Ik wil daar gerust een technieker voor laten langskomen als je zeker bent dat het toestel bij Telenet nog goed werkte. Dan zal dit gratis door onze technieker worden bekeken. Als het toestel zelf een probleem zou geven, worden wel de kosten aangerekend. Groeten, Charlotte.
Bekijk origineelThis topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.