Vraag

V6 decoder zwart tv scherm na uit sluimerstand halen


Reputatie 2
Badge
Is er tijdens de nacht van 28 op 29 april andere software op de V6 geplaatst?
Want sedert zondag na de decoder uit normale sluimerstand te halen is het kleine tv-scherm in de menubalk zwart en wanneer na enkele seconden het scherm in full screen gaat blijft een volledig zwart beeld; bij het wisselen van zender blijft het zwarte beeld en terug de menu oproepen blijft het kleine scherm ook zwart.

Ik heb de decoder al eens zonder stroom gezet en na een 30 seconden opnieuw herstart, maar dit bleek geen oplossing te zijn, altijd zwart scherm.

De decoder terug in sluimerstand plaatsen en na enkele seconden terug uit sluimerstand halen blijkt dan (voorlopig?) wel te werken. De vraag is hoelang gaat blijven werken en waarom duikt dit probleem nu pas op; de V6 is begin februari aan de testperiode begonnen.

12 reacties

Die fout is wel al door anderen gemeld geweest maar inderdaad wel raar dat het bij u zich nu pas voordoet!
Welke software versie heb je dan staan op je V6
Anders moet je eens een reset proberen via het resetknopje van de v6 decoder, om te zien of zich hierna nog voordoet.
PS: Prox medewerkers komen op een feestdag niet langs op het forum.
Reputatie 1
Hoi, dit had ik gisteren ook, Het gebeurde eerder ook al, was lange tijd in orde maar gisteren was het weer zo. De tv starte op uit sluimerstand alles was er, tv gids, menu... maar geen beeld enkel een zwart scherm.
Na veel heropstarten (decoder, modem) was het plots weer in orde, detail er was een melding van de kadofilm zodra alles terug werkte( die melding was er nog niet even eerder toen alles nog normaal was).
mvg.
mss moet je even de volledige reset procedure eens proberen met reboot/reset van modem en decoder, enfin 't is maar een voorstel wat ik normaal zou proberen.
(volgorde is wel van belang)
1)zet je decoder stroomloos
2) zet dan ook je bbox3 eens 5sec zonder stroom
---(NB: Moest je draadloze toestellen staan hebben tussen bbox3 en decoder dan kan je deze
---eerst even zonder stroom zetten en terug opzetten, en wacht een 3 tal minuten om verder te gaan)
3) zet bbox3 terug op en wacht een 3 a 4 minuten tot de vdsl led continu blijft branden en zet dan pas
4) je decoder weer onderstroom om te zien of het hiermee opgelost is
NB: indien niet opgelost, eventueel ook nog een reset van bbox en decoder(s) doen:
1) > klik hier voor reset bbox
2) > klik hier voor reset decoder

PS: ik heb het in ieder geval tot nu toe nog niet voorgehad (V6 software versie B125)
Reputatie 2
Badge
Martin, wat is het verschil tussen de decoder van de netstroom halen en het gebruik van het resetknopje?
Decoder van de stroom halen is rebooten en wordt hierbij de software niet volledig weer opnieuw ingeladen zoals bij een reset (factory reset / fabrieksinstelling) daarom duurt een reset ook langer (ongeveer 8 minuten) dan bij een reboot waar ook wel eventueel kan een patch/nieuwe software ingeladen worden als die bv door prox klaar gezet werd op je lijn.
Reputatie 2
Badge
Na het resetten van de decoder is het zwarte scherm twee maal redelijk vlug vernderd in een normaal tv-scherm, maar de derde keer blijft het zwart scherm aanwezig en intussen stel ik vast dat de TV-toets op de afstandsbediening van de decoder ook niet meer werkt.
Als je voor de reset in Bluetooth werkte met je afstandsbediening moet je terug via je decoder menu de instelling afstandsbediening (op remote de knoppen 'Menu + OK' 5sec indrukken samen) om de decoder weer te laten reageren op Bluetooth.
Reputatie 2
Badge
Bedankt Martin, ik had dit intussen al gevonden via de support pagina's.
Enkel de TV-toets doet het nog niet, maar om de Prox afstandsbediening universeel te maken heb ik daar ook de procedure gevonden.

Helaas blijkt een reset van de decoder nog geen ultieme oplossing voor die zwarte schermen en dit vind ik toch heel belangrijk. Ik zal dus morgen moeten hopen op hulp van de techniekers.
Bij het universeel maken moet je wel ogenblikkelijk de knoppen lossen als je TV uitgaat want anders als je even wacht kan het zijn dat hij al een volgende code aan het scannen was die niet goed werkt voor uw TV.

Kun je dan wel andere toetsen gebruiken om je TV te bedienen zoals volume, ext enz....
Als al de rest werkt zou je met de kopieer methode kunnen werken die ook op de site staat >
klik hier
maar in dit geval kopieer je de code (aan uit zetten TV) van je TV remote naar de remote van V6

Eigenlijk zou je zelfs voor alle zekerheid eerst moeten vanaf nul beginnen met de V6 remote door hem eerst te resetten > (klik hier) om zeker te zijn, enfin ik geef je maar alles mee wat je kunt eventueel proberen ☺️
Reputatie 2
Badge
Intussen iemand aan de lijn gehad via 0800 22800, maar die persoon was van dit zwarte beeld blijkbaar nog niet op de hoogte, hij zou het in ieder geval noteren.

Ik heb dus ook de V6 software versie B125, maar er is me de laatste dagen iets anders opgevallen.
Vóór een week verscheen bij het in sluimerstand plaatsen van de V6 onderaan de keuzemogelijkheid: "Normaal - ECO - annuleren", maar ik stel vast dat dit nu niet meer verschijnt.

Zou dit niet kunnen betekenen dat de V6 nu onmiddellijk in ECO-sluimerstand gaat en het daardoor iets langer duurt vooraleer het beeld verschijnt?

In ieder geval doe ik nu al de laatste dagen het volgende bij het starten:
- ik haal eerst de V6 uit sluimerstand;
- pas na een 2-tal minuten haal ik de TV uit slaapstand en ik heb het normale tv beeld in full screen.
Heb je al eens gekeken via de menu van je decoder hoe alles staat ingesteld ivm sluimerstand en of hij daar in ECO ingesteld staat of niet.
Bij mij staat de eco uit en krijg ik geen meldingen op het scherm ivm sluimerstand en speelt het ook geen rol of ik eerst de TV uit sluimerstand zet of na dat ik de decoder uit sluimerstand gezet heb.
Zelf als die niet in eco stand staat duurt het toch effen vooral ik het Proximus Welkom scherm zie verschijnen op TV dat ook effekes duurt vooraleer dit verdwijnt, maar zwart beeld krijg ik niet.
NB: ik heb hier in een ander > topic gelezen dat de proximus mensen bij iemand op de v6 een andere software gingen pushen mss zijn daar al een paar bugs uit verdwenen ? op mijn vraag om welke software versie dit dan gaat heb ik geen antwoord op gekregen.
Hier deze week ook al meermaals last gehad van het zwarte scherm.
De V6-decoder volledig uitzetten met de grote knop achteraan lost het probleem op; maar het blijft (uiteindelijk) terugkeren... Ik kijk vanavond eens op welke software deze draait.
Tip voor de developers: toon de softwareversie van de decoder ook eens in de Proximus app, zou handig zijn.

Reageer